Isbana på gång

Matte L

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Flera
Har gjort några tappra försök att ploga en isbana i sörfors (samma plats som ifjol)
Men.......... Verkar vara reglerat kommer vatten hela tiden .. :gnissla :gnissla
Undrar om det finns nån annan läplig sjö kanske ? Typ stöcksjö ?
Det var nån tapper kille som plogat tidigare år om det är möjigt i år ochså ??

Dom brukar ploga upp en bana i Överboda
vet ej om dom har gjort de i år

Jajamän "görahöle" är sammankopplat med älven med en underjordisk kulvert så ytan kan skilja dryga metern beroende på vattenföring. Såg att det var en del vatten på isen där nu... men jag vet ju att Matte är säker med motorisborren :rolleyes:

Stöcksjö borde ju gå bra men där finns det ju viss risk för klagomål då det håller på bo såpass mycket folk runt sjön.

Honken skrev:
Jajamän "görahöle" är sammankopplat med älven med en underjordisk kulvert så ytan kan skilja dryga metern beroende på vattenföring. Såg att det var en del vatten på isen där nu... men jag vet ju att Matte är säker med motorisborren :rolleyes:

Stöcksjö borde ju gå bra men där finns det ju viss risk för klagomål då det håller på bo såpass mycket folk runt sjön.
Annars finns ju Degersjön vid Djäkneböle den var plogad förra vintern men jag har inte varit dit i år. Man svänger in i djäkneböle och mitt i byn vänster och sen ett par kilometer söderut. Den ligger precis vid skoterleden mellan Umeå och Sörmjöle och har en fin grillstuga.

Matte L skrev:
Undrar om det finns nån annan läplig sjö kanske ? Typ stöcksjö ?
Det var nån tapper kille som plogat tidigare år om det är möjigt i år ochså ??

Den tappre killen kommer icket att ploga i år!

Hur mycket is måste det vara ungefär? Det är inte så mycket snö på täftefjärden kanske går att köra där?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka