oops164
Smed
Icke jag ringer dig istället.
Du vet man ingår ju i VVF...............
Du vet man ingår ju i VVF...............
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte hoj, men...
Mark Higgins sätter nytt rekord för bilar på 19.15.88 i en Subaru WRX STI. Han kommenterar varvet där han ligger på varvstopp 80% av tiden och de har lagt in nyttig information (och en banprofil).
Jag är torr i munnen och fuktig i handflatorna...
Jävlar så bra film, första gången jag kan förstå hastigheten och banan. Onboard på hoj kan jag inte riktigt relatera till då det nästan blir overkligt men det här förstår man.
Dock tycker jag inte han är på varvstoppet mycket. Däremot får nog turbon jobba då laddtrycket ligger på max hela tiden utom inbromsningar och under confidence lifts.

Härligt att se en icke photoshoppad modell, "Real Road Models".
Meddelar här så du vet vilket drag det är på BG IoM-prylarna, igår morse skickade jag iväg en beställning på hoodie, T-shirt, mugg och 2 dekaler.
Beställning fixad, ☺ IOM satsning måste man ju sponsa.☺
Hoodie beställd! Lycka till nu![]()

Kan tillägga att alla produkter från BG håller grymt hög kvalité!![]()


Kan tillägga att alla produkter från BG håller grymt hög kvalité!![]()
Mina grejor på väg.
Just svarta tischor har jag en brassillijard så jag hoppas på ett osvart men hyfsat neutralt alternativ. Grått? Sandbrunt kanske?
Jamen bingo! Såna vill jag ha på Hpd:nOld Badger skrev:När du vet startnummer och bottenfärg skulle jag inte ha något emot en sådan dekal också...![]()

"Hyfsat neutralt"!?
Nej, fixa en gul t-shirt med loggan i svart tryck. Det skulle jag vilja ha.
Blå Mozz och gul BG. Klockrent!
Det här är så grymt det bara kan bli!
Att du skulle gå hela vägen från lite klotter i studentmössan, till ALL-OUT-REAL-ROADRACER på IOM trodde jag aldrig(Det var inte riktigt meningen att du skulle bevisa det med en krasch på Manx när jag skrev det 1994
)
Det fick mig iaf att logga in på SH igen, och suget efter att köra igen är enormt och ska du över igen så ska jag fanken vara på plats![]()
Då var det hockey som gällde för min del, men jag har tydliga minnen av din röd/gula TZ med RD 350-motor som till slut kostade dig mjälten...
Då är det klart att jag fått starttillstånd i både Junior (=supersport 600) och Senior (=Superbike) under Manx GP 2014.
Tyvärr har jag fått ett högre startnummer än vad jag hoppats på eftersom jag tilldelats nummer 49 båda klasserna. Startnumret har ju ingen som helst betydelse för startordningen i vanlig racing eftersom startpositionen avgörs vid kvalsessioner. På Mountain Course praktiseras dock intervallstart där förarna släpps iväg en och en med 10 sekunders mellanrum och startordningen seedas fram i förväg enligt gammal sed.
Problemet med ett högt startnummer är att man tvingas till många omkörningar och då är det lätt att tappa mycket tid om man blir hängande bakom en långsammare förare eftersom banan är väldigt svår att köra om på. Jag har satt min ambitioner lite högre än till 49:e plats men jag gissar att man som avlägsen och förhållandevis orutinerad svensk inte kan räkna med att få en så mycket mer framskjuten startposition än så här. Med tanke på att jag vet att det finns gott om förare som inte har fått starttillstånd överhuvudtaget så får jag väl vara rätt nöjd ändå med att jag får delta i båda de klasser som jag ansökte om.
Det sägs dock att om man fått ett högt startnummer men gör riktigt bra ifrån sig under träningsveckan så kan man få ett lägre nummer när det väl blir dags för start. Det gäller alltså att borra ner huvudet bakom kåpglaset och visa arrangörerna att man är värd ett nytt startnummer när det väl blir dags för tävlingsveckan...
Min kompis Peter har dock uppmärksammat att det åtminstone görs reklam för svenskt deltagande i årets Manx GP på arrangörens facebooksida...
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=524235557703067
På återhörande!
/Björn
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |