Irriterande svar

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har lite olika annonser ute, främst på blocket, och känns som man rätt ofta får svar från folk som har åsikter om det man säljer. Fick ett mail idag vars enda ord var "ockrare". (http://www.blocket.se/vi/10498101.htm) Och visst, jag kan ta lite mer än de billigaste, men jag ha inte bråttom att bli av med sakerna så inte fan skänker jag bort dem.
Om folk som nu har som intresse att tycka att man har för höga priser, och lägger ner energin på att meddela mig det kan de väl vara så förbannat hövliga och lämna en adress man kan svara till.
Att bry sig över den typen av mail, småtjafs tycker folk, och jag med när jag tänker efter. Men blir bara så trött på folk.

Eller som den killen som inte greppa att "ska grejerna skickas så är det förskottsbetalning som gäller" betyder just att ska grejerna skickas så är det förskottsbetalning som gäller. Fan, kan folk inte läsa?!

Att människor inte är dumma, de är dummare är sedan länge känt men varför ska de om och om och om igen fortsätta övertyga mig om detta?!

finns mycket konstigt folk där ute :rolleyes:

bland det värsta måste väl ändå vara alla mail man får från folk som vill BYTA:näsblod fan hade man velat byta så hade man väl skrivit det i annonsen:huvet hade en atv ute igår (såld idag) där jag fick lite bytesförslag bl annat denna:

Hej!

Är du intresserad av ett byte?

Jag har en bensindriven portabel kompressor som
jag inte har användning av, då jag bygger in en
elektrisk i garaget.

Tvåcylindrig Atlas Copco-kompressor med
oljesmörjning ihopbyggd med Briggs&Stratton
fyrtaktsmotor, snörstart. Mycket fint skick,
knappt använd, har tidigare tillhört flygvapnet.
Ramen fungerar som lufttank, står på två
gummihjul med ett rejält handtag.

Hör av dig om intresse finns, så skickar jag
bilder på den.

MVH
Soichiro

jo skulle nog va intresserad av en kompressor, precis en sån jag alltid önskat mig:confused:

När jag hade bilen ute på annons trots att jag skrivit inga byten så fick jag ett mail från en kille som ville byta mot en snöskoter. :confused:
Jag menar hur många dagar om året kan man använda en skoter i skåne :koko

Börjar väl nästan bli dags för:

"Dagans svar på blocketannons" - som klistrad tråd :va

bra ide:tummenupp , fixar du det thejo

Jag svarade på en annons en gång & ifrågasatte VAD formellett jackor var för något :D Allra helst de som det stod Porsche på :rolleyes:

Så skjut mej då, men jag kunde fan inte låta bli.

// Ullis

Att folk hör av sig på mail och skambudar eller är undliga struntar jag blankt i.

Fått många roliga mail och sista priskompisar genom åren...:D Hade en honda cr 250-02 ute på annons för 33. Ungefär 3 år sen så det var ett normalt pris då. Då fick man ju dem klassiska mailen "du får 13000 så hämtar jag den ikväll".

Dem jag stör mig mest på är dem som ringer (från skyddat nummer) pratar och verkar intresserade. Man avtalar tid och kanske en mötesplats där man skall ses för lite vägvisning hem den sista biten, och som sen inte dyker upp. Har råkat ut för såna pappskallar flera gånger också. Om man får förhinder så ringer man och säger det :fakta:mad:

Hända en rolig sak åt mig när jag hadde bilen ute för försäljning. Fick ett mail med frågan: Vafan, är bilden photoshoppad eller?
Men dom hade inte lämnat någon svarsadress så jag kunde idiotförklara dom :(

Jag förstår inte riktigt vad det är att bli upprörd över. Folk har alla möjliga trix o fix för att försöka få ned priset/ändra villkoren för köpet. Det är bara säga nej tack så är saken biff!

Jag förstår inte riktigt vad det är att bli upprörd över. Folk har alla möjliga trix o fix för att försöka få ned priset/ändra villkoren för köpet. Det är bara säga nej tack så är saken biff!

Ja, att få ner priset är en sak, men att bara svara och vara dryga utan att lämna adress eller telefonnummer så man kan idiotförklara dem är det jag irritera mig mest på.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg