Isdäck hur göra m6orna

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Okej om man har bestämt sig för att slipa m6or till att dubba med, hur göra? Jag menar själva slipningen några tips kanske (av er som har erfarenhet av detta) man kan ju fan inte stå vid en bänkslip på ja vad är d ca 700st!? Eller e d så man får göra:va Börjar man slipåa nu så är man ju klar vid pension (34år kvar) Vilket matreal på skruven? (härdning)m.m. Tacksam för info från er som har erfarenhet av detta.

ett tips är iallafall att sätta bultarna i skruvdragaren o sen slipa så slipper man snurra...

Edit: Iförsig nokia hakkapilitta har juh kommit med en fyrkantig dubb nu... kanske något att sträva efter... :confused:

jontobee skrev:
2546138 Okej om man har bestämt sig för att slipa m6or till att dubba med, hur göra? Jag menar själva slipningen några tips kanske (av er som har erfarenhet av detta) man kan ju fan inte stå vid en bänkslip på ja vad är d ca 700st!? Eller e d så man får göra:va Börjar man slipåa nu så är man ju klar vid pension (34år kvar) Vilket matreal på skruven? (härdning)m.m. Tacksam för info från er som har erfarenhet av detta.

Jag har börjat att slipa lite lätt. M6x30 12.9
Funderar på att ta m6x35 istället för utsticket blev bara 10 mm ovanför muttern. Men jag får se. Byggde en jigg med ett frigående hål i, sen får man köra med skruvdragaren.

Bifogat

• Dubb 002.jpg
    Dubb 002.jpg
    113.9 KB · Visningar: 75
jigg

MangeH skrev:
2581766 Jag har börjat att slipa lite lätt. M6x30 12.9
Funderar på att ta m6x35 istället för utsticket blev bara 10 mm ovanför muttern. Men jag får se. Byggde en jigg med ett frigående hål i, sen får man köra med skruvdragaren.
Nu e ru på rätt väg ...."vinkla" hålet i jiggen så att spetsen på dubben pekar mera neråt, då kommer den att rotera själv tills den är nog spetsig...:tummenupp

skruvval...

jontobee skrev:
2546138 Okej om man har bestämt sig för att slipa m6or till att dubba med, hur göra? Jag menar själva slipningen några tips kanske (av er som har erfarenhet av detta) man kan ju fan inte stå vid en bänkslip på ja vad är d ca 700st!? Eller e d så man får göra:va Börjar man slipåa nu så är man ju klar vid pension (34år kvar) Vilket matreal på skruven? (härdning)m.m. Tacksam för info från er som har erfarenhet av detta.
Använd försänkt 10.9 "svartbult (billigast) härda dessa sedan i ca 900 grader i ca 10 min osso ner i härdolja.:tummenupp .Hade problem med punka när jag använde vanlig insexbult pga (min teori) det inte blev någe tryck på brickan på insidan när "skallen " på bulten var så hög....

jontobee skrev:
så här ska det se ut..:tummenupp

Bifogat

• dubbinsida.jpg
    dubbinsida.jpg
    130.6 KB · Visningar: 101
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...