Two stroke man
Gudomlig sporthojare
...Om det är snabbare eller inte det vet jag inte förns jag kört me nån av de där grabbarna...
Tycker du ska ta och köra hela is-serien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...Om det är snabbare eller inte det vet jag inte förns jag kört me nån av de där grabbarna...
Oj, ja du går på bra mycket tidigare.!
De flesta på dom här filmerna åker något större hojar, som Husa 650, KTM 540/560/580 och Kx500. Många med en effekt på 65+ hk på bakhjulet. Så en del av hojarna ligger väl kanske på dubbla effekten på bakhjulet mot vad en 125a har. Men som allt annat så är det rätt svårt att säga genom att bara kolla på filmer. Men som vi åker "här nere" (för dig) så åker många rätt hårt fram till böjarna och kör med så öppna spår det går och även bromsar sent (och så lite som möjligt) för att ha rull in i böjen och sedan kunna gå på med gasen relativt tidigt igen. Så anledningen till att dom inte går på gas så tidigt beror väl både på att motorerna är så pass stora och att dom har med sig mycket fart in i böjen. Sen tror jag att många skulle kunna hålla rätt stumt runt böjarna på ett helt annat sätt än vad dom har nu med en 125a. Ska se om en kille tar ut sin 125a på isen i nästa helg för att prova, han har pratat om det iaf, så återstår att se.
Tycker du ska ta och köra hela is-serien.
Oj ja nog skiljer sig min körstil markant mot för deras, jag slår på mycket tidigare i kurvorna. Om det är snabbare eller inte det vet jag inte förns jag kört me nån av de där grabbarna
Det här är med ett slitet (saknas många dubb) finndubb-bakdäck och 125cc, syns ganska tydligt skillnaden i körstil:
Oj, ja du går på bra mycket tidigare.!
De flesta på dom här filmerna åker något större hojar, som Husa 650, KTM 540/560/580 och Kx500. Många med en effekt på 65+ hk på bakhjulet. Så en del av hojarna ligger väl kanske på dubbla effekten på bakhjulet mot vad en 125a har. Men som allt annat så är det rätt svårt att säga genom att bara kolla på filmer. Men som vi åker "här nere" (för dig) så åker många rätt hårt fram till böjarna och kör med så öppna spår det går och även bromsar sent (och så lite som möjligt) för att ha rull in i böjen och sedan kunna gå på med gasen relativt tidigt igen. Så anledningen till att dom inte går på gas så tidigt beror väl både på att motorerna är så pass stora och att dom har med sig mycket fart in i böjen. Sen tror jag att många skulle kunna hålla rätt stumt runt böjarna på ett helt annat sätt än vad dom har nu med en 125a. Ska se om en kille tar ut sin 125a på isen i nästa helg för att prova, han har pratat om det iaf, så återstår att se.
Borde väl inte va nå problem för dig Olle med ekonomin? Du är väl både inofficiell isbane mästare och inofficiell Supermoto mästare och även tränare för hela sporthoj, fast utan meriter?? måste ju bara spruta in cash.
Finns inga genvägar angående däck, montage skruv, cold kutters osv.. Finndubb är bäst, hållbarhet och snabbhet vid plogade banor, inge jävla stavgångs enduro isbana, som man ser på många filmer här på forumet.
Så kom och kör iserien i år om det blir några tävlingar, annars får vi väl stråla samman och träna lite,
Ja vilken lirareHaha vilken skön lirare! Det är lugnt om du vill kan jag lära dig spela datorspel och köra bil också, bara slå en signal så ordnar jag det åt dig. Då kanske jag har råd att lägga lite pengar på att köra något hederslopp i södra sverige också![]()
Ja vilken lirareden liraren har iaf vunnit isbane Sm 2009, tvåa 2011, tvåa i supermoto Sm 2009 S2, 4a 2010, 2a nordiska mästerskapet 2010, Två Back Sm Guld osv..
Ja vilken lirareden liraren har iaf vunnit isbane Sm 2009, tvåa 2011, tvåa i supermoto Sm 2009 S2, 4a 2010, 2a nordiska mästerskapet 2010, Två Back Sm Guld osv..
Borde väl inte va nå problem för dig Olle med ekonomin? Du är väl både inofficiell isbane mästare och inofficiell Supermoto mästare och även tränare för hela sporthoj, fast utan meriter?? måste ju bara spruta in cash.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |