Istället för motogp

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Yes, om du är på rätt enhet osv så kan du hitta dit via ett bokmärke. Men det är inte alltid man tänker så utan man som sagt RÅKAR gå fel, eller att previewn spoilar.

Har man ställt in Spoiler Free som defaultsidan på alla sina enheter så är det ju ganska liten risk att man ser någon spoiler oavsett vilken enhet man använder.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jag betalar 227:- per månad för Viasats sportkanaler i HD och tycker det är helt OK för då kan jag se alla träningar, kval osv i samtliga klasser. Ja utom racet igår då..

Viaplay ingår dessutom i priset så tycker det är helt ok. Brukade ladda ner racen förut men man fick alltid vänta någon timme innan de kom ut och man fick undvika SH och sociala medier tills man sett racet.

Samt att tack vare Viasat så har jag även börjat att kolla på alla klasser samt alla träningar, blir för mycket att ladda ner tre race förut tyckte jag, för att inte tala om träningar och kval, och hade inte heller koll på de mindre klasserna förut. Men nu är det bara att slå på TV'n och kärleken för Moto3 och Moto2 har växt.

Dessutom är det himla mysigt att vakna upp i sängen kl 05:00 slå på tv'n, sätta på en kopp kaffe och kolla träningarna eller racen i oktober när det är mörkt och kallt ut. :)
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag har väntat på att Viasat ska bli vettiga i deras prissättning, kan vara skönt att slötitta på TV och flippa förbi lite motorkanaler. Men över OS har jag hört de även skiter på sina kunder genom att sända allt annat än motorsport. Motor = inte simning eller bordtennis.

Hur som, har haft Viasat men deras grundutbud är inget vidare, sen för att få motorkanalerna så blev det ändå totalt 650 kr i månaden!! Och då måste man ha Canal Digital för att få alla bra vanliga TV-kanaler (Discovery och allt det där). Galenskaper.

Problemet med MotoGP pass är ju att det inte finns en app spoilerfri app för att streama till t.ex Chromecast. Då hade jag köpt det, men jag minns när jag hade det senast att man alltid fick lov att hålla för ögonen för att spela upp ett race utan att inse resultat. För även videopreviewn är ibland en ordentlig spoiler...

Har därför inte på över ett år tror jag sett ett live MotoGP race, blir därmed mest WorldSBK som är på Europsport (som Viasat inte har...)

Jag kör videopass appen o streamar upp det på tvn.
Funkar klockrent i år.
Förra året va jag tvungen att spegla telefonen
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag betalar 227:- per månad för Viasats sportkanaler i HD och tycker det är helt OK för då kan jag se alla träningar, kval osv i samtliga klasser. Ja utom racet igår då..

Viaplay ingår dessutom i priset så tycker det är helt ok. Brukade ladda ner racen förut men man fick alltid vänta någon timme innan de kom ut och man fick undvika SH och sociala medier tills man sett racet.

Samt att tack vare Viasat så har jag även börjat att kolla på alla klasser samt alla träningar, blir för mycket att ladda ner tre race förut tyckte jag, för att inte tala om träningar och kval, och hade inte heller koll på de mindre klasserna förut. Men nu är det bara att slå på TV'n och kärleken för Moto3 och Moto2 har växt.

Dessutom är det himla mysigt att vakna upp i sängen kl 05:00 slå på tv'n, sätta på en kopp kaffe och kolla träningarna eller racen i oktober när det är mörkt och kallt ut. :)

Nu måste Du berätta hur i helvete Du lyckats få möjlighet att betala endast 227:-/ mån. Jag var tvungen att betala 695:- för att få tillgång till Viasat Motor HD.:va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nu måste Du berätta hur i helvete Du lyckats få möjlighet att betala endast 227:-/ mån. Jag var tvungen att betala 695:- för att få tillgång till Viasat Motor HD.:va

Precis, senast bara ett par veckor sedan jag fick 600-700 kr i månaden för att få MotoGP via Viasat...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag kör videopass appen o streamar upp det på tvn.
Funkar klockrent i år.
Förra året va jag tvungen att spegla telefonen

Jasså, jag får väl erkänna att jag inte hängt med på ett tag där. Det låter ju väldigt bra om det nu finns en riktig app för att streama.

Är appen spoiler fri så man kan se race efteråt? För jag har tyvärr sällan tid mitt på dagen...Barn...
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
jag har en Kodi-box ... funkar utmärkt fis hos Aliexpress för 50 dollar

sen får man kolla lite youtubklipp för att få allt att funka.

men nu streamar man ALLT

Film,serier, Live TV från hela världen mm
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jasså, jag får väl erkänna att jag inte hängt med på ett tag där. Det låter ju väldigt bra om det nu finns en riktig app för att streama.

Är appen spoiler fri så man kan se race efteråt? För jag har tyvärr sällan tid mitt på dagen...Barn...

Ja, sålänge man ställer in den för att vara spoilerfri och man inte går in på något av nyhetsflödena så är den spoilerfri.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har använt "racingforme" de gånger jag velat kolla på något race. Finns annat kul där också och jag lade själv upp en del gamla supermoto-race (men vet inte om någon seedar dessa fortfarande).
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu måste Du berätta hur i helvete Du lyckats få möjlighet att betala endast 227:-/ mån. Jag var tvungen att betala 695:- för att få tillgång till Viasat Motor HD.:va

237:- betalar jag såg jag nu, men av dessa är 29:- fakturaavgift, så nu ska jag fixa autogiro då kostar det bara 208:- per månad för viasat sportkanaler HD, inkl viaplay.

Dock bor jag i lägenhet med Telia Tripple Play vilket jag misstänker är skillnaden mot Er som bor i hus. Vi har kollektivt som "ingår" i hyran i och med att det är nyproduktion från JM.

Ordpris är dock 318:- per månad plus 49:- i kryperingsavgift, så totalt 367:- per månad.
Självklart prutade jag ner till halva priset på själva tjänsten, krypteringsavgiften kunde de inte göra något åt.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Alla gånger man själv kollat på Viasat Motor så måste man alltid ta hela jäkla sportpaketet för att få motor och då rasar priset iväg, antar de är så för dom flesta, så din förklaring sa inte så mycket men antar de har med nått avtal ni ingått som gör att du får ner priset på Viasat.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top