Isen Ligger! Yiehaaaa!!!

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
På vägen hem från Södertälje i kväll fick jag via mobilen ivrig rapport om att ispremiären var avklarad för i år. På våran hemmasjö här i Gävle ligger 1,5 dm blankis som det spunnits med dubb på idag.
Nu lär man bygga om hojen lite snabbt så man får sladda is igen... :yoparty :banana Men först måste jag ha en vilodag efter dagen övningar... :trött

Ehhhm här nere i sthlm är det plusgrader iallafall... =(

Jaaa, precis. När blir det åkning egentligen :va
Jag har ju inga wheels än så länge så jag kommer gärna å olla på någe metallföremål idepån *ouch*

/Heda

Fixx skrev:
När får man komma? :)

vad kör ni med för däck? vanliga dubbade endurodäck eller är det special?

Is- rm reglementet tillåter bara finndubb eller endurodubb............max utstick å antal dubb finns, har det dock inte i skallen

Edit: i två olika klasser såklart........ :)

PD skrev:
vad kör ni med för däck? vanliga dubbade endurodäck eller är det special?

Last edited:
jag och oscar här på forumet

sticker gärna upp en helg och kör is....

Om någon ställer upp med lya för några slantar.

Troligtvis blir det premiär imorrn för mig. Ny bana ska göras då den första gick sönder igår(finndubb+liten bana+15cm is+många hojar=hål i kurva). Som tur är har det varit och är skitkallt just nu. Hoppas det släpper lite till imorrn. Ni är välkommna upp, men jag kan inte stå med lya tyvärr. Heda kanske?

Oscar? Var det han som köpte Quittes gamla R1'a?

Lya? så du menar att vi ska bo tre på 27kvadrat med en 105cm säng??

Nah......

det verkar vara kallt nu ivf, såisen blir nog gosig

Ebbe skrev:
Troligtvis blir det premiär imorrn för mig. Ny bana ska göras då den första gick sönder igår(finndubb+liten bana+15cm is+många hojar=hål i kurva). Som tur är har det varit och är skitkallt just nu. Hoppas det släpper lite till imorrn. Ni är välkommna upp, men jag kan inte stå med lya tyvärr. Heda kanske?

Oscar? Var det han som köpte Quittes gamla R1'a?

Lysande... vi kör iof sakta med enduro dubb...

Jupp.. Det är quittes gamla r1:a han kör med...

Något bra tips om vandrarhem och dyligt? Låna övarnattning för hojarna?

Tom Byron skrev:
Is- rm reglementet tillåter bara finndubb eller endurodubb............max utstick å antal dubb finns, har det dock inte i skallen

Edit: i två olika klasser såklart........ :)

asså..jag kör själv med endurodubb nu men jag blev besviken,trode fästet skulle vara mycket bättre!

skulle piska isiga grusvägar men det axar för dåligt för att det ska bli kul! har lekt tomtebloss inne i stan istället :D

beror väl på vilka däck du har, hur de är dubbat osv.........åker du med ac-10 på is så spinner du nog med en dt-50..........

det skiljer väldigt även på dessa däcksorter, dubbning mm..........

:)

PD skrev:
asså..jag kör själv med endurodubb nu men jag blev besviken,trode fästet skulle vara mycket bättre!

skulle piska isiga grusvägar men det axar för dåligt för att det ska bli kul! har lekt tomtebloss inne i stan istället :D

trelleborg i fram och 140 bredd 360st dubbars michelin i bak!

har flöget ur ivf 1st för den fick jag på baksida lår när jag varva ur den på 3an och det kändes kan jag säga har inte kollat mina nya Lee jeans efter "skott-hål" men ont gjorde det.

(antar att det var en dubb)

Fixx skrev:
Lysande... vi kör iof sakta med enduro dubb...

Jupp.. Det är quittes gamla r1:a han kör med...

Något bra tips om vandrarhem och dyligt? Låna övarnattning för hojarna?

Jag åker oxå endurodubb! Sladdar mest då... :rolleyes: :hihi

Hojarna är det inget problem att få in i varmgarage, det är lugnt. Vandrarhem finns, men har ingen koll på vad som är bra. När tänkte ni komma isf? Lär väl tajma med lagom väder så det verkligen blir åka oxå. Kanske lämpligt att vänta lite så vi får ut lite stadigare plogar på isen så banorna blir lite större och roligare. Just nu är banan inte såå stor. Ska ta en kort premiärtur imorrn och frysa lite... :banana

Vilken tid, jag börjar jobba tolv så jag hinner ut å sniffa lite is innan........ e ni där runt tio ?

Ebbe skrev:
Jag åker oxå endurodubb! Sladdar mest då... :rolleyes: :hihi

Hojarna är det inget problem att få in i varmgarage, det är lugnt. Vandrarhem finns, men har ingen koll på vad som är bra. När tänkte ni komma isf? Lär väl tajma med lagom väder så det verkligen blir åka oxå. Kanske lämpligt att vänta lite så vi får ut lite stadigare plogar på isen så banorna blir lite större och roligare. Just nu är banan inte såå stor. Ska ta en kort premiärtur imorrn och frysa lite... :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT