IS julklapp

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Jag ska ge min flickvänn 5st snygga glas, JAg tänkte även vara lite roliga och frysa in dom i IS, Går detta? Finns det risk att man skadar glasen?
kom gärna med tips
 
Gjut in glasen i gele istället, som i tråden om saker att göra på jobbet eller vad det nu var... :P
 
Chii skrev:
2656016 Jag ska ge min flickvänn 5st snygga glas, JAg tänkte även vara lite roliga och frysa in dom i IS, Går detta? Finns det risk att man skadar glasen?
kom gärna med tips
Is fungerar troligen inget vidare då du rsikerar att spräcka glasen, däremot så finns det gelpulver att blanda med vatten till försäljning på Apoteket, ursprungligt användningsområde är för folk som har problem att svälja och därmed tvingas äta vatten.
 
Chii skrev:
2656016 Jag ska ge min flickvänn 5st snygga glas, JAg tänkte även vara lite roliga och frysa in dom i IS, Går detta? Finns det risk att man skadar glasen?
kom gärna med tips
nejnejnej... man ger glas i set om 6st.. inte fem. :mattias
 
Biturbo skrev:
2656095 Det skall inte vara någon fara att frysa in glasen om du ger vattnet / isen utrymme att expandera...

Det kn väl ändå aldrig gå, vattnet kommer ju vilja expandera åt alla håll och kanter, inklusive åt det håll som glasen är i.
 
Biturbo skrev:
2656095 Det skall inte vara någon fara att frysa in glasen om du ger vattnet / isen utrymme att expandera...

Omgärdar man glasen med vatten så kan de hålla men trycket från isens expanderande kan också spräcka glasen och med tanke på den förmodade kostanden för glasen så är risken lite väl stor.

NiklasL skrev:
2656097 Det kn väl ändå aldrig gå, vattnet kommer ju vilja expandera åt alla håll och kanter, inklusive åt det håll som glasen är i.
Jo rent teoretiskt går det utmärkt då vattnet istället för att pressa sönder glaset expanderar uppåt och därmed höjer den imaginära vattenytan, problemet är bara att vatten har en elak tendens att frysa från ytan och då finns risken att vattnet inte kan expandera uppåt utan spräcker glasen.
 
Last edited:
Boris JR skrev:
2656100

Jo rent teoretiskt går det utmärkt då vattnet istället för att pressa sönder glaset expanderar uppåt och därmed höjer den imaginära vattenytan, problemet är bara att vatten har en elak tendens att frysa från ytan och då finns risken att vattnet inte kan expandera uppåt utan spräcker glasen.

Ja, just..det var ju just precis så jag menade....ju..du tror mig väl?

Okej, du är smartare än mig. men jag hade väl iallafall delvis rätt :tomten

crashtestdummy skrev:
2656108 oups, skrev fel.. sorry :D

Du är förlåten hojbroder, jag förstod ju vad du ville få fram under ytan:pannkyss
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top