is åkning i jönköping... vart?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
någon som är ute på isen och flänger med mc eller annat skoj? undrar i sånna fall vart.
hörde av en att det var några som hade varit ute på julhelgen och kört. tänkte att det kanske finns nån som vet något om detta...
Finns det några enduro klubbar i jönköping som är ute och far på isarna?

Sugen på iskörning!!
Mvh Oskar

Bifogat

• sidovagn.JPG
    sidovagn.JPG
    56 KB · Visningar: 96
Last edited:
Är inte isarna lite väl tunna för det ännu...? Väntar på att isarna ska lägga sig ordentligt så ska jag slänga på dubbdäck på WR'en o ut o köra på isen... :tummenupp

Motorklubb, hmm, finns väll i princip bara en enduroklubb, norrahammars motorklubb eller vad dom heter...?

Kolla http://www.fraggel.se/ , Ett grusbus gäng i stan, fråga i deras forum, där får du nog bättre svar :tummenupp

NSR_Martin skrev:
Är inte isarna lite väl tunna för det ännu...? Väntar på att isarna ska lägga sig ordentligt så ska jag slänga på dubbdäck på WR'en o ut o köra på isen... :tummenupp
För att gå lite offtopic, hur är det att köra 125a med dubbdäck? Provade en 250 idag och det var gode svårdoserat! Effekt fanns det i överkant också! Iaf för de däck som satt på (endurodubb)

OlleR skrev:
För att gå lite offtopic, hur är det att köra 125a med dubbdäck? Provade en 250 idag och det var gode svårdoserat! Effekt fanns det i överkant också! Iaf för de däck som satt på (endurodubb)

Går bra...Men förlorar på dom längre rakorna rätt rejält! Men det går enkelt att svänga iaf..Inga problem med doseringen där inte!

OlleR skrev:
Har inte testat ännu!! Har bara kört en DR 350 förra vintern annars har jag inte kört nått på isen...

Ska bli riktigt kul, åka med ställ kanske blir lite svårt då dom är rätt hettsiga och smalt register, men vi får se :tummenupp Måste få tag i däck som inte är allt för dyra med...

Twice skrev:
Martin, på CEC 3000:- för Metzeler isdäck... Tänkte köpa såna själv.

//Emmi
Jo det får bli nått sånt, kunde va bra om vi kunde gå ihop några st och pressa priserna lite...

Hoppas det blir kallt på riktigt nån gång nu då :gnissla

För min del blir det nog inga isdäck i vinter, tror inte det kommer frysa ordentligt och om det fryser blir det bara i ett par veckor, ingen ide...

Emmi skrev:
För min del blir det nog inga isdäck i vinter, tror inte det kommer frysa ordentligt och om det fryser blir det bara i ett par veckor, ingen ide...

Ett par veckor = 60-70tim...det duger väl!?
(förutsatt att man kör lite varje dag, som jag brukar göra)

tycon1 skrev:
Oj, jag körde 15 timmar den här veckan (5x3h, sen kajkade mopeden...), 60-70h är imponerande på 2 veckor måste jag säga :)

OlleR skrev:
Oj, jag körde 15 timmar den här veckan (5x3h, sen kajkade mopeden...), 60-70h är imponerande på 2 veckor måste jag säga :)

Jag tänkte mer på en månad eller så..det är ungefär så länge säsongen brukar vara..Inte 2 veckor då kanske...

EDIT: OlleR du måste ju hålla med om att det är värt det, och att det inte är som Emmi sade... När man väl är ute på isen och kör, så är varje minut värt pengarna! :)

Last edited:
Emmi skrev:

hmmppffff :gråta nu har ju jag gått och köpt en hoj för att jag skulle åka is med er... får väl använda den som sovsälskap istället då...

tycon1 skrev:
Jag tänkte mer på en månad eller så..det är ungefär så länge säsongen brukar vara..Inte 2 veckor då kanske...

EDIT: OlleR du måste ju hålla med om att det är värt det, och att det inte är som Emmi sade... När man väl är ute på isen och kör, så är varje minut värt pengarna! :)
haha, förlåt att jag dummas :(

Japp det är värt det, helt klart. Men ett par slicks till sommaren är kanske ännu mer värt det...

OlleR skrev:
haha, förlåt att jag dummas :(

Japp det är värt det, helt klart. Men ett par slicks till sommaren är kanske ännu mer värt det...

Förövrigt, så brukar (läs KAN) vinterdäcken hålla i 2-3 vintrar...Jag garanterat att ett par slicks inte håller en sommar! Om nu inte bettan har snuva eller nått..

Så det kanske är väl-investerade pengar iaf?

tycon1 skrev:
Förövrigt, så brukar (läs KAN) vinterdäcken hålla i 2-3 vintrar...Jag garanterat att ett par slicks inte håller en sommar! Om nu inte bettan har snuva eller nått..

Så det kanske är väl-investerade pengar iaf?
Japp, om man vet att man ska ha kvar hojjen ;)

tycon1 skrev:

Hinner inte köra varje dag med tanke på att man är antingen i skolan eller på jobbet. Enbart helgerna som funkar nästan.

Jag tycker också det är skitkul att köra is, men just nu får man prioritera lite annat känns det som, har inte 3k till övers just nu...

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back