is-åka i helgen

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ni som har dubbade sulor kan få följa med ut i helgen och köra :) Jag siktar på att åka både på lördag och söndag - lite oklart hur tidigt jag kommer iväg och hur många timmar jag orkar hålla på, men från sen förmiddag och fram till kanske 15-16 tiden...

Håller till på Ekoln ett par mil från stan. Bra parkeringsplats uppe på stranden.

I nästa vecka blir kanske en tur ut till kusten också. Här är bilder från förra veckan: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37370
 
Jag skall försöka komma o kolla. Det verkar riktigt kul.
 
Jag har hört att det ska komma in tropisk värme över landet inatt, så isarna har nog smält bort tills dess. :mattias
 
Penguin skrev:
Jag har hört att det ska komma in tropisk värme över landet inatt, så isarna har nog smält bort tills dess. :mattias

Isen blir mjuk och fin i ytan av några plusgrader - helt perfekt! Så fram med dubbdäcken nu din gamla gnet :7peta
 
TomK skrev:
Skicka PM så tar vi detaljer med var/när/hur...
Det är ingen idé att jag bestämmer något just nu. Det beror hur hård fredagen/lördagen varit om jag kommer eller ej! :D
 
JoS skrev:
Det är ingen idé att jag bestämmer något just nu. Det beror hur hård fredagen/lördagen varit om jag kommer eller ej! :D

...och nu väntar jag ivrigt på bilderna :) I morrn blir det som sagt inget åka på isen, utan på isiga vägar i skogen istället - bra mycket bättre bett i dubben än i den mjuka snön som tyvärr låg på sjön...
 
TomK skrev:
Schnyggt! Man ser inte hur fort det går (ekrarna syns) - snacka om slutartid :)
Jupp. Det är en dj**ligt avancerad kamera jag har. :D

Edit: Vilken snygg Avatar du har skaffat! :tummenupp
 
Och här kommer lite bilder från idag...

Det var kanon kul! Lite läskigt i början eftersom man inte är van att köra i snömodd. Tom tyckte säkert att jag var lite feg :gnissla men alla är vi nybörjare i början!
 
Sb skrev:
Och här kommer lite bilder från idag...

Det var kanon kul! Lite läskigt i början eftersom man inte är van att köra i snömodd. Tom tyckte säkert att jag var lite feg :gnissla men alla är vi nybörjare i början!

Äh, det tog sig ju bra mot slutet när du gav tusan i att tänka på hur det småsläppte och vandrade iväg hela tiden :) Men tyvärr var nog det här sista gången det gick att köra där med dubb om inte Kung Bore slår till igen. Vi körde sönder bra mycket av isen och snön.

Ska vi fixa plats för filmsnuttarna och övriga bilder ? Jag tänkte lägga allt på min server.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top