Isfiske 2010!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har två dagar i rad fått lämna isen utan fisk vilket känns ovant och en obehagskänsla börjar krypa på för att det ska bli en trend !!

Jag kör med allt möjligt balansare, mete med vita maggot och en uppsjö andra blänken och på vanligtvis fina Gös, Borre, Gädda och Lake vatten.. Djupen har varit typ 10m till 20m..

Äer det för mörkt under isen (30cm snö) :)

Hur går det för er andra sporthojare som gillar Isfiske?

Last edited:
Länge sen jag isfiskade men har funderat på att bygga mig en pimpelbod att dra bakom snöskoter vid stugan, får bli inom kort känns det som.
Ta med dig en skyffel och ploga nästa gång, kan vara för mörkt som du säger :D

När det är runt -30 så hade man behövt den där boden... Linan blev tjock och hålet kröp igen blixtfort.

Jag tycker det är mest förvånande.
Att Disneyklubben från Vargtråden startar en tråd om fiske alltså, är inte det djurplågeri enligt Nasse och Balou? :confused:

Apropå maggot så överhörde jag en ung grabb på gymet som berättade för sin polare att han hade kört maggoten i micron för att få lite fart på dem. Det hade visst luktat död och förruttnelse i mammas kök ett tag...

När det är runt -30 så hade man behövt den där boden... Linan blev tjock och hålet kröp igen blixtfort.

Sån där bod borde klart vara obligatorisk :tummenupp

Jag har inte vart ute på en vecka pga nattjobb o sover hela dagarna! Fast nu jobbar jag sista natten tills på måndag så ska ta mig ut på fredag o i helgen var d tänkt..

Kanske Ni SH fiskare vart ute o fått fisk! Kanske tillomed grillat på plats vilket alltid sitter fint ..

Upp med lite Isfiske bilder på era fångster så man får dregla lite under natten och finna den rätta "jägarlustan" komma smygandes ; )

kört maggoten i micron för att få lite fart på dem. Det hade visst luktat död och förruttnelse i mammas kök ett tag...

Say No More :D

Last edited:
Apropå isfiske, ska dra ut och ismeta gädda och gös på fredag är det tänkt. Vi drog lite regnbåge från isen nu i söndags vilket var lite uppvärmning inför denna fredag.

Apropå isfiske, ska dra ut och ismeta gädda och gös på fredag är det tänkt. Vi drog lite regnbåge från isen nu i söndags vilket var lite uppvärmning inför denna fredag.

Låter underbart :)

Är det levande mört på trekrok som gäller ?

Vi får ju ta lite foto att slänga upp för att visa KGK att det finns liv i sjön :D

Jag tror att det är dåligt med fisk. Jag fiskar iof bara en dag om året (grabbdag m starka drycker) och då använder vi angeldon med knallhatt. Jag har bara fått en enda fisk på dom åren jag har fiskat. Dessvärre söp jag bort den efter att ha ringt farmor bra på fyllan och lovat att hon skulle få den.

Vi får ju ta lite foto att slänga upp för att visa KGK att det finns liv i sjön :D

Jepp vi får försöka plåta lite om det blir någon fisk. Regnbågarna var så små så dom vågar jag inte skylta med ;)

Spana in min fiskehemsida http://www.fiskesnack.com om ni inte redan sett den. :yoparty

Jag tycker det är mest förvånande.
Att Disneyklubben från Vargtråden startar en tråd om fiske alltså, är inte det djurplågeri enligt Nasse och Balou? :confused:

:hihi

Levande mört, vad är det för jäkla saddistiskt tilltag? :mad:

Hyfsat blodtörstigt och djurplågeri! Hej dubbelmoral.

Last edited:
Levande mört är väl det mest effektiva även om det är lite delade meningar över det moraliska i det. Död mört funkar väl bra med, likt abborre, sarv, björkna, strömming, löja osv

Ahh.. Är det Du som kör den sidan! Jo där hamnar man ofta o tar del av andras fiskelycka..

Bra sida :tummenupp

Tack, jo det är min lilla sida som iofs växt en del senaste åren ;)

En del fiskare är så sjukt duktiga så man nästan smäller av. Fast iofs, är man ute och fiskar ofta och seriöst så smäller de stora på förr eller senare :)

Tack, jo det är min lilla sida som iofs växt en del senaste åren ;)

En del fiskare är så sjukt duktiga så man nästan smäller av. Fast iofs, är man ute och fiskar ofta och seriöst så smäller de stora på förr eller senare :)

Stämmer bra! Tycker oxå att en del riktigt suger upp fisk ; ) Här nere i mina trakter är det några helt okey gösasjöar bl.a (Tolken och Åsunden) jag hoppas verkligen han (gösen) hugger nu i veckoslutet! Gäller väl att gå ner mot 10m har jag för mig, gubbarna säger att det är inte lönt att Isfiska på mindre!!??

Stämmer bra! Tycker oxå att en del riktigt suger upp fisk ; ) Här nere i mina trakter är det några helt okey gösasjöar bl.a (Tolken och Åsunden) jag hoppas verkligen han (gösen) hugger nu i veckoslutet! Gäller väl att gå ner mot 10m har jag för mig, gubbarna säger att det är inte lönt att Isfiska på mindre!!??

Är tyvärr inte så haj på just ismete efter gös men hoppas på ett pass nu på fredags som sagt. Kan återkomma efter det ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg