IRTA tester 2006

Gustav O skrev:
Hade Fredde bara haft pengar i ryggen hade han haft en bra mycket bättre styrning eftersom folk vet att han är snabb.
Men han har ju inte råd att köra i år och om han fick ihop pengar skulle det väl inte räcka till något bättre än den hoj han hade tidigare?
 
sandstream skrev:
Men han har ju inte råd att köra i år och om han fick ihop pengar skulle det väl inte räcka till något bättre än den hoj han hade tidigare?
Det är färre team i år och de sämsta hojarna är inte lika dåliga som de var förra året så hade han haft pengar hade han kört bättre material.
 
Gustav O skrev:
Det är färre team i år och de sämsta hojarna är inte lika dåliga som de var förra året så hade han haft pengar hade han kört bättre material.

Dock är det mycket, mycket dyrare i år. Flera team som inte får startpengar etc från Dorna. För att åka 250 i år gäller det att komma in med en budget på 3 millar..
Finns en anledning att det försvann så många 250-team i år.
 
oFFkeFF skrev:
Dock är det mycket, mycket dyrare i år. Flera team som inte får startpengar etc från Dorna. För att åka 250 i år gäller det att komma in med en budget på 3 millar..
Finns en anledning att det försvann så många 250-team i år.
Det har ju inte gjort det enklare för Fredde heller.
 
Första MotoGP-passet pågår och Rossi har bästa tid före Hopkins(!), Checa, Edwards, Nakano och Melandri.

Hayden 9:a och Pedrosa på 14:e.

De kör i fyra timmar till så ställningen lär inte stå sig.
 
En dryg timme kvar och Rossi är fortsatt snabbast med Edwards, Checa, Hopkins och Hayden närmast bakom.

Ellison och Hayden har kört över 90 varv :PUH:
 
Dagens tider i MotoGP.

1. Rossi (Camel-Yamaha) 1.43.608
2. Edwards (Camel-Yamaha) 1.44.063
3. Checa (Dunlop-Yamaha) 1.44.070
4. Hopkins (Rizla-Suzuki) 1.44.197
5. Hayden (Repsol-Honda) 1.44.209
6. Nakano (Kawasaki) 1.44.399
7. Gibernau (Marlboro-Ducati) 1.44.556
8. Melandri (Fortuna-Honda) 1.44.672)
9. Elias (Fortuna-Honda) 1.44.702
10. Tamada (Konica Minolta-Honda) 1.44.721
11. Roberts (KR-Honda) 1.44.868
12. Pedrosa (Repsol-Honda) 1.45.011
13. De Punite (Kawasaki) 1.45.111
14. Capirossi (Marlboro-Ducati) 1.45.253
15. Vermeulen (Rizla-Suzuki) 1.45.968
16. Eleison (Dunlop-Yamaha) 1.46.217
17. Cardoso (Pramac-Ducati) 1.46.603
18. Hofmann (Pramac-Ducati) 1.46.606
19. Okada (Honda) 1.47.020
20. Guareschi (Ducati) 1.47.379
 
xyx skrev:
Hoppas Capirex får upp farten under helgen! :)
Skulle inte förvåna mig om han kniper priset sista dagen.
Ducati verkar gå ut försiktigt för att sedan öka och vara i topp.
 
Kommentarer från Rizla Suzuki:

John Hopkins:

“It ended up being a really, really good day. We put in a lot of work and we did the equivalent of three full race distances so that’s pretty good. We have not made a single adjustment on the bike all day, no clicks to suspension, nothing. All we did was test tyres for Bridgestone and we kept the times consistent during the 10-lap runs that we were going out and doing. We have had no problems with bike whatsoever, we have some new stuff here at this test and it all seems to be working really well. I’m very happy with the way things went today and I really want to carry that on throughout the next two days.”

Chris Vermeulen:

“I am quite happy with today because this is my first time at the track. The bike worked really well and we made some steps forward with it. I didn’t have much of a chance to try many different things today as I was learning the track but Bridgestone gave me a couple of new tyres to test and they were certainly a step forward. Hopefully I’ll be able to get a good night’s sleep and come back tomorrow and improve even further.

Paul Denning – Team Manager:

“It’s been an extremely positive first day for the new Rizla Suzuki MotoGP team. John has continued with his awesome winter performances by bringing his form back to Europe. The new Suzuki GSV-R XRE4 has worked very well in the cooler conditions here at Catalunya. Also for these conditions it appears that Bridgestone has made some sensible steps from last year and we are finding better grip and consistency from the latest generation of tyres.

“It was Chris’ first ever day at the track and it is a difficult circuit to get to the top level of confidence, so for him to get into the one minute 45 bracket on his first time at the track really augers well for the next couple of days.

“We are still not quite fast enough at this point but we are moving forward. The tyres, chassis, and engine are all improving and if we can keep going in this direction then we have every chance to be far more competitive than in 2005.”
 
Bilder från depån.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    52.1 KB · Visningar: 64
  • cc.JPG
    cc.JPG
    65.4 KB · Visningar: 43
  • cc-1.JPG
    cc-1.JPG
    100.7 KB · Visningar: 62
  • ce.JPG
    ce.JPG
    65.5 KB · Visningar: 32
  • cv.JPG
    cv.JPG
    69.3 KB · Visningar: 47
  • kr.JPG
    kr.JPG
    57.2 KB · Visningar: 29
Fler bilder från depån igår.
 

Bifogat

  • lc.JPG
    lc.JPG
    87.1 KB · Visningar: 30
  • mm.JPG
    mm.JPG
    73.4 KB · Visningar: 34
  • nh.JPG
    nh.JPG
    93.1 KB · Visningar: 36
  • sg-1.JPG
    sg-1.JPG
    101.2 KB · Visningar: 32
  • vr.JPG
    vr.JPG
    116.1 KB · Visningar: 50
  • vr-1.JPG
    vr-1.JPG
    77.8 KB · Visningar: 58
Tech3 foto.
 

Bifogat

  • checa.JPG
    checa.JPG
    57.7 KB · Visningar: 63
  • checa-1.JPG
    checa-1.JPG
    87.1 KB · Visningar: 39
  • checa-3.JPG
    checa-3.JPG
    111.2 KB · Visningar: 41
  • checa-4.JPG
    checa-4.JPG
    110.1 KB · Visningar: 58
  • ellison.JPG
    ellison.JPG
    108 KB · Visningar: 38
  • ellison-1.JPG
    ellison-1.JPG
    98.6 KB · Visningar: 47
Martin skrev:
Har Checa ett utblås i custen också?

http://www.crash.net/picture_view_single~cid~6~pid~236480.htm

Dom har ju lyckats betydligt bättre med Checa's färgsättning och design i alla fall. Rossi MÅSTE byta ut den där hjälmen illa kvickt! :mad:

Jag menar det! hans hjälm är ju svinful :D Men det verkar inte påverka hans varvtider(självklart inte)! Men hursomhelst så borde han byta hjälmdesign snarast, till en finare, gärna med hans nostalgiska sol-måne design! Tycker jag :)
 
Back
Top