ISLE Of MAN - racerapport!

  • Thread starter Thread starter bg
  • Start date Start date
Steve Mercer var det som körde in i funktionärsbilen.
Han är förflyttat till sjukhus i Liverpool inget om hans hälsotillstånd
En utredning är igång om hur detta kunde ske.

Krya på dig Steve
 
Hej igen!
33811110_1808407799225487_2075572435037454336_o.jpg
TT-träningarna är nu i full gång och allt rullar på men det är intensiva dagar för hela teamet. Jag har som vanligt fullt sjå med att hålla kroppen i skick under dagen för att den ska funka under timmarna på banan kvällstid. Nacke och knän är för tillfället under kontroll men sedan ett par dagar är det vänster biceps som protesterat mest. Att brottas med 1000cc i de här farterna är slitsamt. Tur då att vi har Isla Scotts fysioterapi-tält att besöka under dagtid som gör sitt bästa för att göra förarna kördugliga igen. Den som verkar få kämpa hårdast med kroppen i år är Ian Hutchinson som har en egen bänk längst in i hörnet. Där har han legat varje dag jag besökt tältet, oavsett tid på dygnet. Efter att ha sett "Hutchys" kropp under massagebehandling kan jag intyga att det är ett under att den kroppen kan ta sig fram för egen maskin överhuvudtaget. Det är nog inte en kroppsdel som inte har stora ärr över sig.

Körmässigt försöker jag öka tempot lite för varje dag. Tycker att jag börjar bli lite kompis med BMW:n över de jämna delarna på banan men får slita hårt över de många ojämnheterna. Det beror dock inte på att chassit inte funkar utan mer på att det kräver mer träning och erfarenhet innan jag lärt mig hur jag ska få ner alla 200 hästar i backen utan att hojen studsar över hela vägbanan i protest.

Gårdagens träning blev ju tyvärr stympad av rödflagg orsakad av Dan Kneens krasch i Churchtown. Därefter öppnade sig himlen och det har sedan regnat av och till under natten. Förhoppningsvis hinner det torka upp till kl 18:20 när kvällens träningar börjar. Igår fick vi besök i vårt depåtält av grabbarna på Duke video som provmonterade en gyrokamera på min kuts. När de kollade på filmen idag verkar det dock som att gyrokameran inte klarade alla ojämnheter utan den började rotera hej vilt utan att kunna hålla ordning på horisonten. Idag ska jag få prova en 360-kamera istället. Vi får väl se om det blir bättre över groparna...

På återhörande!
/Björn
 
Hej igen!
View attachment 443681
TT-träningarna är nu i full gång och allt rullar på men det är intensiva dagar för hela teamet. Jag har som vanligt fullt sjå med att hålla kroppen i skick under dagen för att den ska funka under timmarna på banan kvällstid. Nacke och knän är för tillfället under kontroll men sedan ett par dagar är det vänster biceps som protesterat mest. Att brottas med 1000cc i de här farterna är slitsamt. Tur då att vi har Isla Scotts fysioterapi-tält att besöka under dagtid som gör sitt bästa för att göra förarna kördugliga igen. Den som verkar få kämpa hårdast med kroppen i år är Ian Hutchinson som har en egen bänk längst in i hörnet. Där har han legat varje dag jag besökt tältet, oavsett tid på dygnet. Efter att ha sett "Hutchys" kropp under massagebehandling kan jag intyga att det är ett under att den kroppen kan ta sig fram för egen maskin överhuvudtaget. Det är nog inte en kroppsdel som inte har stora ärr över sig.

Körmässigt försöker jag öka tempot lite för varje dag. Tycker att jag börjar bli lite kompis med BMW:n över de jämna delarna på banan men får slita hårt över de många ojämnheterna. Det beror dock inte på att chassit inte funkar utan mer på att det kräver mer träning och erfarenhet innan jag lärt mig hur jag ska få ner alla 200 hästar i backen utan att hojen studsar över hela vägbanan i protest.

Gårdagens träning blev ju tyvärr stympad av rödflagg orsakad av Dan Kneens krasch i Churchtown. Därefter öppnade sig himlen och det har sedan regnat av och till under natten. Förhoppningsvis hinner det torka upp till kl 18:20 när kvällens träningar börjar. Igår fick vi besök i vårt depåtält av grabbarna på Duke video som provmonterade en gyrokamera på min kuts. När de kollade på filmen idag verkar det dock som att gyrokameran inte klarade alla ojämnheter utan den började rotera hej vilt utan att kunna hålla ordning på horisonten. Idag ska jag få prova en 360-kamera istället. Vi får väl se om det blir bättre över groparna...

På återhörande!
/Björn
Kämpa på Björn jag och Felicia sitter klistade vid datorn och lyssnar och följer livetimingen.
Ska berätta för henne att det förhoppningsvis kommer en 360 video så hon kan kolla i sitt VR
 
Efter gårdagens olycka med Steve Mercer och funktionärsbilen så kommer det vid rödflaggning betyda totalstopp på banan tills det är rensat och klart.
Eventuellt kan förarna få köra i sakta mak tillbaka under kontrollerade former med fordon från arrangören som agerar "pacecar"
 
Resultat torsdag träning. BG Superstock 120.02 mph, tid 18.51.749.
I Superbike 117.37 mph, tid 19.17.225.
 
Resultat torsdag träning. BG Superstock 120.02 mph, tid 18.51.749.
I Superbike 117.37 mph, tid 19.17.225
Silja på IoM.
 
Tittar igenom lite varvtider och hittar ett namn som sannerligen inte stämmer!
Skärmklipp.PNG
 
Tider för Mc-radions livesändningar under tävlingsdagarna 2018.

Lördag 2 juni 12.45 -15.15
12.00 RST Superbike TT Race (6 Laps)
15.00 Locate.im Sidecar TT Race 1 (3 Laps)
16.35 Superstock / Supersport / Lightweight Qualifying
17.10 TT Zero Qualifying (1 Lap)

Måndag 4 juni 11.30 -14.00 och 15.00 -17.30
10.45 Monster Energy Supersport TT Race 1 (4 Laps)
12.25 -13.05 Sidecar Qualifying (2 Laps)
14.15 RL360º Superstock Race (4 Laps)
15.55 TT Lightweight Qualifying (1 Lap)
16.15 TT Zero Qualifying (1 Lap)

Onsdag 6 juni 11.30 -14.00
10.45 Monster Energy Supersport TT Race 2 (4 Laps)
12.45 SES TT Zero Race (1 Lap)
14.10 Bennetts Lightweight TT Race (4 Laps)
15.55 Sidecar TT Qualifying (1 Lap)
16.10 Senior TT Qualifying (1 Lap)

Fredag 8 juni 13.30 -16.00
10.15 Locate.im Sidecar TT Race 2 (3 Laps)
12.45 PokerStars Senior TT Race (6 Laps)


Siljas radiopoddar med reportage från Ön finns på hemsidan, riktigt skön lyssning. :tummenupp
http://motorcykelradion.se
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top