Aryey
Masjävel and proud of it!
En av de bättre trådarna någonsin!
Lycka till och tack för inspirerande ord!
Lycka till och tack för inspirerande ord!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Visserligen med föråkare under ett så kallat "speed controlled lap", vilket innebär att alla vi gröngölingar som är här för första gången får åka bakom en föråkare i grupper om 5-6 förare. Men banan är åtminstone avlyst så att man kan få känna på racinglinjen för första gången. Föråkarna är alla erfarna Manx GP- och TT-förare och deras uppgift är att hålla en rimlig hastighet runt banan. Vad som är en rimlig hastighet för en gammal TT-förare som t.ex Paul Hunt är dock inte det samma som att man hinner med genom svängarna som nybörjare om man slarvat med att göra sin hemläxa med att lära sig banan under vintern. Något flera förare fick känna på då de blev lämnade i sticket och istället fick fångas upp av efterföljande grupp.


En gammal bild, men den visar tydligt vilka höjdskillnader det handlar om.View attachment 368217
En fin gammal klassisk bild du hittat på Agostini som visar varför "Agos leap" fått sitt namn. Det är nedförbacken Bray Hill som syns i bakgrunden. Ago lär ha varit en av de första som blev luftburen över det här krönet någon gång på 60-talet. Sedan dess sägs man ha fasat av krönet en smula men dagens hojar är så mycket snabbare att det återigen är möjligt att lätta från marken (om man får till Bray Hill rätt vill säga).
På återhörande!
/Björn
Än så länge inte mycket att se på youtube men det kommer väl längre fram.
QUOTE]
Grymt bra jobbat "Hårding"!
Som du säkert redan listat ut så är jag rätt kass på allt som har med datorer att göra men om jag kan få lite sådan här hjälp av er därhemma så ger det genast lite mer liv till tråden. Förhoppningsvis blir det lite roligare för er att läsa då!
Ikväll är det dags för första friträningen om allt går som det ska. Exakt tidsschema för veckan hittar ni på MGP-hemsidan samt även en massa andra nyheter. Än så länge ser åtminstone vädret någorlunda lovande ut. Vi tränar ihop med classic-hojar och Supertwin så det lär bli ganska mycket trafik på banan.
Har varit runt ett varv i förmiddags för att kolla skicket på banan och det var ganska torrt utom efter Handlys och i Glen Helen-sektionen. Det ges ju inga sightinglap i den här sporten så man måste försöka lista ut var det är störst risk för vatten på banan så att man inte går in för hårt i dessa kurvor.
Är laddad inför kvällens uppgift. Ska ut och jogga ner den värsta anspänningen innan det är dags för besiktning.
På återhörande!
/Björn
Det ges ju inga sightinglap i den här sporten så man måste försöka lista ut var det är störst risk för vatten på banan så att man inte går in för hårt i dessa kurvor.
Det där måste klassas som naturkatastrof på de brittiska öarna, ett dränkt öltält.Fyller på med lite bilder från i fredags när det regnade.
Öltältet
![]()

|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |
|
|
Nu startar mässan i Milano
Nu åker vi på redaktionen n... |
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |