ISLE Of MAN - racerapport!

  • Thread starter Thread starter bg
  • Start date Start date
Verkar som BG stannar efter två varv. Han skrev ju tidigare att mekarna är rädda att motorn får gå för många mil före första racet om BG tränar många varv.
 
BG 6:e tid 19,14 på 600:an i kväll men 19.07 igår var lite snabbare än i kväll

Kommer att halka ner ett par platser
 
Last edited:
Strax dags för Lightweight
 
Last edited:
BG bästa accet på de första 30,9 metrarna. Nu näst snabbast. Trea nu.
 
BG 4:a glen helen Lightweight
 
Last edited:
BG 11:a i Supersport
 
passerar Ramsey på ER6:an Nia just nu
 
Ett varv klart 31 sek bättre än i lördags! Just nu 8:a i Lightweight
tid 20.24.322
 
BG kör ett varv till på Kawan
 
Ett önskemål från en stackars icke-resenär.

Skulle du Silja och ni andra som rapporterar kunna använda Rickars syntax och använda ett inlägg per varv (eller kanske till och med träning/tävling) som redigeras allt eftersom? Det gör att det blir som små miniracerapporter och det gör tråden mycket, mycket lättare att följa och det blir lättare att jämföra varvtider och hastigheter. Annars får vi två-tre sidor per träning/tävling att scrolla igenom istället för att vi kan ha kvar samma inlägg framme och bara uppdatera sidan...
 
långsammare i speed trap på andra varvet
 
Ett önskemål från en stackars icke-resenär.

Skulle du Silja och ni andra som rapporterar kunna använda Rickars syntax och använda ett inlägg per varv (eller kanske till och med träning/tävling) som redigeras allt eftersom? Det gör att det blir som små miniracerapporter och det gör tråden mycket, mycket lättare att följa och det blir lättare att jämföra varvtider och hastigheter. Annars får vi två-tre sidor per träning/tävling att scrolla igenom istället för att vi kan ha kvar samma inlägg framme och bara uppdatera sidan...

Ja jag vet inte. Jag har gjort så för två år sedan och fick kritik för att jag uppdaterade så mycket. Dessutom så blir ju delar av rapporteringen en kvart försenad om man skall skriva om Glen Helen då föraren kommer till mållinjen. Vet inte vilket som är bäst.
 
BG snart i mål på andra varvet. Det blev 20.19.184. 5 sek bättre än första varvet! 11:a preliminärt.
 
Last edited:
Ja jag vet inte. Jag har gjort så för två år sedan och fick kritik för att jag uppdaterade så mycket. Dessutom så blir ju delar av rapporteringen en kvart försenad om man skall skriva om Glen Helen då föraren kommer till mållinjen. Vet inte vilket som är bäst.

Fast...att använda "Redigera inlägg" går ju lika fort som att skriva ett nytt. Det tar ju inte en kvart. ;)
Jag personligen tycker det är smidigt att ha ett inlägg uppe och febrilt uppdatera sidan och se hur inlägget växer. Hellre det än att behöva scrolla. Och det är mindre risk att jag missar något inlägg om jag inte har möjlighet att följa en träning/tävling och vill hoppa över rapporteringen. (Ja, jag svär i kyrkan, men det händer ibland. Jag skall göra bot med 200 "Ave BG" ikväll.)
 
Screen dumps från live timing. Preliminärt 11:a i Lightweight och 11:a även i Supersport (men han halkar ner). Klicka för förstoring.
Skärmavbild 2016-05-31 kl. 20.33.26.jpg

Skärmavbild 2016-05-31 kl. 21.08.36.jpg

OBS att flera förare står två gånger före BG efter två varv som var snabbare än BG:s.
I Supersport har många förare kört snabbare än BG på deras tredje varv så han halkar ner rejält!
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top