Isåka Stockholm

Så, nu har man kört första ispasset för i år!
Tog mig till Axaren i Botkyrka, isen 13 cm tjock med ett lager snö ovanpå, ca 2 dm.
Isen helt orörd, härlig känsla!
Hade varit ännu roligare om det varit några fler där, men det kommer väl, någon berättade att det plogas upp en bana ibland.
(däckskrängartipset funkade perfekt, tack Rangonörd!)

Hur många va ni då????

Värt ett besök kanske då..

På Väsjön är det ingen risk att man skulle gå igenom.

Det var som sagt 13 cm på Axaren så ingen risk där heller egentligen men kanske man skulle kanske testa Väsjön på söndag ändå?
Det är väl den vid slalombacken?
Ingen som blir lack för att man kör där medans folk åker skidor?

Det var som sagt 13 cm på Axaren så ingen risk där heller egentligen men kanske man skulle kanske testa Väsjön på söndag ändå?
Kördes där i helgen som var. Ej plogat, men lite uppkört. Har dock snöat en del mer i veckan och vankas ordentlig kyla även i helgen. Körts där i många år till och från, samt att det körs mx-tävlingar i skidbacken på sommaren. Grinas det på ljud så är det snarare från de boende.

Förra söndagen var det fullproppat med både barn och vuxna. Under tiden var vi 7 pers som mest som körde samtidigt. Vi krypkörde på gångvägen till och från parkeringen och visade hänsyn och vi blev bemötta med leenden. Jag såg inte en enda sur min från varken småbarnsföräldrar eller andra. Och då puttrade jag ändå runt på en cross som inte ens hör hemma på allmänna platser. Några stod och kollade ut mot oss och de som stod i caféet frågade om det gick bra att köra.

Kördes där i helgen som var. Ej plogat, men lite uppkört. Har dock snöat en del mer i veckan och vankas ordentlig kyla även i helgen. Körts där i många år till och från, samt att det körs mx-tävlingar i skidbacken på sommaren. Grinas det på ljud så är det snarare från de boende.

Det plogades under lördagen men under söndagen så var det lite sämre med relativt mycket snö längs banan. I helgen verkar den plogas igen!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti