Israel försöker ändra vår grundlag

zizolo

Jag kan, men varför?
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Honda CBR 954 -03
Som många säkert läst i press de senaste dagarna vill Israel att svenska regeringen ska fördöma Aftonbladet, tillsammans med personal för artikeln om de israeliska soldaterna som man "misstänkt" har stulit organ från döda palestinier.

de vill alltså att regeringen bryter mot sveriges grundlag om yttrandefrihet, man säger att artikeln är omoralisk och bör fördömas. Det man inte säger är hur israels offensiv på palestinsk mark utförs och vad som egentligen händer där på riktigt.

jag personligen anser att vi ska stå upp för våra värderingar och sluta vara det neutrala och tysta sverige. I och för sig har vår neutralitet hjälpt oss förut, jag tror dock att det i framtiden inte kommer att erbjuda ett neutralt alternativ.

vad har ni för tankar och åsikter om detta?

israel skulle behöva bombas till stenåldern snacka om att leva på att folk tycker synd om dom sedan andra världskriget jag menar :get over it det var ett tag sen och dom ska väl inte snacka om mänskliga rättigheter och dyligt som dom håller på.....

Tror detta faktiskt kommer ske. Då Sverige enligt allas vetskap, är ett förbannat fegt land. Förr eller senare kommer vi att bli grovt utnyttjade p.g.a våran neutralitet.

Kommer jag ihåg min historia rätt så är vi lite smått skyldiga till den etniska rensning som skedde på 40 talet. Det är ett dåligt exempel på våran neutrala inställning.

Och ja. jag vet. Jag har varit i polen, jag har sett dessa läger. Bara en tidsfråga innan detta upprepas.

Förlåt för OT. Men många av er har säkert också tänkt tanken.

Tillbaka till topic, Aftonbladet kommer säkerligen åka på diverse repressalier för det här. Då Israel enligt min vetskap är ett inflytelserikt land med mycket kontakter världen över.

Tar gärna emot skit för min text.

Ifall Sverige går ner på knä och suger för några skivbolag så kan vad som helst hända.

Att en nation försöker påverka ett västerländskt lands fristående medier hör inte till en nation som vill kallas demokratisk.
Precis som när Israel vill stoppa olka konstinstallationer i andra länder.
Isreal är mer som Iran än en demokrati.

Kommer jag ihåg min historia rätt så är vi lite smått skyldiga till den etniska rensning som skedde på 40 talet. Det är ett dåligt exempel på våran neutrala inställning.

När vi lät Nazityskland transportera trupper genom landet är också ett bra exempel på hur neutralt Sverige är. Förvisso kan det ju varit det som fick Düsken att ge fan i att anfalla oss men likväl föga "neutralt".

typisk israel att gnälla så fort det dyker upp ngt som är minsta kritiskt mot dem. Håller med föregående att de lever på att man ska tycka synd om dem på det som hände för 70 år sen när de pysslar med liknande saker idag.

typisk israel att gnälla så fort det dyker upp ngt som är minsta kritiskt mot dem. Håller med föregående att de lever på att man ska tycka synd om dem på det som hände för 70 år sen när de pysslar med liknande saker idag.

Direkt kommer dom och ylar om "antisemitism". Det är ju jävligt praktiskt att ha det att skylla på så fort någon annan inte gillar, eller bara ifrågasätter, vad dom håller på med.

Kan man inte bara ringa upp dom och säga att dom att hålla käften och dra åt helvete? Vore väl en mycket enkel lösning på problemet. Jag skulle vara sjukt effektiv som politiker.

Vi får helt enkelt styra upp ett nytt parti tror jag. Effektivfascistisk front.

Direkt kommer dom och ylar om "antisemitism". Det är ju jävligt praktiskt att ha det att skylla på så fort någon annan inte gillar, eller bara ifrågasätter, vad dom håller på med.

Precis! vad hade hänt om rollerna vart omvända. Om israelsk media skrev likadana grejer om svenska soldater som misstänkts göra någonting olämpligt? Visserligen hade säkert vår stadsminister önskat sitt land en ursäkt, troligast hade Israel, med dess stolthet och patriotism inte lagt ner minsta ansträngning till att ge en ursäkt.

hoppas verkligen att regeringen inte ger den minsta ursäkten, för det hade dem inte fått.

Med tanke på hur yttrandefriheten försvarades till max när det var muslimska länder som protesterade mot Muhammedtecknigarna förväntar jag mig att samma sak ska hända nu. Eller rättare sagt hoppas jag på att Sverige visar stake och inte viker sig så fort det istället för Islamofobstämpeln nu är en antimitstämpel framme.

Regeringen och mer specifikt Carl Bildt borde göra två saker:
1) Focka ambassadören som gjorde uttalandet
2) Förklara för Israel att våra grundlagar, tex yttrandefriheten, är ett fundament i vår demokrati och att det vore regeringen helt främmande att försöka diktera vad en tidning skriver. Om Israel har några problem så får de gå den rättsliga vägen och få sin sak prövad i domstol, även detta en rättighet som tillkommer alla i en demokrati.
´

Artiklen verkar ha varit grovt antisemitisk och osmaklig men i det här landet påstås ju pressfrihet råda så regeringen bör inte lägga sig i. Å andra sidan så stängde ju vår förre utrikesminister Sverigedemokraternas hemsida för att blidka Al Qaida så en ursäkt till ett av världens fredligaste och mest demokratiska länder vore i jämförelse med Laila-skandalen inget anmärkningsvärt.

Intressant att se att judehatet frodas i alla fall, se bara på den här tråden. 75% nazister ungefär.

:huvet

jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.:mad:

Nej det behövs nog inte heller. 88!

dom ska väl inte snacka om mänskliga rättigheter och dyligt som dom håller på.....

Nej usch, de ska inte yttra sig. Tillbaka till lägren licksom!

Isreal är mer som Iran än en demokrati.

Perfekt med Iran enligt dig då antar jag, du har ju försvarat en rad andra totalitära stater som Kuba. :lol

Last edited:
Artiklen verkar ha varit grovt antisemitisk och osmaklig men i det här landet påstås ju pressfrihet råda så regeringen bör inte lägga sig i. Å andra sidan så stängde ju vår förre utrikesminister Sverigedemokraternas hemsida för att blidka Al Qaida så en ursäkt till ett av världens fredligaste och mest demokratiska länder vore i jämförelse med Laila-skandalen inget anmärkningsvärt.

Intressant att se att judehatet frodas i alla fall, se bara på den här tråden. 75% nazister ungefär.

tips vore ju för dig att åka ner o kolla hur Israeliska soldater beter sig mot lokalbefolkningen på västbanken o andra palestinska områden, vi behandla boskap som ska slaktas bättre. Så att säga att de snor organ skulle jag inte säga är helt otroligt.

Och sen är jag inte nazist men är emot Staten Israels sätt att bedriva sin politik. Skulle vi ha liksinnade politiker i detta landet skulle de vara lika mycket höger som NSF o andra spännande högergrupper och skulle det accepteras?

Perfekt med Iran enligt dig då antar jag, du har ju försvarat en rad andra totalitära stater som Kuba. :lol

Men satan :gnissla
Så du menar att bara för man inte fjäskar för judar är man automatiskt nazist??

tips vore ju för dig att åka ner o kolla hur Israeliska soldater beter sig mot lokalbefolkningen på västbanken o andra palestinska områden, vi behandla boskap som ska slaktas bättre. Så att säga att de snor organ skulle jag inte säga är helt otroligt.

Och sen är jag inte nazist men är emot Staten Israels sätt att bedriva sin politik. Skulle vi ha liksinnade politiker i detta landet skulle de vara lika mycket höger som NSF o andra spännande högergrupper och skulle det accepteras?
Vad sägr du pojk?!

Vet du inte all form av kritik mot Staten Israel är att anses som nazistiska yttringar av antisemitiska idioter oavsett om kritiken är befogad eller ej?!

Slut på sarkasm.

Ett av världens fredligaste och mest demokratiska länder i världen? Oookej.

Konstigt att det alltid finns försvarare av Israel!De ska inte gömma sig nå mer bakom antisemitism och förstå att de står till svars för sina handlingar precis som alla andra länder! Trist att det alltid finns någon som drar paraleller till nazisternas vansinne och rättfärdigar vidare galenskap av Israel.Israeler har fått sitt land av palestinierna och det mot deras vilja! Få Israel förklara för världen på ett begripligt sätt hur det kommer sig att dem bombar palestinierna var och varannan dag fortfarande och varför de fortsätter med bosättningar!

Back