Isfiske 2011

AHAAAAAAA!!! Det måste vara det som var felet. Jag har försökt släpa fram pilken över isen och hoppats på att en fisk skall bryta igenom och hugga. Det förklarar ju ett och annat......

Det skulle funka på några av gäddorna i den här sjön, dom skulle stånga sig igenom...

I viken där jag har huset brukar sjöfåglarna häcka.
Får dom en kull på 8 ungar så försvinner en i veckan, den sista när den är i princip fullvuxen.

Grannarna har utlyst en tävling om vem som tar största gäddan, min mor leder med sin 11 (eller 13, jag minns faktiskt inte) kg gädda.

Jag tror jag har lagt upp bild på den i någon tidigare fisketråd.

Bara några dagar efter det så togs det en 9kg's på samma plats, och ytterligare några veckor senare rapporterade föraren av vassklippningsbåten att han hade sett den största gädda han någonsin skådat, precis utanför huset...

Till sommaren ska jag nog göra några försök...

Det skulle funka på några av gäddorna i den här sjön, dom skulle stånga sig igenom...

I viken där jag har huset brukar sjöfåglarna häcka.
Får dom en kull på 8 ungar så försvinner en i veckan, den sista när den är i princip fullvuxen.

Grannarna har utlyst en tävling om vem som tar största gäddan, min mor leder med sin 11 (eller 13, jag minns faktiskt inte) kg gädda.

Jag tror jag har lagt upp bild på den i någon tidigare fisketråd.

Bara några dagar efter det så togs det en 9kg's på samma plats, och ytterligare några veckor senare rapporterade föraren av vassklippningsbåten att han hade sett den största gädda han någonsin skådat, precis utanför huset...

Till sommaren ska jag nog göra några försök...

Låter som ett bra ställe för lite jerkbait i sommar :tummenupp

EDIT: Kanske kan dra upp något sådant här:
attachment.php

Last edited:
Låter som ett bra ställe för lite jerkbait i sommar :tummenupp

Jo, jag har provat någon "popper", tyvärr är det väldigt svårfiskat då just den här viken är väldigt igengrodd, men det ska det väl också kanske bli ändring på.

Dom jag har tagit hittils (en vevade jag in ståendes i vardagsrummet) har jag tagit på vassdrag, inget annat går att använda just nu....

Foto taget från altanen:

Bifogat

• IMAG0068.jpg
    IMAG0068.jpg
    247.5 KB · Visningar: 66
Meta med levande mört.
Finns verkligen inget som ger så bra utdelning.
Både vinter som sommar, sitta och pilka är ju bland det tråkigaste man kan göra, mycket bättre att köra med gäddsaxar med knallskott.
Då håller man sej dessutom värm eftersom man få springa som en dåre när det smäller och man få borra en jävla massa hål.

Köpte en burk maggots för 30kr ca 250st röda & vita får se i morron bitti om det är nått drag i dom!

En hel del kul tips i tråden :tummenupp

Bifogat

• DSC01141.jpg
    DSC01141.jpg
    216.8 KB · Visningar: 41
Jo, jag har provat någon "popper", tyvärr är det väldigt svårfiskat då just den här viken är väldigt igengrodd, men det ska det väl också kanske bli ändring på.

Dom jag har tagit hittils (en vevade jag in ståendes i vardagsrummet) har jag tagit på vassdrag, inget annat går att använda just nu....

Foto taget från altanen:

Jag har ett riktigt roligt vassdrag, det är en gummigroda, så jäkla kul att kasta den rakt in i vassen och rycka lite så den skvätter runt och har sig, blir riktigt häftiga ythugg på den.

Foto taget från altanen:

jäkla va najs :tummenupp

Fisket inställt idag! Ingen av oss hade någon större lust inför att stå ute i regnet, så vi kör i morron då de lovat åtmindstone uppehåll & eventuellt sol :tummenupp

Last edited:
Man får väll fiska med levande bete bara om man plockar upp betesfisken ur samma sjö som man avser att fiska i? Alltså du får inte transportera betesfisk mellan fiskeplatserna?

Blev fiske idag, i regnet, det var blött... o blåsigt.
Abborrarna högg, men laken hade ingen lust tyvärr. En annan dag kanske.
Sketfiske på Er.

jäkla va najs :tummenupp

Fisket inställt idag! Ingen av oss hade någon större lust inför att stå ute i regnet, så vi kör i morron då de lovat åtmindstone uppehåll & eventuellt sol :tummenupp

Ingen som känner till Skagern och var man skall gå om man är ute efter gös och/eller lake?

Har ni vart ute på isarna? Här är bäst att vänta åtminstone någon vecka innan pimpelpremiären. Skitfiske på er ..

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!