Isobuster --> ISO eller UDF ??

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
När man har laddat ner en bra DVD så får man den i .RAR. Efter att man packat upp den får man en .img fil. Går denna att bränna i Nero? :confused:
Jag lyckas inte bränna den så jag använder Isobuster men där kan man välja ISO eller UDF. Vilken ska man använda?
:va
 
GUL skrev:
När man har laddat ner en bra DVD så får man den i .RAR. Efter att man packat upp den får man en .img fil. Går denna att bränna i Nero? :confused:
Jag lyckas inte bränna den så jag använder Isobuster men där kan man välja ISO eller UDF. Vilken ska man använda?
:va
Antingen kan du använda Daemoon Tools för att öppna img filen, på din ghost partition som Daemon Tools framkallar så finns Audio_TS & Video_TS. Öppna ditt bränn program & leta upp din ghost partition som allt annat och bränn.

Tror man kan bränna img filen också direkt, genom att välja burn image (stämmer detta)
 
Jag kör med DVD-Decrypter för att bränna DVD-filmerna..
Hade någon filtyp som nero inte fixade, men detta programmet tog den utan probs

http://www.dvddecrypter.com/

Ja det går att bränna image-filer i nero genom att välja "Burn image" i menyn, men den har inte stöd för alla image-format, ev inte img om jag inte minns fel.
 
Det går lysande att bränna ifrån IMG i nero.

Gör såhär:
Välj Burn Image
Visa Alla Filtyper
Öppna din IMG
Det kommer upp en ruta som undrar hur du vill tolka din IMG.
Ändra inget utan klicka på OK
Bränn

Rutan som kommer upp ska se ut såhär:
 

Bifogat

  • Namnlost-1.jpg
    Namnlost-1.jpg
    37.8 KB · Visningar: 52
Last edited:
Döp om filändelsen *.img till *.iso
Bränn med nero. Klart. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top