Isle of man krasch

Ja de va ju nån intervju med honom. Han hade slått i axeln i muren typ i vänsterkurvan o tappat styret.

Oh : (

Det hörnet ska jag inte stå i när jag ska till isle of man på 100års jubileumet!

...ser nästan overkligt ut - händerna i luften? Gled styrgumminen av :va

/Been on IOM :yoparty

Som sagt överlevde. Det är Milky Quale (hoppas stavningen var någorlunda) Han kör inte längre tävlingen (slutade efter vurpan) men guidar nya förare som vill köra IoM. Han är någon slags amabasadör för tävlingen. Interjuv med honom från sjukhussängen finns i filmen 'TT A Film Documentary'.

/ Stefan

Jo, han överlevde som sagt, fick inte alltför allvarliga skador heller, tro det eller ej. Men han skulle inte köra Isle of Man något mer.... Konstigt... :rolleyes:

HanneZ skrev:
Ja de va ju nån intervju med honom. Han hade slått i axeln i muren typ i vänsterkurvan o tappat styret.

Stämmer alldeles perfekt.
Fan va det lä ha gjort ont!

Jag skulle gissa på nåt i stil med, helvete, helvete, helvete.

Hoztic skrev:
Undrar vad han tänkte när han satt där å väntade på nästa smäll :(

Reaktionstiden på en sådan toppförare är väl 0,5s...och det var väl ungefär så lång tid det tog innan han smackade in i höbalarna där, så jag vet inte om han hann tänka något.

Rasorblade skrev:
Du har visst aldrig varit med om en vurpa eller vobbling va???? :7peta

Nix, aldrig. Jag har bara voltat med bilar, klotat med hoj i skogen, klotat oräkneliga antal gånger med cykel i både skog å på asfalt och störtat med flygplan. Så näe, aldrig klotat med rr hoj på landsvägslopp :(

tycon1 skrev:
Reaktionstiden på en sådan toppförare är väl 0,5s...och det var väl ungefär så lång tid det tog innan han smackade in i höbalarna där, så jag vet inte om han hann tänka något.

Fast man hinner ju aldrig se när han slår i axeln? Nåja, det undermedvetna brukar hinna signalera fara ganska snabbt :(

Hoztic skrev:
Fast man hinner ju aldrig se när han slår i axeln? Nåja, det undermedvetna brukar hinna signalera fara ganska snabbt :(

Det ska finnas en film till när intervjuvar honom också.
Den filmen är onbord film från hans hoj vet inte vart den är men den har funnits här...

Eldstorm skrev:
Jo, han överlevde som sagt, fick inte alltför allvarliga skador heller, tro det eller ej. Men han skulle inte köra Isle of Man något mer.... Konstigt... :rolleyes:
Jag tror iofs att han kört race efter den kraschen men han har slutat nu.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back