ISLE Of MAN - racerapport!

• Thread starter Thread starter bg
  • Start date Start date
BG 20 Bungalow

BG snart i mål har passerat Cronk ny Mona

BG tillbaka tid 20.12.035 speed 112.066 Han har tidigare kört över 116 mph

Nästa för BG är Lightweight 2 varv kvalificering 16.00 svensk tid idag måndag

Jag har just varit nere i BG:s depåtält. Björn kommer inte att köra Lightweight-träningen 16.00 (eller kvalificeringen som den också kallas.) Han är redan klar för fredagens lightweight-race. Han lägger krutet för dagen på 600-racet, Supersport.

BG kommer att köra med utväxlingen 15-40 som är lägre än standard. Förmiddagens träningsvarv visade att det blir bättre klipp i uppförsbackarna från Ramsey till Brandywell. Stigningen på denna sträcka som är drygt 12 km lång är drygt 420 meter, så den känns med en 600:a.

Utväxlingen som teamet valt ger en toppfart på 279 km/t vid varvstoppet. På träningsvarvet på förmiddagen gick det cirka 263 km/t vid SST men SST är inte banans snabbaste punkt. Allt talar för att det går fortare i nedförsbacken vid The Highlander men där finns ingen speedtrap. Kedjan medger precis den hjulbas som är optimal så det bådar för en god tävling i kväll. Starten (om inget händer på vägen eller med vädret) går 19.30 svensk tid.

Så nu håller vi tummarna för ett bra resultat. Vinden har tilltagit en aning men solen skiner. Hör av mig igen då det drar ihop sig!

Här börjar vi bli klara. Vinden har tilltagit men det är molnfritt vid start och mål. Enligt startlistan startar BG som 38:a, men han har nummer 72 på hojen. Startpositionen har han fått efter sin kvaltid. Först startar 20 seedade sedan resten efter tränings- (kvaltid). Det betyder att BG har 18:e tid efter de seedade.

BG fansen är ni klara???

Nähä...

Klent med svar...

Är lite hes idag så jag orkade inte skrika men okej då!
JAJAMENSAN FATTAS BARA!!!

OK Ryddarn! Ta en Tulo.

Last edited:
Klart man e på G!!! live timing, manx radio igång för fullt, kaffe på gång så nu är man redo!:yoparty:yoparty

jajjamensan, fortsätt rapportera :tummenupp
Säkert fler än jag som "smyger" i tråden :)

Robin Harms startar som 66:a

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...