Iskörning i skåne

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hallå körs de nåt på is i skåne? så när lund som möjligt!

Funkar det att dubba crossdäck eller är dom för mjuka?

Ljunghusen skrev:
2578910 Hallå körs de nåt på is i skåne? så när lund som möjligt!

Funkar det att dubba crossdäck eller är dom för mjuka?
Brukar isen bli tillräckligt tjock här nere?

Det funkade bra för mig att dubba själv, men bara sålänge jag höll mig på isen, på barmark så gick dom ner sig fort som fan. Det var med ventilationsskruv som jag hade dubbat. Kör på riktiga dubbdäck nu och dom är inte allt för överlägsna mot de hammagjorda på baris men när det är mycket snö eller grus som man kör på så går det inte att jämföra.

dubbning_018.jpg

Jag tror man ska kunna köra is här men jag vet inte?

Har en uppsättning endurodubbat men det duger nog inte på is.. Tänkte dubba ett par egna. Slitna (mjuka!) crossdäck borde väl duga?

Ljunghusen skrev:
2578943 Jag tror man ska kunna köra is här men jag vet inte?

Har en uppsättning endurodubbat men det duger nog inte på is.. Tänkte dubba ett par egna. Slitna (mjuka!) crossdäck borde väl duga?
jag hade inte vågat mig på det mer än i exrema fall

//en som har gått igenom UTAN hoj

-Rosen- skrev:
2578986 jag hade inte vågat mig på det mer än i exrema fall

//en som har gått igenom UTAN hoj

Jag bor i Olofström och det är inte så mycket nordligare breddgrader än er gåsapaugar och de senste 2 åren har vi kunnat köra på sjöarna utan problem.

Snoogans skrev:
2579161 Jag bor i Olofström och det är inte så mycket nordligare breddgrader än er gåsapaugar och de senste 2 åren har vi kunnat köra på sjöarna utan problem.
fräckt :) fast iofs så kan det kanske vara jockt nog i lunda området, man märker att temperaturen sjunker fort när man lämnar kustområdet :)

Jag skall köra is till vintern även om det innebär att jag måste bevattna en åker

Skall beställa endurodubb snarast :tummenupp

Mr R skrev:
2579527 Jag skall köra is till vintern även om det innebär att jag måste bevattna en åker

Skall beställa endurodubb snarast :tummenupp

Afan duger endurodubbat till is? Har en uppsättning ståendes ju

Ljunghusen skrev:
2579530 Afan duger endurodubbat till is? Har en uppsättning ståendes ju

Nu har jag aldrig kört på endurodubb men när jag hade cross förra vintern tog jag plåtskruv skruvade ner dem i däcken så att skallen var utåt och det fungerade mycket fint till is med lite snö på samt i skoterspåren. Riktiga endurodubb måste ha bättre grepp...

Med finndubb får man inte för mycket fäste? Måste kunna få lite rallysladdar också :D

Mr R skrev:
2579638 Nu har jag aldrig kört på endurodubb men när jag hade cross förra vintern tog jag plåtskruv skruvade ner dem i däcken så att skallen var utåt och det fungerade mycket fint till is med lite snö på samt i skoterspåren. Riktiga endurodubb måste ha bättre grepp...

Med finndubb får man inte för mycket fäste? Måste kunna få lite rallysladdar också :D

Muaha de är klart.. Mina e-dubbade saknar typ 5 dubb på rad på ena sidan, men sålänge de inte går för långsamt lär det väl inte göra nåt, kanske:gnissla

Is körning i Skåne?? :va

Hur många timmar om året då? Eller är det så förbaskat mycket kallare ett par mil inåt landet??

Som jag sa igår anton, krankesjön brukar frysa varje år, tillräckligt tjockt också antar jag.

Vänta dock tills det har varit kallt en längre tid, hade varit trist om du tappade ner cykeln där.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back