Isracingfilmer

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Swedie skrev:

Kör du med sporthoj, isåfall vill jag veta med vilka däck och hur du gör dubbarna till dom. E nämligen intresserad själv att köra på is men visa har påstått att inte däcken ska hålla, så tänkte om du hade erfarenheter om detta. :confused:

Annars ser jag fram emot filmerna :yoparty

Är det någon här ifrån som kör?? Jävligt roliga filmer iallafall. Väntar bara på en stoppie på isen nu med. Fler såna filmer. :tummenupp

Då måste du ringa Swedie om du ska åka!!!! Då ska jag dit och filma! Åker gärna bakpå och filmar samtidigt :)

Tro't eller, jag kom inte iväg idag.. (jag blev sur...mm) så vi ska ut i veckan istället... under dagen. Om du inte har nått o göra så .. paya halva soppan så ;) he he

Nänä, soppan får väl arrangörerna betala hoppas jag :) Och om inte jag skulle med, vem skulle betala halva soppan då :va

Va ett reportage i bike om detta förra vintern.... Kommer intye ihåg vilket nummer.... :va Dom gjorde sina dubb själva! Leta, leta.....

!!!!!!!!!!!!!!!!

Super-Henkan skrev:
Jag tror att det är från Östersund... de ville inte sälja några däck eller avslöja hur de har gjort för att få dubben att sitta kvar...
Efter vintern så kan jag kanske svara på frågan

TOKER skrev:
Efter vintern så kan jag kanske svara på frågan

då är det ju lite sent.. men men...
jag ska prova med dubb till skoter, ska se om jag kan få tag på nåt liknande i sverige http://www.mcbperformance.com/studboy.html
Sen skruva i dom i ett slicks, jämna till på insidan och sen köra med slang

Mönstret man sätter skruvarna i är nog det som är svårast att få till.
ett kaotiskt mönster som ger dubb i isen i alla vinklar ett däck kan vara...

det är bara o testa. hoppas på att jag hittar dubb i veckan, får jag till det OK så blir det provkörning asap, och jag lovar att berätta det till alla som är intresserade :tomten för jag själv har inget vinstintresse utan vill ha kul på isen jämfört med vissa andra.

//håkan

Last edited:
!

Strulet med skoter dubb är att de är så jävla dyra det går ju åt bortåt 500 dubb så det blir inte billigt och kan inte svara på hållbarhet eller grepp i och med att vi inte har någon bra is att åka på

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT