Irriterande samtal!!!

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
10/12 fredag 14.50 ringde dolt nr angående bilen ja hade uppe på blocket!

Frågade om bilen ja hade i annons.

Såld sa jag

frågade om vad ja skulle köpa nu

jag sa sporthoj.

frågade om ägaren

kommer inte ihåg sa jag.

frågade reggnr

vet inte om han uppfattade reggnr

sen sa han att han skulle ha uppgifterna till att ta reda på vart
bilen stod och sedan stjäla bilen/fälgar/kjolpaket. blev väldigt hetsk å ändrade sitt prat helt.

sa att jag uppgav fel nr sade ja å skrattade i luren (vet dock inte om han uppfattade tror ja sa rätt :död )

han fick utbrott hotade mig å allt annat.

jag sade lugnt hejdå.

var i själva verket hur arg å irriterad som helst å tur att personen i fråga inte vågade ta det i fysiskt närvarande. :machinegu :smasha :galen

nu blir det inte trafikförsäkring på hojen! utan halvförsäkring mclarm å kåpist.

mc larm så ja hör när han tar den
k-pist till att skadeskjutan i lungan.
halvförsäkring om han orkar åka skadeskjuten

Last edited:
"okey" Verkar ju lite oseriöst alltihopa.

Jobbiga människor..

steffo skrev:
"okey" Verkar ju lite oseriöst alltihopa.

Jobbiga människor..
visst gör det. är lite dålig på å förklara hur äckligt det var. från att ha låtit hur trevlig som helst till att när han trodde han fick sin info gick till en rohypnol kille som bröt i hans svenska...

Förstår inte varför man sätter ut sitt nummer på Blocket. Bara en massa idioter som får tillgång till det och ringer.

hjelmfrillan skrev:
varför gav du han regnumret :confused:
ja tänkte inte men första tanken var om han skulle ha det till å kontakta personen å fråga om han fick köpan. men sen efter ja gav ut det slog det mig att han kanske va nån budget gangster... gah

Santo skrev:
Förstår inte varför man sätter ut sitt nummer på Blocket. Bara en massa idioter som får tillgång till det och ringer.
Mmm.. sporthoj mä! :D

Jag förstår inte varför samtalet fortsatte efter de att du sagt att bilen va såld? Det va ju den han ringde om. Och varför i hela världen ge han regnummer?

/ Hannes

edit: someone stole my capslock

Last edited:
ja fattar lika lite som er... han vart väll besviken när jag sa att ja hade sålt den...
1778-6545-5993.jpg

Last edited:
Jag förstår väldigt lite av det du skrivit.

Till exempel denna "mening":
Frågade om bilen ja hade i annons.

Såld sa ja
Är "ja" = "jag", eller använder du "ja" för både "ja" och "jag"? Är du dyslektiker eller bara väldigt, väldigt, ooooohhh-så-väldigt dålig på att skriva på ditt modersmål? Är svenska förresten ditt modersmål?

Last edited:
Jag begriper allting, vad är det som är så svårt? Killen ringer och frågar vem som äger bilen nu så han kan åka dit och stjäla grejer från den.

Rigge skrev:
Jag begriper allting, vad är det som är så svårt? Killen ringer och frågar vem som äger bilen nu så han kan åka dit och stjäla grejer från den.

och då undrar man ju hurfan nån är så korkad att han underlättar till det genom att ge regnumret.

anja skrev:
och då undrar man ju hurfan nån är så korkad att han underlättar till det genom att ge regnumret.

Han berättade väl inte att han skulle stjäla den först. Han kanske var toksugen på bilen och ville bjuda nya ägaren mer pengar. Nu vet jag inte om jag skulle gjort det, men att få tag ett regnummer på en bil är ju inte speciellt svårt, bara att gå ner på stan så kan man få flera hundra.

det ni läste var bara anteckningar för min polisanmälan, gjorde den så fort jag kom hem skrev ner allt jag kom ihåg av samtalet. visst kan verka lite godtroget att lämna ut reggnr(inte jag som äger den nu endå :rofl ) men vanligt att man gör för att kolla försäkring osv. detta är lite knepig situation för mig annars när nån bråkar med mig brukar det bara smälla direkCt :tungan ,, men frustrationen är hög när man inte kan ta reda på vem detta är. Skall göra allt för att få tag i han.

Last edited:
MostWanted skrev:
det ni läste var bara anteckningar för min polisanmälan, gjorde den så fort jag kom hem skrev ner allt jag kom ihåg av samtalet. visst kan verka lite godtroget att lämna ut reggnr(inte jag som äger den nu endå :rofl ) men vanligt att man gör för att kolla försäkring osv. detta är lite knepig situation för mig annars när nån bråkar med mig brukar det bara smälla,, men frustrationen är hög när man inte kan ta reda på vem detta är. Skall göra allt för att få tag i han.
Se upp, dom kanske anser dig som medbrottsling. Finns roliga program på tv om dumma brottslingar, denna historia kanske vore nåt :D

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back