IS Körning

Någon som sätter tejp eller papp för det ena kylet så inte motorn går för kallt?

Blir ju jäkligt kyligt i flänsarna när man kommer upp i lite fart.

Vi har täckt ena kylaren med papp. Kylartempen blev väl runt 70C (inte lätt att bedöma men det ligger över 60 som är temp då det börjar "bränna").

Däcken vi (jag, karin o kolle) gjorde höll faktiskt riktigt bra. Bra grepp, alla dubben höll och ingen av oss har fått punka :)

Last edited:
Vi hade oxå sjukligt roligt idag, lite kallt om fingrarna men det är det klart värt :tummenupp:). Lite dikeskörning med bussen och man tackar polare med 4-hjulsdrivet:Bugar

Var körde ni?
Lite sugen att köra på onsdag då vi är lediga ;)

Det var sjukt kul att köra, isen va fin, körde med endurodubben så nu ska det hem och skruvas riktiga däck. näst helg då jävlar!!

Hej Frank heter jag och finns med på foton från rödvattnet den 2 januari. Tänkte bara höra om det är ok att lägga ut dessa på facebook. Det är jag på Hondan nr 45.

Klart du ska lägga upp dem, läg gärna här på sporthoj med...
Men bara kort där man inte såg hur mycket snabbare du körde, trimmat din hoj eller?

Hej, å tack för denna helg. Har varit skitkul att se er alla på isen. Vad jag vet så har ingen gjort illa sig och det är ju det bästa av allt.
Vi hoppas att vi hinner få ordning på vår lilla plogmaskin till på onsdag mer info kommer senare.
En liten tanke är den att vi får respektera tiderna och dagar då vi åker på banan så vi inte stör för mycket vore väldigt synd om vi blir tvungna att flytta. Och vart skulle vi då flytta??????
Ha det.

Kopierat från SOE!!!!

//Thomas

Däckstryck vid iskörning

Lånar tråden. Vad rekommenderar ni för däckstryck vid iskörning?
Jag har Michelin isdäck o en XR600R

Lånar tråden. Vad rekommenderar ni för däckstryck vid iskörning?
Jag har Michelin isdäck o en XR600R

fick höra att 0.8 fram och 0.6 bak var bra tryck, testa där och öka eller minska därefter, biltemas handpump är inte fel att ha med om det skulle vara så att man vill ha i lite mer luft....

//Oskar

Hej.

Vi planerar att ploga på Onsdag fm, hoppas komma igång med körningen som vanligt mellan 11:00-12:00, så håller vi på fram tills ca 16:00.
Vänligen respektera tiderna så att de omkringboende inte störs.

Väl mött på isen.

//Thomas

fick höra att 0.8 fram och 0.6 bak var bra tryck, testa där och öka eller minska därefter, biltemas handpump är inte fel att ha med om det skulle vara så att man vill ha i lite mer luft....

//Oskar

Det var som fan, själv har jag kört med 2.0 fram å bak, kanske därför jag tycker det var så jävla halt :gnissla
Dags å sänka trycket då :tuttar

Tack för input. Då börjar jag med 1.0 runt om, samma som jag kör i skogen o på grus. Tung hoj o tung förare smaskar ner alla dubb i backen!

Skall tighta åt däckslåsen lite extra också!

Tack för input. Då börjar jag med 1.0 runt om, samma som jag kör i skogen o på grus. Tung hoj o tung förare smaskar ner alla dubb i backen!

Skall tighta åt däckslåsen lite extra också!

Jag körde några varv med 0.0 i framdäcket det blev lite sladdrigt i svängarna och vobbligt på rakan inte att rekomendera, 08 var väldigt bra.

1.0 bak är nog lite mycket då man vill ha mycket fäste när man gasar på ut ur svängarna......

Lycka till.

jag var ute och testade mina skruvdäck.. kör 1,8 bak och 1,3 fram... mest för att... det var det trycket som det blev.
hade GRYMT bett... inte tillstymmelse till att det skulle släppa... nästa tråkigt bra bett.

jag var ute och testade mina skruvdäck.. kör 1,8 bak och 1,3 fram... mest för att... det var det trycket som det blev.
hade GRYMT bett... inte tillstymmelse till att det skulle släppa... nästa tråkigt bra bett.

Högre tryck fram än bak är ju lite "fel" om man säger så.

Min först tanke var att man skulle ha mer luft än i vanliga däck, men nu har jag hört annorlunda, jag kan ha fel jag är nybörjare.

Sedan beror det ju lite på hur fort det går med, inte för att jag är särskilt snabb.

Sedan är ju trycket olika i -10 och i innomhustemp (+20).

Syns i morgon då ska det provas olika tryck.

// Oskar

Högre tryck fram än bak är ju lite "fel" om man säger så.

Min först tanke var att man skulle ha mer luft än i vanliga däck, men nu har jag hört annorlunda, jag kan ha fel jag är nybörjare.

Sedan beror det ju lite på hur fort det går med, inte för att jag är särskilt snabb.

Sedan är ju trycket olika i -10 och i innomhustemp (+20).

Syns i morgon då ska det provas olika tryck.

// Oskar

Jag körde i 1.0 fram och bak vid +20. Läste av idag vid -7 o då var det 0.75. Så det blev ganska bra mao.

//Patrik med ditt gamla skinnställ :)

Jag körde i 1.0 fram och bak vid +20. Läste av idag vid -7 o då var det 0.75. Så det blev ganska bra mao.

//Patrik med ditt gamla skinnställ :)

mitt gamla fina axo =)

Körde idag med körde 0.5 bak och 0.75 fram i -12.
Tyckte det funka bra, dock vill inte hojen varva riktigt på höga varv.........

Körde med 0.75 fram o bak. Kändes som det släppte ganska mycket bak men det kan ju bero på att isen var mer uppkörd nu än sist.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025