Isåkning?

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
ska ut o ha mig en heldag på isen till helgen, med förhoppningsvis mycket åka

men vad jag undrar är vad som är lämpligast att ha på sig?

skinnställ med ett underställ?

crosskläder?

vad kör ni med??

Har du tänkt köra omkull eller köra ihop med nån annan stolle så är skinnställ att rekomendera!! Naturligtvis har du inte tänkt satsa på något av dessa alternativ men det är sällan helt upp till dig själv. Alltså skinnställ! Inte för inte som reglementet säger skinnställ för isbanetävlingar....

DuCCe skrev:
ska ut o ha mig en heldag på isen till helgen, med förhoppningsvis mycket åka

men vad jag undrar är vad som är lämpligast att ha på sig?

skinnställ med ett underställ?

crosskläder?

vad kör ni med??
Skinnställ o ryggskydd o övriga skydd man åker cross med, men jag har slagit höfterna så in i h.... så jag kör även med ishokeybyxor utanpå skinnstället!! Kompisarna får sig ett reält skratt ivf :tummenupp :D :kocko :banana

DuCCe skrev:
så man fryser inte ihjäl då?
Kolla på min avatar. Det stället är perforerat på bröstet :3freak

Blåser det så blir det kallt och tar jag en jacka utanpå. Man jobbar ju som fan hela tiden så det blir varmt av det. Underställ under bara och en varm jacka att dra på i depån så klarar du dig (förutsatt att det inte är typ -10 såklart).

Knäskydd, bröst/rygg/axel-skydd, helst armbågsskydd men jag kör inte med det och har inte slagit mig heller, skor cross/RR helst cross, och sen bara vinterbyxor, vinterjacka och vinterhandskar på sig. Väljer förresten hellre integralhjälm än crosshjälm.

Det är vad jag kör med, vill inte veta hur många gånger jag vart omkull å även in i vallen (som här är minst en halvmeter hög). Vet inte, men har svårt å tänka mig att skinstället står emot endurodubben/finndubben. Det har jag sluppe iaf, att bli påkörd.

Hursomhelst tycker jag detta funkar bättre än att dra på sig ett skinställ när det blir betydligt varmare än om man sku hatt skinstället. Fast då bor vi ju i norrland också, kan hända att det är kallare här.

Supermoto skrev:
Har du tänkt köra omkull eller köra ihop med nån annan stolle så är skinnställ att rekomendera!! Naturligtvis har du inte tänkt satsa på något av dessa alternativ men det är sällan helt upp till dig själv. Alltså skinnställ! Inte för inte som reglementet säger skinnställ för isbanetävlingar....
Jag tror inte reglementet säger Skinnställ däremot Overall (ej tvådelad)
Rekommenderar er att skaffa ett ställ från Jernbergs med kevlar invändigt + skyddsväst att ha under stället. Dom har även underställ med fickor för höftskydd benskydd o dyl.Jag kan garantera att finndubb gör jävligt ont om ni skulle köra ihop eller att ni vurpar och någon kroppsdel kommer i kontakt med hjulen (väldigt vanligt).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT