Isar i stockholm!!!

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda 954
Ho Ho !! som inflyttad dalmas vet jag inte så väl vart det brukar åkas motorcykel på is stockholmstrakten!!

vet att det finns nån sjö söder om stan där folk brukar träffas!! vet nån vart!!

Tror ni att det håller imorrn att åka??

Ullnasjön

Där körs bil, mc, skoter och annat
Men om den håller redan vet jag ej

Ullansjön som Liwa1 skrev är stor o bra, även Norrviken-sjön som ligger i Sollentuna och Uppl-Väsby är bra.

Jag har åkt Mc och även bil på isarna där. Båda sjöarna brukar få skridsko-banor upplogade av kommunerna för långfärdsåkning. Är banan uppplogad så håller isen garanterat för dom dom plogar med en stor jäkla traktor.

Bästa stället att komma ner till banan på Norrviken sjön är via Bollstanäs skolans badplats i Upplands Väsby.

Skepp o Hoj - Simma lugnt om det blir "plums"

/Nitrous

Sjön du tänker på är Hacksjön i Tullinge. Dock får man inte köra där hursomhelst. Lördagar och söndagar brukar det vara folk där. Åk dit och kolla vad som gäller.

Hacksjön brukar man få köra på from februari, har funnits någon form av "tillstånd/överneskommelse" tidigare år, förhoppningsvis i år igen. Obs, respektera detta. Jägarna gillar inte att vi åker enduro där ute och blir knappast gladare av isracing. Men med "tillstånd" kan de inget göra.

Förövrigt så lär det ju knappast vara läge att åka nu, låt det vara kallt ett par veckor i sträck iaf.

Kolla med AMF annars, de annordnar en del israce.

Isarna på de små insjöarna är mellan 5-10cm dålig is än så länge ... vänta ett tag till innan du brassar ut mao

Adrian_J skrev:
Hacksjön brukar man få köra på from februari, har funnits någon form av "tillstånd/överneskommelse" tidigare år, förhoppningsvis i år igen. Obs, respektera detta. Jägarna gillar inte att vi åker enduro där ute och blir knappast gladare av isracing. Men med "tillstånd" kan de inget göra.

Förövrigt så lär det ju knappast vara läge att åka nu, låt det vara kallt ett par veckor i sträck iaf.

Kolla med AMF annars, de annordnar en del israce.

Polarn sa att tillståndet på Hacksjön är klart så där kan man åka, jag vet iof inte om alla som åker där måste ha separata tillstånd eller om ett gäller för alla.

Edit: Jag var lite för snabb, han hade lämnat in om tillstånd men inte fått klartecken från kommunen än. Sorry om jag gav någon falska förhoppningar

// Pewo \\

Last edited:
Pewo skrev:
Polarn sa att tillståndet på Hacksjön är klart så där kan man åka, jag vet iof inte om alla som åker där måste ha separata tillstånd eller om ett gäller för alla.

Men som tidigare gäller det väl bara februari?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park