ISR Kawasaki Z1

Det här är en trevlig tråd som jag inte visste fanns! Den har kostat mig 45 minuters läsning nu, INTE BRA!


Men kul! :tummenupp:)
 
En sådan där upp och ned vänd sving är väl det de håller på med på WSBK och andra värstingklasser. Inte i rör men i någon form av aluminium.
Så inget nytt under solen hos fabriksstallen. Hos Grandell Race Department finns det sen läääänge.
Och Stödämparen sitter på ena sidan det har väl Ducati haft på Monster av senaste modeller.
Det har ISR haft länge,inget nytt här heller!
 
Nu på hjul, fram är det bara att använda men bak kommer kräva mer arbete, glappt i lagerläge på drevhållaren samt nytt däck ska dit. Har förövrigt hittat tre uppsättningar Metzeler av racekvalitet och det ska bli spännande att testa dessa. Har ett mål att klara 1.01 på Sviesta med denna eller i alla fall med Regalskeppet Vasa, andra däck än de Conti som brukats de senaste åren kan vara en väg att försöka fixa de där sista tiondelarna som behövs.DSC02305.JPG
 
Nu på hjul, fram är det bara att använda men bak kommer kräva mer arbete, glappt i lagerläge på drevhållaren samt nytt däck ska dit. Har förövrigt hittat tre uppsättningar Metzeler av racekvalitet och det ska bli spännande att testa dessa. Har ett mål att klara 1.01 på Sviesta med denna eller i alla fall med Regalskeppet Vasa, andra däck än de Conti som brukats de senaste åren kan vara en väg att försöka fixa de där sista tiondelarna som behövs.View attachment 447549

Hmmmm.... är sett vår nya "T-Bike"?
 
Planen som inte alls är spikad är att köra i alla fall ett race i endurance och då Oschersleben vilket blir en ny bana för Moss och mig, Greven har säkert redan kört där för han har kört överallt.
En annan del av planen är att den röda ramen ska vara fylld med allt som behövs för att kunna vara en reservhoj eller kanske ännu bättre förstaknarr.
Vi får se, det är inte så att det har spikats några absoluta måsten på väggen.
Jag själv kommer däremot köra Forgotten Era i Norden med ISR nr 1 och nr 2 samt kanske Peckett and McNab cykeln.DSC_0061.JPG
 

Bifogat

  • DSC_0061.JPG
    DSC_0061.JPG
    329 KB · Visningar: 76
Planen som inte alls är spikad är att köra i alla fall ett race i endurance och då Oschersleben vilket blir en ny bana för Moss och mig, Greven har säkert redan kört där för han har kört överallt.
En annan del av planen är att den röda ramen ska vara fylld med allt som behövs för att kunna vara en reservhoj eller kanske ännu bättre förstaknarr.
Vi får se, det är inte så att det har spikats några absoluta måsten på väggen.
Jag själv kommer däremot köra Forgotten Era i Norden med ISR nr 1 och nr 2 samt kanske Peckett and McNab cykeln.View attachment 447561

Det där blir jedrans bra Thomas!!!!
:tummenupp
 
Acke har fräst fram nya bromsar som vi testade i höstas till stor belåtenhet. Kopior i aluminium till skillnad från de gjutna i magnesium som var original. Tror att ISR kommer börja saluföra dessa bromsok, samma bultavsånd och mått som Lockheed om du vill uppdatera ditt hejderi. Vi kommer i alla fall få en uppsättning till så någon slags produktion finns.DSC02330.JPGDSC02333.JPGDSC02334.JPG
 
Acke har fräst fram nya bromsar som vi testade i höstas till stor belåtenhet. Kopior i aluminium till skillnad från de gjutna i magnesium som var original. Tror att ISR kommer börja saluföra dessa bromsok, samma bultavsånd och mått som Lockheed om du vill uppdatera ditt hejderi. Vi kommer i alla fall få en uppsättning till så någon slags produktion finns.View attachment 447579View attachment 447580View attachment 447581

Det där blir jedrans bra Thomas!!!!
:tummenupp
 
Monterar dit ett lika Dyna 2000 på denna ISR som på Regalskeppet Vasa, tror inte alls att detta system är extra bra. Drar en massa ström, är tungt men har fördelen att det är enkelt att montera samt vilket är viktigast, två rattar sköter funktionerna. Jag gillar rattar
DSC02449.JPG
Jag gillar inte datorer som ska kopplas in, sidor som ska öppnas, grafer som ska ändras, siffror som ska knappas in, sen till råga på allt ska det sparas på en ny fil samt matas in i boxen, massor med saker som jag kan göra fel på och garanterat kommer göra det med. Har försökt att leva med såna system på ett par av mina andra racers men det är som om jag inte är kompatibel med slikt bök.
Två schyssta rattar, det gör min dag.
DSC02450.JPG
 
jo dyna 2000 drar en jävla massa ström det märkte jag när jag monterade ett på min Suzuki, jag kör ju utan laddning.
så jag byte tillbaka till dyna s. mycket enklare, fast jag gillar också rattar :D
så nu har jag ett dyna 2000 med shift light som bara ligger o dräller :dummer
 
Acke har fräst fram nya bromsar som vi testade i höstas till stor belåtenhet. Kopior i aluminium till skillnad från de gjutna i magnesium som var original. Tror att ISR kommer börja saluföra dessa bromsok, samma bultavsånd och mått som Lockheed om du vill uppdatera ditt hejderi. Vi kommer i alla fall få en uppsättning till så någon slags produktion finns.View attachment 447579View attachment 447580View attachment 447581

Sådana där behöver jag också!
Har hört tala som dem, kul att se både nya och gamla oket på samma bild...:banana
 
Donington skulle en rejäl kraschkåpa över tändningen varit bra att ha, då skulle det ha sparats två tusen kronor som en ny platta kostade att handla.
DSC02482.JPG
När cykeln gick omkull igen någon månad senare så fanns det en slik på plats så då klarade sig gnistverket, dock kanske inte allt annat. Lassevännen kom med fyrkanten och vännen Martin som är svarv fixade resten för en puck i somras. Igår hjälpte samma Martin till med att tälja fram två nya ur lika plastfyrkanter.
DSC02484.JPG
Nu kan en bara hoppas på att detta kommer vara onödigt arbete och de aldrig kommer vara till någon nytta.
DSC02486.JPG
Har nu tre stycken, en för motorn i Regalskeppet Vasa, en för Regalskeppet Kronan samt en för reservseglet.
 
Acke har fräst fram nya bromsar som vi testade i höstas till stor belåtenhet. Kopior i aluminium till skillnad från de gjutna i magnesium som var original. Tror att ISR kommer börja saluföra dessa bromsok, samma bultavsånd och mått som Lockheed om du vill uppdatera ditt hejderi. Vi kommer i alla fall få en uppsättning till så någon slags produktion finns.View attachment 447579View attachment 447580View attachment 447581

Kommer se ut som du la i backen. Fränt!
1024px-Kotwica_SS_Pozna?.jpg
 
Donington skulle en rejäl kraschkåpa över tändningen varit bra att ha, då skulle det ha sparats två tusen kronor som en ny platta kostade att handla.
View attachment 447716
När cykeln gick omkull igen någon månad senare så fanns det en slik på plats så då klarade sig gnistverket, dock kanske inte allt annat. Lassevännen kom med fyrkanten och vännen Martin som är svarv fixade resten för en puck i somras. Igår hjälpte samma Martin till med att tälja fram två nya ur lika plastfyrkanter.
View attachment 447717
Nu kan en bara hoppas på att detta kommer vara onödigt arbete och de aldrig kommer vara till någon nytta.
View attachment 447718
Har nu tre stycken, en för motorn i Regalskeppet Vasa, en för Regalskeppet Kronan samt en för reservseglet.

Det där blir jedrans bra Thomas!
:tummenupp
 
Nu mitt i allt är det nästan klart, ägaren av cykeln likaledes mekanikern i ISR teamet Lasse kommer nu ta hem knarren och komplettera upp den men diverse olika små grejor samt fixa färg och finish. Målet är 1.02 på Sviesta i maj men 1.01 vore inte dumt det heller.
Se video som babblades ihop idag och då du ändå kollar på den kan du kolla på Uralstarten också.
 
Härligt . Då kan man se den på Bulten i sommar då-. Lasse har pratat om den i flera år.
 
På söndag ska den ut på bana, säkert trettio år sen den kördes alls och fem år sen det började bygga, tiden går.
DSC04246.JPG
Målet får väl bli det som sattes i trådstarten under 1.04 på Sviesta.
Skumt nummer på bakdelen förövrigt, borde vara 80, då brukar det gå fortare, har nog en sån någonstans.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top