IRTA tester 2006

Tider från dagens 250cc test.

Är lite konstig lista med plustider på den snabbaste. Men det är den listan som var komplett med alla förare som jag hittade som gick att kopiera.

Test IRTA Barcellona - 250 cc FP1 - 1 mars

01- Jorge Lorenzo - Aprilia - 1'47.622
02- Alex De Angelis - Aprilia - + 0.327
03- Hector Barbera - Aprilia - + 0.327
04- Jakub Smrz - Aprilia - + 0.695
05- Andrea Dovizioso - Honda - + 0.752
06- Sebastian Porto - Honda - + 1.410
07- Roberto Locatelli - Aprilia - + 1.450
08- Yuki Takahashi - Honda - + 1.756
09- Marco Simoncelli - Gilera - + 1.834
10- Arturo Tizon - Honda - + 1.854
11- Anthony West - Aprilia - + 1.968
12- Martin Cardenas - Honda - + 1.998
13- Shuhei Aoyama - Honda - + 2.282
14- Sylvain Guintoli - Aprilia - + 2.967
15- Dirk Heidolf - Aprilia - + 3.029
16- Taro Sekiguchi - Aprilia - + 3.093
17- Alex Baldolini - Aprilia - + 3.524
18- Hiroshi Aoyama - KTM - + 3.589
19- Manuel Poggiali - KTM - + 3.849
20- Michele Danese - Aprilia - + 4.126
21- Jules Cluzel - Aprilia - + 4.547
22- Chaz Davies - Aprilia - + 4.612
23- Arnaud Vincent - Honda - + 5.431
24- Jordi Carchano - Honda - + 5.823
25- Alessio Palumbo - Aprilia - + 8.184
26- Luca Morelli - Aprilia - + 9.011
27- Julian Miralles - Aprilia - + 10.036

Lite porträttfoto av förare i 250cc + Kallio.

Bifogat

• Ce.JPG
    Ce.JPG
    79.1 KB · Visningar: 60
  • porto.JPG
    porto.JPG
    74.6 KB · Visningar: 58
  • 4-2.JPG
    4-2.JPG
    57.5 KB · Visningar: 57
  • Poggiali.JPG
    Poggiali.JPG
    72.3 KB · Visningar: 50
  • Bartol & Kallio.JPG
    Bartol & Kallio.JPG
    123.1 KB · Visningar: 58
Last edited:
Haha, Caffè Latte sponsrad båge...nu har men sett allt. :hihi
Måste dock säga att den ser bra ut ändå, trots det plottriga utseendet. Ser klassisk ut på nåt sätt...snyggare än förra året!
Fast KTM slår ju motstånde på fingrarna hårt när det gäller snygga hojar (och utrustning)...hoppas nu Kallio kan piska latte-pojken i år!

edit. Vad är #55 för nån hoj? Snygg!

Ooohhh, Mika! I år ska han vinna. Och han har Bartol och hela KTM bakom sig som bara jobbar för just det. Hur bra kan inte det bli!

Förresten vill jag påpeka att Simoncelli har Rossi-komplex. För de som inte redan fattat det...

Last edited:
Macho Woman skrev:
Ooohhh, Mika! I år ska han vinna. Oc han har Bartol och hela KTM bakom sig som bara jobbar för just det. Hur bra kan inte det bli!

Förresten vill jag påpeka att Simoncelli har Rossi-komplex. För de som inte redan fattat det...

åh, simoncelli, haha lätt en av de flummigaste i cirkusen, enligt mig :lol

Här kommer ett par bilder till från 250 (tror ingen är dublett på Axxexs):

Måste alla byta sponsorer och lack och stall och till och med märke varje år? Det är ett jäkla sjå att hålla reda på alla förare i de tre klasserna! Den bästa hjälpen man har är ju deras nummer, men dem envisas de med att skriva så svårläsligt som möjligt. Jag vill ha striktare regler för hur siffrorna får se ut!

Macho Woman skrev:
Måste alla byta sponsorer och lack och stall och till och med märke varje år? Det är ett jäkla sjå att hålla reda på alla förare i de tre klasserna! Den bästa hjälpen man har är ju deras nummer, men dem envisas de med att skriva så svårläsligt som möjligt. Jag vill ha striktare regler för hur siffrorna får se ut!

äh, är man lite insatt så funkar det väl. Men gäller att hänga med lite dock. Tycker det är kul att siffrorna är lite olika. Men ja, du har ju iofs rätt

thompson46 skrev:
äh, är man lite insatt så funkar det väl. Men gäller att hänga med lite dock. Tycker det är kul att siffrorna är lite olika. Men ja, du har ju iofs rätt

Jag är insatt. Börjar bli lite jobbigt dock när man kollat hela GP-säsonger sedan -97 och hundratals och åter hundratals förare har passerat. Börjar bli lite rörigt i huvudet. Skulle inte skada om de underlättade det lite för åskådarna. Så himla viktigt kan det ju inte vara att siffrorna ser coola ut när de har hela lacken, skinnstället och hjälmen att gå loss med sin konstnärlighet på. (Jävla Irland!)

Fler konstnärliga hojar bara till förvirrrade MW.. ;)

Bifogat

• 14.JPG
    14.JPG
    80.5 KB · Visningar: 64
  • 23-1.JPG
    23-1.JPG
    86.1 KB · Visningar: 36
  • 24.JPG
    24.JPG
    69.1 KB · Visningar: 36
  • 54-1.JPG
    54-1.JPG
    90.9 KB · Visningar: 35
  • 55.JPG
    55.JPG
    120 KB · Visningar: 38
  • 57.JPG
    57.JPG
    81.5 KB · Visningar: 50
Dom sista som jag orkar leta fram idag...

Bifogat

• 58-1.JPG
    58-1.JPG
    66.7 KB · Visningar: 34
  • 73-1.JPG
    73-1.JPG
    95.4 KB · Visningar: 38
  • 96.JPG
    96.JPG
    105.6 KB · Visningar: 36
  • 73-1.JPG
    73-1.JPG
    95.4 KB · Visningar: 33
  • alex.JPG
    alex.JPG
    108 KB · Visningar: 37
  • 22.JPG
    22.JPG
    78.5 KB · Visningar: 39
Axxexs skrev:
Fler konstnärliga hojar bara till förvirrrade MW.. ;)

Tack där Anders. Eller inte... Kolla Wests hoj t.ex. Ett helt jävla flaggsystem i siffrorna!!! Och inte nog med det. De sätter ju siffrorna lite varstans. Man vet inte var man ska leta efter dem. Snart sitter de väl på bottenkåpan! :mad:

Ingen som vågar gissa vem som kommer vinna BMW:n på IRTA:s tävling för MotoGP?

Axxexs skrev:
Ingen som vågar gissa vem som kommer vinna BMW:n på IRTA:s tävling för MotoGP?
Jag tror på Sete eller Capirex.

thompson46 skrev:
hm, fan va schyst om dom kommer visa på eurosport....jag hittade inget om att de skulle visa det när jag letade på eurosport.se, men det där ger ju hopp! De kanske har updaterat tv schemat sen jag var där och kollade
Jag kan inte se att de kommer att sända varken på vanliga eller på 2:an.
Tror de kommer att köra någon typ av live timing på sin sajt bara :(

Macho Woman skrev:
Tack där Anders. Eller inte... Kolla Wests hoj t.ex. Ett helt jävla flaggsystem i siffrorna!!! Och inte nog med det. De sätter ju siffrorna lite varstans. Man vet inte var man ska leta efter dem. Snart sitter de väl på bottenkåpan! :mad:

får väl kolla på färgsättningen och åkstilar istället :D

Marco Simoncelli på Gilera hade snabbaste toppfarten igår med 270,9km/h i 250cc.
Det var 2,2km/h snabbare än näst snabbaste hojen som var Lorezo's aprilia.

Kan Gilera-teamet redan ha hittat något nytt på deras hoj som är bättre än så som dom har den hos aprilia? Eller har Simoncelli bra aerodynamik med att han är lång kanske? :)

KTM ligger i mitten av fältet med deras toppfarter på 261,3 och 262,0km/h.

Inga tider har uppdaterats på ganska länge nu på träningen. Antingen så kör man inte pga oväder eller något annat?

Var bara min live-tidtagning som nog hade stått på för många timmar. Funka igen när jag loggade in på nytt!! :)

Last edited:
Back