Istråden -08/09

Glömde säga att man ska vända på bakdäcket! (tvärtemot pilen)

det har ja gjort nu...!!:)

Tja en del gissningar blir det, 130kg utan bränsle tror jag att den vägde när jag ställde den på vågen. Honda uppger väl 61,5 eller något sådant på veven (överdrivet) 47-49 whp är bromsat i diverse test ostrypt i övrigt std. Min har Yoshimura helsystem öppnade andningvägar och Edelbrock flatslide med accpump.
I garaget ligger även ett renoverat & portat lock, 683cc big bore cylinder med smidd Wiseco högkompskolv och en steg 2 hotcam.:yoparty :banana

Har vart lite feg och inte velat öppna en hoj som gått 700mil:tummenner :)

Mvh Christer



Åhhh... låter fint.. jo öppna den nu... ja kan komma upp å dricka pilsner å skruva honda nästa helg...:fyllisar :hihi

ja de får helt enkelt bli ett is race honda vs husaberg å se hur dom går...
men den lät riktigt gott hondan sist...!!
 
Last edited:
det har ja gjort nu...!!:)





Åhhh... låter fint.. jo öppna den nu... ja kan komma upp å dricka pilsner å skruva honda nästa helg...:fyllisar :hihi

ja de får helt enkelt bli ett is race honda vs husaberg å se hur dom går...
men den lät riktigt gott hondan sist...!!

Jo du låter gör den ju alltid, ska prova att ställa om accpumpen lite då den dummar sig sig vid påslag i mellanvarven har inte märkt det så mycket förrut på snabba banor men idag då Tomas (med splitt ny Yz250) gjorde bana blev den knixig och Hondan fick jobba på annat vis, typ. Dricka öl och skruva XR lät ju farligt:D :yoparty

Jag har ett 6 kolvs isr ok med stålspunnen slang som jag nog ska våga mig på snarast.:)

Mvh Christer
 



de såg ju inte så farligt gôtt ut...:tummenupp fy skäms på dig å visa så härliga bilder...:banana

Jo du låter gör den ju alltid, ska prova att ställa om accpumpen lite då den dummar sig sig vid påslag i mellanvarven har inte märkt det så mycket förrut på snabba banor men idag då Tomas (med splitt ny Yz250) gjorde bana blev den knixig och Hondan fick jobba på annat vis, typ. Dricka öl och skruva XR lät ju farligt:D :yoparty

Jag har ett 6 kolvs isr ok med stålspunnen slang som jag nog ska våga mig på snarast.:)

Mvh Christer

jaså.. e banan omlagd nu?? så farligt lät de väl inte.. ja menar, va kan gå fel?? :hihi Dra på oket direkt.. fan.. de va de bästa sist med motard bromsen.. vilka bromsar de kändes som på isen...hoppas nu denna isen ligger kvar till nästa helg...ja vill KÖRA!!:yoparty
 
Last edited:
Jag har jobbat hela helgen + em igår och idag så jag har inte riktigt koll på läget. Snöröjning kommer att behövas och det är ett litet problem då isen är i gränslandet för att gå ut med traktor.:gnissla Jag ska höra runt lite om någon kan skaka fram en fyrhjuling eller liknande. Vidare så påminner kalendern om att jag ska besikta bilen 12:30 på lördag:brinnerup och vi får även vänner på besök från Göteborg i helgen. Men någon form av åka kommer det givetvis att bli :yoparty har inte riktigt koll än bara. Ska ut och borra nu så får vi se.

Mvh Christer
 
Strömberg: jag fick ett sms nyss från en polare som säger att de har plogat en slinga på Knarrbysjön tydligen ganska smal men ändå, men det kan ju hända mycket innan helgen. Vi får kolla på fredag typ.

Mvh Christer
 
Om man köper en ny fälg från tex talon/excel så får man själv borra hålen för däcklåset. Jag brukar sätta ventilen och däcklåset väldigt nära varann för att det ska gå lätt att byta däck.

Jag har kört med ett däcklås hittills och inte har det snurrat nå gummi på fälgen. Man ska aldrig använda mer däcksmörj än man behöver och man ska använda riktig däcksmörj och inte nå bonn-fix

Sen när man pumpar upp däcket för att det ska sätta sig på fälgen (utan ventil) så ska man snabbt dit med ventilen och inte låta luften gå ur, sen justerar man hur mycket luft man ska ha. Detta för att däcket oftast sätter sig bäst första gången man pumpar fast det mot fälgen. Alltid bättre börja med "för mycket" än för lite. Jag brukar dra däcklåset med luft i däcket, helst mer än vad man tänkt använda.
 
Hur ser det ut Christer?? vi är 3 st som vill komma å köra på lördag....:banana

Mvh Strömberg
 
Plogad bana finns ca 1,5 km lång lite smal (Ca3m) här och där, väderläget är lite osäkert men det blir säkert åka av i någon form. Själv ska jag besikta bilen 12:30 på lördag och sedan på 4 års kalas:tummenupp Kass planering men jag kanske kan åka en stund på fm.

Mvh Christer
 
Hur ser de ut Christer?? vart å kollat på isen eller??

eller blir de bara :fyllisar å 2 takts meck i helgen?? :hihi
 
Var ute på älven nyss, lagomt med snö och fint väder :)
cs2ag.jpg


Förresten, är det en dödssynd att köra med trelleborgare efter hårdare väg? Alltså typ asvalt men med is på... tyckte mig fått nån dubb att likna små 50-öringar efter att ha åkt upp till statoil :va
 
Många härliga bilder här! :tummenupp
Själv har man fått nöja sig med att åka isbil i vinter, hojlös som man är just nu...
Men det är ganska kul det också, när det är många som kör.
 
Va ut och åkte med KTMen härom dagen, en decimeter djupa fåror från bilarna dock :(

[YOUTUBE-ID]8Y7ZoNOFewE[/YOUTUBE-ID]

Imorgon blir det ut med toyvon (starlet med volvo rallycross-motor) som vi fått på nå skruvdubb på. Drog upp en ny bana som inte är att leka med, typ 11 meter bred och kissa-på-sig snabb. Får se om man kan ta nå bilder från den med CRen, KTMen går nog för sakta
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top