Iskall Ducati?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Jo nog är det bättre att köpa en hoj som gått 0 mil från en handlare men det är inte värt hur mycket som helst. Panta är dessutom inte känd för att pruta, har du tur kan du få en keps som det står Biscaya på.
Panta har ALLTID överpriser och han har säkert tre till nya 1098:or stående som han inte har på annons men de dyker upp så fort han krängt den här till nån som inte har koll på priserna.
Jag säger inte att priset är varken rätt eller fel.
Bara att det är en fabriksny -08 hoj, med garanti. Det är ju ganska ovanligt.

Såna här trådar startas alltid på hösten, när halva SH ska sälja sina begagnade sporthojar till privatperson ("voffo köper ingen min hoj som är sjukt mycket billigare"), bara för att nästa vår köpa beggade sporthojar av privatpersoner.

Sen kan man ju säkert på denna hoj lägga ett bud. Till skillnad från många privatpersoner kan ju många handlare tänka sig att förhandla lite.

Är det fel pris så lär den ju inte bli såld till det priset, det är ju inget mer med det.

Jag delade ett minne med er. Förmodligen gör inte folk det så ofta på det här sättet, så din reaktion kan jag förstå. Men det fanns också en liten poäng. MC doktorn ställde frågan "Vem kan tänkas ge detta för en 3 år gammal sporthoj som inte utmärker sig på något sätt" och jag ville med mitt inlägg säga att jag tycker att den visst utmärker sig, i alla fall för mig. Priset kan nog vara fel.

Men sluta gnälla över de dyra hojarna och köp en billig istället. Tex min. Den är köpt på biscaya så när du köper den så köper du inte bara en motorcykel. Du blir deras kund, och får därmed tillgång till Sveriges främsta expertkunnande och tekniska kompetens, baserad på 30 års verksamhet med italienska motorcyklar.

Jo nog är det bättre att köpa en hoj som gått 0 mil från en handlare men det är inte värt hur mycket som helst. Panta är dessutom inte känd för att pruta, har du tur kan du få en keps som det står Biscaya på.
Panta har ALLTID överpriser och han har säkert tre till nya 1098:or stående som han inte har på annons men de dyker upp så fort han krängt den här till nån som inte har koll på priserna.

Jag kan hålla med om att det är klantigt om det är så att de haft hojen i butiken hela våren och sommaren och inte justerat priset till de dunkat iväg den. Nu är det ju snart vinter, och till våren vill ju en handlare säkert ha mycket golvyta för 2012:a.

Min enda point med mitt förstainlägg var bara att det står 0 mil på hojen, det är ju inte så vanligt på en 2008:a. Det var en replik.

I övrigt så kan Jerker det han ger sig på (även om han klämmer fingarna :gnissla) och Geggas hoj såg fin ut när jag klämde på den för några veckor sedan. Bara internretades lite.:krama

Dessutom har Geggas hoj singlemalt-dyr bromsvätska (ATE Blue).....

..i kopplingen!! Ett måste när motorblocket närmar sig 275 C :mattias
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=246527

Last edited:
Jag delade ett minne med er. Förmodligen gör inte folk det så ofta på det här sättet, så din reaktion kan jag förstå. Men det fanns också en liten poäng. MC doktorn ställde frågan "Vem kan tänkas ge detta för en 3 år gammal sporthoj som inte utmärker sig på något sätt" och jag ville med mitt inlägg säga att jag tycker att den visst utmärker sig, i alla fall för mig. Priset kan nog vara fel.

Önskar fler skrev på det sättet. :tummenupp

Men då blir jag ju kund hos dej och inte hos Biscaya, det kan ju inte va bra :va
Men sluta gnälla över de dyra hojarna och köp en billig istället. Tex min. Den är köpt på biscaya så när du köper den så köper du inte bara en motorcykel. Du blir deras kund, och får därmed tillgång till Sveriges främsta expertkunnande och tekniska kompetens, baserad på 30 års verksamhet med italienska motorcyklar.

Såg inte kopplingen till tråden i ditt inlägg bara. Att men inte ser värdet i en sporthoj efter att ha kört en testbana kan jag förstå, men testa en på en bana dom är byggd för (t.ex. Mantorp) så ska du se att det kan va värt några kronor att äga en bra sporthoj :tummenupp

Last edited:
Jag tror nog att vi är på samma våglängd.
Men det roliga med Biscayas annons är att han/dom troligen har haft den i butik (eller förråd) sedan den va ny och inte sänkt priset mer. Sedan är det troligt att han/dom har fler -08:or, -09:or och -10:or som också kommer ut för överpris vad det lider :D
Jag kan hålla med om att det är klantigt om det är så att de haft hojen i butiken hela våren och sommaren och inte justerat priset till de dunkat iväg den. Nu är det ju snart vinter, och till våren vill ju en handlare säkert ha mycket golvyta för 2012:a.

Min enda point med mitt förstainlägg var bara att det står 0 mil på hojen, det är ju inte så vanligt på en 2008:a. Det var en replik.

I övrigt så kan Jerker det han ger sig på (även om han klämmer fingarna :gnissla) och Geggas hoj såg fin ut när jag klämde på den för några veckor sedan. Bara internretades lite.:krama

Dessutom har Geggas hoj singlemalt-dyr bromsvätsa (ATE Blue).....
i kopplingen!! Ett måste när motorblocket närmar sig 275 C :tungan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=246527

Den har ju arrow system, kostar säkert 40 lax eftersom det är till en ducati...

Höjden tycker jag ändå är denna:

http://www.blocket.se/goteborg/MV_Agusta_F4_S_34482653.htm?ca=18&w=3

Du köper ju en helt ny 11 för 185`..

Haha jadu..... Jag vet inte riktigt men borde priset inte ligga någonstans vid 80kkr? Dvs en liten rabatt på 100kkr så skulle det kanske vara intressant :rolleyes: Det jag undrar är hur firman klarar sig?

EDIT: Sorry! Missade att man fick den stora förmånen att bli deras kund vid köp! Aja, det förklarar ju det hela. Då är nog priset ganska rimligt ändå! My bad!

Last edited:
Otur?

1098S nypris då 2008. 214,900.-- läste jag någonstans.

3 och ett 1/2 år i lager, måste ju kostat en del slantar det ochså. Jag tror ej Biscaya jublar när den säljes, pengamässigt. Men måste väl kännas bra att bli utav med den. Risken är väl att den finnes kvar hösten 2012. Den får väl gå till Sporthojstokiga England. Vårt lilla putteland har väl inte rätt köpkraft...... eller för få Ducatifantaster!

3,5 år för att gotta till sig, " vin " de behövs nog några år till. Men en grymm hoj e det...... säger det man skriver om den. Men bara på bana!

Den står på min inköpslista, år 2017. Vad kommer den kosta då... NY?

En gammel 916 ifrån 1994, singelseater önskas, behöver ej vara ny, bara jävligt fin. En 916 "SP" 1 eller 2 1994/1995 går bra det ochså! Toyman

Till ett fördelaktigt pris!:va

Bifogat

• 4239749023.jpg
    4239749023.jpg
    61.5 KB · Visningar: 108
Höjden tycker jag ändå är denna:

http://www.blocket.se/goteborg/MV_Agusta_F4_S_34482653.htm?ca=18&w=3

Du köper ju en helt ny 11 för 185`..

Ja detta är nog rekord i mest övervärderade hoj jag någonsin sett.

En 2005 årsmodell som gått 240mil för 179` verkligheten måste vara svår för det företaget.

Visst det är en Ducati för entusiasten men när du ser att det står ett drygt dussin svårsålda tusennittioåttor på blocket så utmärker den sig inte som ett bra köp.

Hojarna verkar inte sälja sig själva vilket gör att man reagerar.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...