ISLE Of MAN - racerapport!

• Thread starter Thread starter bg
  • Start date Start date
Crasherna som orsakat röd flagg har skett på andra ställen än där Björn befinner sig.

Tror de kan räkna det som ett fullföljt lopp efter som mer än halva har gått.

Nej, jag räknade ut det via livetiming. Det verkar vara två incidenter och de är inte där BG senast passerade.
Ja helt klart att BG har passerat Cronk-ny-Mona på sitt tredje varv enligt Live Timing...Då var han 9:a.

Manx Radio nyheter säger nu att placeringen i slutet av varv 2 blir slutresultatet. Björn 12:a igen alltså! Bra kört Björn!

Grymt kört igen men fan va nervös jag va. Nu vill vi bara få 100% konfirmerat att allt är ok så kan vi pusta ut för denna gången.

Väntar på bekräftelse att bg är okej. Men att komma 12:a när man fått startnummer 49 är fan i mej bra!
9:a hade varit bättre, och vem vet vad han kunde gjort på ett varv till. Men det ska bli skönt när rapporten kommer att allt är bra. Tycker lite synd om killen som ledde och nu blir 3:a. Shit happens....

Manx Radio nyheter säger nu att placeringen i slutet av varv 2 blir slutresultatet. Björn 12:a igen alltså! Bra kört Björn!

De flesta här kan väl RR bättre men röddflaggar man ett motocrosslopp och ska räkna det som fullföljt backar man alltid ett varv från rödflaggningsvarvet och tar ställningen därifrån.

Man stryker alltså alla passeringar från ledarens senaste och de som varvat efteråt och räknar det som blir kvar som ett målvarv.

Jag gissar man gör likadant här och min åsikt är att det är ett rimligt förfarande även om de inte gynnar uthållighet.

Det är två crasher som orsakade rödflaggen. Först en vid Bishopscourt med en förare involverad. Den andra crashen hände vid 11:e milstenen, alltså i slutet av Cronk-y-Voddy straight. Kurvan fick nytt namn för något år sedan. Nu kallas den också för Molyneux's efter sidvagnsföraren som varit framgångsrik på Isle of Man. Där går det fort. Tre förare i samma vurpa. Alla fyra är förda till sjukhus.

Last edited:
Jösses, här händer det grejer!
Stort grattis till Björn för ett riktigt bra race!
Du har visat framfötterna rejält idag
Någon som hört status för de inblandade?

Har 2:42h ljudfil att lyssna på ikväll

Last edited:
Björn är helt ok och omkramad :-)

Han återkommer med racerapport inom några dagar.

Puss å kram
// Karin

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma