Irriterande "småsaker"

Var inte det en liten 4-taktare som lät 2-takt dessutom?

Jo precis !
En typ XR80/100 som låter som en trimmad 2-takts moppe, fan så irriterande :huvet
När han kickar så hör man 4 taktsljudet men så fort den går igång så byts det ut mot en smattrande 2-taktare....aja smågrejer men ändå :tungan

Last edited:
Hörde hos en bilhandlare idag:"ja,den har 110 diesel-hästar,det är detsamma som 140 bensin-hästar"...:va

VAG handlare?
Dom jämför ju sin nya caddy-diesel mot bensinare som har 30hk mer prestandamässigt, och dieseln vinner på den jämförelsen tack vare bredare register/högre vrid.

Apropå underbara översättningar, på coola bankrånarfilmer "svetsar" de där hårda grabbarna sönder bankvalvet...

om vi nu snackar terminator 2 får vi ju inte glömma scenen där lillkillen gasar crossen i garaget:D hojen går ner i varv fastän killen inte släppt rullen...:va upprepade gånger:D sen så lyckas ju både grabben och schwarzenegger (stavning på det??:va ) lyckas växla sina hojar utan att koppla ett par (eller många) gånger också...:D

om vi nu snackar terminator 2 får vi ju inte glömma scenen där lillkillen gasar crossen i garaget:D hojen går ner i varv fastän killen inte släppt rullen...:va upprepade gånger:D sen så lyckas ju både grabben och schwarzenegger (stavning på det??:va ) lyckas växla sina hojar utan att koppla ett par (eller många) gånger också...:D

Hehe man får inte heller glömma hur han håller gasen :D Han gasar väl med 3 fingrar har jag för mig och håller ut de andra 2 fingrarna :gnissla Eller var det kanske kopplingen? :va

jag sejjer bara torque där ligger dom o rejsar med sporthojar i djup ökensand o inne i någon djungel o skit.. helt fantastiskt..
o till råga på allt så i slutsenen så kör han nån hoj med helikoter motor på och de ska vara världens snabbaste men han kommer inte ifatt en sketen glidare som desutom har hela tanken packad med knark!?:D
nåja filmen lindrar /förvärrar hoj suget till o från iaf..

//linus

VAG handlare?
Dom jämför ju sin nya caddy-diesel mot bensinare som har 30hk mer prestandamässigt, och dieseln vinner på den jämförelsen tack vare bredare register/högre vrid.
Caddyn kommer ju med ett nytt längre skåp nu, typ 2,2 meter, det i kombination med deras 140hk diesel borde göra den till den perfekta hybriden mellan vardagsbil och hojtransportbil. Lite sugen blir man faktiskt.

jag sejjer bara torque där ligger dom o rejsar med sporthojar i djup ökensand o inne i någon djungel o skit.. helt fantastiskt..
o till råga på allt så i slutsenen så kör han nån hoj med helikoter motor på och de ska vara världens snabbaste men han kommer inte ifatt en sketen glidare som desutom har hela tanken packad med knark!?:D
nåja filmen lindrar /förvärrar hoj suget till o från iaf..

//linus

Har även för mig att rejset i slutet med busan körs på en grusväg i typ 250 Km/h + och sen bara stannar snabbt som fan när det kommer hinder men det är kanske det du tänker på ?

Varje scen när Will Smith åker mc i "I, Robot" är skrattretande...

I "Hot fuzz" Står det en impreza som när den sedan åker iväg har man att däcken skriker... Ända problemet är ju att bilden är AWD...

I filmen Paycheck har Ben Affleck en bil-nyckel till BMW Rockstern som han snor när han är jagad!!! :va

Mest irriterande är filmer med racingtema...
När de tävlar och sedan plötsligt får för sig att "nej, nu måste det gå fortare", då växlar de uppåt och gasar på och vinner.
Alla verkar köra på halvgas där... :rolleyes:

Håller med, sjukt irriterande. Ett självsäker leende, skicka i femman och sedan vinna racet med en billängd...

I många filmer anses tydligen stoppsladd vara det vettigaste alternativet för att bromsa hojen. Minns inga titlar men var det inte så i bl.a. I robot?

Kungligast på denna lista måste väl va Van Damme rullen där han står upp på hojens sadel och gasar med vänsterhand, det är skills.

Kan det ha varit i " Hard Target " ?

/A

Kungligast på denna lista måste väl va Van Damme rullen där han står upp på hojens sadel och gasar med vänsterhand, det är skills.

Kan det ha varit i " Hard Target " ?

/A

Inget är omöjligt för en "karate-biff" på 152cm :D

Last edited:
Är det någon som vet om en film med mc-scener där ljud,växlings osv är autentiskt? Jag kan inte komma på nån just nu :)

Irriterar mig som fan då man ju är ganska insatt i hur en hoj körs och hur olika hojar (motorer överhuvudtaget) skall låta.
[YOUTUBE-ID]MJgBtcj7eGU[/YOUTUBE-ID]

Har även för mig att rejset i slutet med busan körs på en grusväg i typ 250 Km/h + och sen bara stannar snabbt som fan när det kommer hinder men det är kanske det du tänker på ?

Du tänker på Bikerboys :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...