Island of man för Supermoto?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Finns det några sådana tävlingar för Supermoto? Ja vet att en del tävlingar körs på industri områden men stora öppna landsvägar? Skulle va kul att testa :yoparty :död

Jocke W skrev:
Finns det några sådana tävlingar för Supermoto? Ja vet att en del tävlingar körs på industri områden men stora öppna landsvägar? Skulle va kul att testa :yoparty :död

Inte för att vara dryg, men stora öppna landsvägar och supermoto är ganska olika saker.

Jag heter Lasse skrev:
Inte för att vara dryg, men stora öppna landsvägar och supermoto är ganska olika saker.

Jaja ja vet, tänkte på det när jag skrev det. Men du vet va jag menar.

Men ändå, hyffsade stora landsvägar bjuder ju in till farter runt 200 blås me motarden, det är ju hyffsat kul iallafall :tummenupp

Jag har sett bilder/filmklipp från en deltävling i Spanska mästerskapen där de körde mitt bland husen i en mindre stad med några sporadiskt utställda halmbalar, de touchade fan husknutarna i kurvorna. Inte alls långt ifrån att det såg ut såhär --> :huvet
Lite Isle of Man-känsla.

Jocke W skrev:

Har inte hört något om det. Tror inte det skulle bli lyckat heller. Men du får väl anmäla dig till Highland-cupen nu om du inte har gjort det redan. Där kommer det att gå tokfort. 178km/h som maxfart på rakan enligt min dator. Det gick fort nere på knutstorp i höstas oxå. 171km/h om jag minns rätt. Sen går det ganska fort hos oss i Örebro. 125km/h. Så du får köpa ett årskort där.

Vi ses väl på söndag antar jag hor Chrille.

Lasse

RaceMe skrev:
Har inte hört något om det. Tror inte det skulle bli lyckat heller. Men du får väl anmäla dig till Highland-cupen nu om du inte har gjort det redan. Där kommer det att gå tokfort. 178km/h som maxfart på rakan enligt min dator. Det gick fort nere på knutstorp i höstas oxå. 171km/h om jag minns rätt. Sen går det ganska fort hos oss i Örebro. 125km/h. Så du får köpa ett årskort där.

Vi ses väl på söndag antar jag hor Chrille.

Lasse

Ja ska anmäla mig, har lite klubb problem bara :mad:
Ja tro mig, ja kommer till örebro. Vet inte hur fort det gick nere i strägnäs, Med den drevningen jag hade då varvade jag nästan ur sexan på rakan. Gick väl hyffsat fort iallafall.

Ne på söndag kan ja inte, hojjen ligger i delar för lite dämpar justeringar och service.

RookieSM skrev:
Jag har sett bilder/filmklipp från en deltävling i Spanska mästerskapen där de körde mitt bland husen i en mindre stad med några sporadiskt utställda halmbalar, de touchade fan husknutarna i kurvorna. Inte alls långt ifrån att det såg ut såhär --> :huvet
Lite Isle of Man-känsla.

låter spännande :D måste svisha förbi skönt hehe

Monobike serierna i många länder går på landsvägar, ibland gator (samt RR banor). Men det är ju inte Supermotard. I stort sett likadana hojar dock, måste vara byggda på cross/endurohojar men får vara sänkta lite. Finns inte i Sverige än tyvärr.

Daniel

Jocke W skrev:

Enl. rykten jobbar man på ett stadslopp för Motard o bilar i Varberg i Juli någon som vet något mer ???

Hulkster skrev:
Enl. rykten jobbar man på ett stadslopp för Motard o bilar i Varberg i Juli någon som vet något mer ???

Åfan, hoppas det blir av. Pratades ju om att köra stadslopp i STCC i stockholm för 2 år sen typ. Det vart ju inget av det, de stod tom i aftonbladets sportbilaga.

Back