Isdäckstråden!

Vegas skrev:
jag håller med, varför hålla på att jävlas med bult & mutter när det finns riktiga grejer....
själv har jag köpt 6000 beg isracingdubb, dom är lite slöa men det ska slipas som fan i höst...
sen har jag sett film på någon här på forumet som körde med bult(dock oslipade) å det så inte kul ut.
kolla på dessa killar iceroadracing
du ska kunna skrapa knät på isen, då är det kul....

Såg grymt kul ut det där. Vars kan man köpa såna där, och va kostar det ungefär? Kan man inte köpa färdiga däck, så man slipper hålla på att dubba själv?

Iskörning, SMALA Däck!! Inga äckliga 180 med hemmagjorda bultar. :huvet
Ej körbart!
Isracingdubb med minst 20mm utstick på SMALA däck annars duger det inte.
Finndubb är bra till crossdimensioner

Dvdmaster skrev:
Hur ser dessa isracingdubb ut ? Hur sätts de fast, är det samma princip som med bult Dvs mutter och bricka.

du borrar hål i däcket, för igenom dubben med en bricka på vardera sida som är gjorda i alu.
en dubb med brickor väger en bråkdel av vad en M6 mutter med dito uppsättning.
ska ta kort när jag gör iordning däcken.....

Last edited:
SM 570 RR skrev:
Iskörning, SMALA Däck!! Inga äckliga 180 med hemmagjorda bultar. :huvet
Ej körbart!
Isracingdubb med minst 20mm utstick på SMALA däck annars duger det inte.
Finndubb är bra till crossdimensioner

ja har 180 däck å det funka kanon.... :tungan
det är bara folk som åker lorthoj som har smala däck :7peta :hihi

TurboJugend skrev:
Såg grymt kul ut det där. Vars kan man köpa såna där, och va kostar det ungefär? Kan man inte köpa färdiga däck, så man slipper hålla på att dubba själv?

dubba får du nog göra själv, å dubb kan du köpa av isracing förare... dom har massa beg dubb, räcker till för ändamålet, bara att vässa dom först....

kan ingen på sporthoj göra en 20 däck sådär av nå beggade däck och sälja dom nog billigt så att det värt det?? jag är otroligt sugen. Finns ju isbanor åt höger och vänster här uppe

honkiie skrev:
kan ingen på sporthoj göra en 20 däck sådär av nå beggade däck och sälja dom nog billigt så att det värt det?? jag är otroligt sugen. Finns ju isbanor åt höger och vänster här uppe

om du skickar hit dubb å däck så kan ja göra det för en rimlig slant... ställer mig ju inte å gör det gratis, men får man en slant för jobbet så visst, extraslantar behövs... eller om du kommer hit å lagar min hoj så fixar ja jobbet gratis åt dig.

Fluxir skrev:
om du skickar hit dubb å däck så kan ja göra det för en rimlig slant... ställer mig ju inte å gör det gratis, men får man en slant för jobbet så visst, extraslantar behövs... eller om du kommer hit å lagar min hoj så fixar ja jobbet gratis åt dig.

det ska jag komma ihåg, just nu är mina tillgångar endast 700kr i småpengar men jag kanske kontaktar dig senare under hösten/vintern. Har vi någon här på forumet som säljer begagnade däck och hur fräscha måste däcken vara för att man ska kunna dubba dom utan att dom går sönder?

honkiie skrev:
det ska jag komma ihåg, just nu är mina tillgångar endast 700kr i småpengar men jag kanske kontaktar dig senare under hösten/vintern. Har vi någon här på forumet som säljer begagnade däck och hur fräscha måste däcken vara för att man ska kunna dubba dom utan att dom går sönder?

ja tror däcken ska vara ganska styva eller stabila, för att dubben inte ska vika sig, för viker sig dubben har du snart knäckt däcken.

så så tjocka som möjligt e nog nästan bäst, men vem vill offra tjocka fina däck på å sätta skruv i??

jag kikade lite här, såg ju himla roligt ut må jag säga åt han som hade isdäckdubben, då såg det ut och funka som det skulle, men han som gjort själv såg ut å ha väldigt tråkigt när han åkte med fötterna i backen i ca 40 km/h å på ställ! :hihi

då såg man tydligen skillnaden på dubben, det var ju som natt å dag...

Så ska man ge sig in på detta är nog min slutsats att man får offra nån tusing för lite riktiga dubb! :D

Vegas skrev:
ja har 180 däck å det funka kanon.... :tungan
det är bara folk som åker lorthoj som har smala däck :7peta :hihi

Då har du aldrig åkt med knäskskrap på is.... :arsele :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden