Isle of Man 2007

Friherren

Jävlar, vad vi kommer slå oss...
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Yamaha YZF1000R -00
Sitter här i bakfyllevintern och planerar semestern 2007. Vips slog blixten ner i skallen: "I år ska jag fanimig till Isle of Man!"

Då detta blir första gången för mig så är jag intresserad av tips och info från alla andra rävar som varit där.

Vilket datum går tävlingen?
Flyga, Bila, eller det ultimata med HOJ?
Priser?
Boende?
Aktiviteter som måste upplevas?
Bra att tänka på?

Och slutligen: fler som ska dit??

Skulle varit ball o dra dit ett helt jäkla pack från sporthoj.com!

Tacksam för info! //Tomas

Last edited:
Alla båtbiljetter, alla hotell/vandrarhem är säkert redan uppbokat sedan länge.
Men fixar du båtbiljett så kan man ju alltid tälta?

Kolla in www.isle-of-man.com för massa info!

Jag hade själv jävligt gärna åkt och kollat men det blir hojköp i år och ska satsa på körkort mm. Nästa år kanske?

Last edited:
Hotell kan bli svårt att hitta men det går utmärkt att tälta eller hitta något B&B hos någon familj.Det ultimata är att köra hoj och det är inga större problem att korsa england på motorcykel, är man lat tar man en skåpbil och kör endast hoj på ön.

Man åker båt till engelska östkusten från GBG eller Esberg på danska västkusten kör över Enfland och hoppar på nästa båt till ön i Liverpool, pga tidvattnet går båten på konstiga tider men själva överfarten tar bara någon timme tack vare en snabbkatamaran. Man anländer till Douglas vid 04:30 på morgonen och sätter sig och sover på strandpromenaden som är helt överöst med motorcyklar. Fantastisk känsla......

Givetvis skall jag dit även om det kanske blir ManxGP då skolan ogillar att man är ledig under terminen...

Last edited:
Har hört att allt är överfullt på grund av att det är jubileumsår, de ska tydligen ordnat extra avgångar med färjor o även dessa ska vara fulla + kösystem på ev restplatser samma sak ska gälla i princip allt boende.
Om detta stämmer kan jag inte gå ed på, men han som sa det brukar inte surra i onödan.

Ok, jag har surfat runt lite nu o kollat info...känns som att man får bli av med "oskulden" -08 istället. :)

Får väl sikta på Isle of LELLE eller nått...

tusen tack grabbar för info:n :tummenupp

Hoppas man kan få höra en o annan rövarhistoria på sporthoj från de lyckliga satarna som lyckas komma över i år.

Ha det bäst!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...