Isolermatta

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Någon som vet var man kan köpa foli/isolermatta (helst skåne, och helst affär man kan köra till, dvs ej internet). Skulle behöva för att skydda undersidan av mina nya kåpor jag fått.

Tacksam för svar!
 
Närmsta duells eller Jodrab handlare kan ta hem det. Björnes Racing i Hofterup kan jag rekommendera....
 
Last edited:
Ljuddämpningsplattor från Biltema tål 120 graders värme. Finns i 6 olika format/tjocklekar från 10-30 m.m och kostar mindre än en dagens.

Jag limmade på såna där plattor innuti min dator för några år sedan. Det mer än halverade surret. Istället för att datorlåden var en enda stor resonansburk så blev den nästan helt tyst. :)
 

Bifogat

  • 36-9214_l.jpg
    36-9214_l.jpg
    14.3 KB · Visningar: 156
Last edited:
Lite skillnad på ljuddämpning och värmeisolering, ska ligga direkt under grenrören vilket blir några hundra grader skulle jag tro.
 
Lite skillnad på ljuddämpning och värmeisolering, ska ligga direkt under grenrören vilket blir några hundra grader skulle jag tro.

Är inte kåporna designade för att klara det? :va

Annars, satsa på kraschkåpor, de pallar det och dessutom är de billigare.
 
Är inte kåporna designade för att klara det? :va

Annars, satsa på kraschkåpor, de pallar det och dessutom är de billigare.

Vad jag vet har alla orginalkåpor skydd under grenrören. Mina kåpor klarar inte av värmen där, de deformeras. Tror inte krachkåpor är billigare plus att de är förbannat fula. HongKong kåpor rockar! 5lax inklusive frakt moms, tull, bra plast ok passform och snyggt målade. Finns det billigare alternativ får ni gärna berätta.
 
Vad jag vet har alla orginalkåpor skydd under grenrören. Mina kåpor klarar inte av värmen där, de deformeras. Tror inte krachkåpor är billigare plus att de är förbannat fula. HongKong kåpor rockar! 5lax inklusive frakt moms, tull, bra plast ok passform och snyggt målade. Finns det billigare alternativ får ni gärna berätta.

Har dina originalkåpor deformerats av värmen? Det låter lustigt men det kanske funkar så, testa avgasbandage i så fall. Kraschkåpor tycker jag generellt ser bättre ut än original, de ser mer ut som hojen var tänkt att se ut - men man får ju lacka dem själv å andra sidan. Och fem papp för ett kåpset låter helt ok, det blir inte mycket billigare med kraschkåpor hursomhelst.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top