ISLE Of MAN - racerapport!

• Thread starter Thread starter bg
  • Start date Start date
Michael Dunlop bryter med Yamaha och kör med BMW och Honda från nu.

Han var missnöjd med resultaten med nya R1:an efter NW200 och när både han och Dean skjutit olja i aiboxen fick han nog och bröt Yamaha-kontraktet efter bara 4 varv på IoM.

Last edited:

Han var missnöjd med resultaten med nya R1:an efter NW200 och när både han och Dean skjutit olja i aiboxen fick han nog och bröt Yamaha-kontraktet efter bara 4 varv på IoM.

Jo jag läste det också. Så nu undrar man om Michael har något att åka på vid årets TT-tävlingar? Det kanske blir Supersport och Lightweight "bara".

Michael Dunlop is switching back to the BMW bikes that he raced at last year’s TT, on which he won three races including his historic Senior TT victory.

The Northern Ireland rider will now be riding for Stuart Hicken’s Swadlincote based Buildbase BMW team in the RST Superbike Race, which is scheduled for Saturday 6th June, and the PokerStars Senior TT Race the following Friday 12th June.

He will also be riding his own MD Racing BMW in Monday’s RL360 Superstock Race and will contest the two Monster Energy Supersport Races on his MD Racing Honda.

Synd... Som den Yamaha-tok jag är så hade jag sett fram mot att få se och höra den på ön... :(

Tack Björn för att vi fick titta in i depåtältet i fredags! Fantastiskt att få provköra banan två varv också, dock inte i dina farter, fanns ju en och annan vardagsbilist och ett gäng hojåkare ute också!
Kör hårt!:yoparty

Två varv!
Och här tvingas man slita på kontoret med övertiden framför sig
Jag sitter och lyssnar på Manx Radio där en uppenbarligen packad radiopratare gastar om en hörapparat som någon hittat

Hoppas det blir blir bättre framåt kvällen!

Synd... Som den Yamaha-tok jag är så hade jag sett fram mot att få se och höra den på ön... :(

Jag också. Såg ni Rossis sladd på Mugello i söndags? Sånt borde inte gå att rädda, men med Yamaha och en skicklig förare så går det!

Last edited:
Jag har fått svar från Swedie som säger att problemet
ska vara löst. :tummenupp
Va bra! Jag skrev också och han svarade att det var utom hans kontroll men han lovade att föra problemet vidare uppåt i hierarkin.

I kväll sitter jag i en bil till Arlanda så jag kan inte vara med på tråden. I morgon 08.00 lyfter charterplanet mot Isle of Man!

Om en dryg timme, kl 1820 lokal tid, är det dags för träning igen. Vädret är perfekt med en tunn molnslöja och ca 15 grader varmt. Björn börjar med supersport hojen #72 och kl 1910 kör han light weight #47. Planen är att hinna två varv med vardera hoj. Både Björn och hojarna är taggade! :banana

Rese rapport

Nu lyfter vi från Ronneby destination Arlanda med övernattning på ibis.
Hälsningar Håkan och Danne.

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    1.5 MB · Visningar: 109
Och högsta toppfart förbi Grandstand i sin klass 154,6 mph

Troligen hojbyte för Björn. Just nu är grindarna stängda p.g.a. krasch i Ballagarey

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman