Istråden -10/11

Vi kör väl i samma tråd i år eftersom vi redan börjat säsången i den. Är det någon som har bärig is i sikte? Norrut kanske,,,Olof?

Här är det +10 typ. :va I fjol så var det 15cm is vid samma tidpunkt.

/Christer

Ja alltså efter förra vinterns isbaneåkande så var jag skitpepp på årets vinteråkning men i och med denna milda start på vintern så har mitt planerade finndubbsköp lagts på is. Hoppas verkligen det fryser till snart!

Ja alltså efter förra vinterns isbaneåkande så var jag skitpepp på årets vinteråkning men i och med denna milda start på vintern så har mitt planerade finndubbsköp lagts på is. Hoppas verkligen det fryser till snart!

Blir allt bra med endurodubben, då kan man ju dra lite roligare banor, upp på land lite o grejjer :tummenupp

Har varit ute nu två dagar i rad o båda dagarna har det varit snorhalt och is i vattenpölarna vid 10 när vi börjat så snart lägger sig allt isen, bara hoppas på att inte snön kommer än på ett tag.

Vi har haft ner mot 5 minus två nätter. :) fast det ska bli lite varmare i några dagar snart enligt smhi...
Kanon väntar nog 1,5 mån så är det inte helt omöjligt att jag kommer ut med 690, kanske en KX250 följer med om tjejen vill.

Låter kul! Jag fortsätter säkert att rapportera när det finns lite is att mäta. :tummenupp

Vi har haft ner mot 5 minus två nätter. :) fast det ska bli lite varmare i några dagar snart enligt smhi...

Låter kul! Jag fortsätter säkert att rapportera när det finns lite is att mäta. :tummenupp

Jag kommer vara pepp på all form av isåkning i vinter! Så rapportera på!

Vi kör väl i samma tråd i år eftersom vi redan börjat säsången i den. Är det någon som har bärig is i sikte? Norrut kanske,,,Olof?

/Christer

lite klenare än in fjol då hade vi ispremiär 4e december med runt 15cm is men den kommer väl till slut:mad: har inte riktat fälgarna än så den får gärna vänta en stund isen :D

/Christer

Problemet här är att det hinner lägga sig snö på isen innan den har blitt nog tjock att ploga. Men kommer ge mig ut med handjagad snöslunga här i helgen ifall det blir minus

8cm hade vi för drygt en vecka sedan, 10 cm så äre go!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman