Irriterande fel XP pro

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Uppgraderade från ME igår kväll. När man surfar så efter ett tag, typ en timme så laddar inte datorn bilder, utan man måste starta om.
Vissa smileys kan synas, men inte avatars tex. CPUn jobbar på 4% och mycket minne ledigt. Vad fan kan det bero på? skitirriterande!
Det är så på alla hemsidor, bilder visas inte, men nätet är snabbt.

-PLM- skrev:
Uppgraderade från ME igår kväll. När man surfar så efter ett tag, typ en timme så laddar inte datorn bilder, utan man måste starta om.
Vissa smileys kan synas, men inte avatars tex. CPUn jobbar på 4% och mycket minne ledigt. Vad fan kan det bero på? skitirriterande!
Nån säkerhets inställning typ i Win XP kan det vara.

Hur uppgraderade du, stoppad du in Xp skivan bara och installerade elelr formaterade du datorn och sen installerade

Jag körde uppgradering...
Det står laddar bilder och antalet det är kvar att ladda, men dom kommer aldrig upp. Och så står det att det är fel i explorer.exe när man stänger av datorn.

ME va ju inte riktigt guds gova till datorn... så har du bara gjort en ren uppdatering skulle jag satsa på att göra en ordentlig formatering och lägga in xp...

Cervantes skrev:
ME va ju inte riktigt guds gova till datorn.....
Ja fy fan *skrattar* vilket jävla skämt ME var alltså, det bästa med det var att gränsnittet var snyggare än win98

-PLM- skrev:
upgradera. funkar inte det så skapa en ny ren installation.

Mickez77 skrev:
funkar den inte eller, spenderat några timmar med strul eller :tomten

jag har sett resultatet nåra gånger.. å de flesta verkar ha småproblem med det..

å sen har de bara blivit en såndär fix ide att ja inte ska installera det

heimdal skrev:
jag har sett resultatet nåra gånger.. å de flesta verkar ha småproblem med det..

å sen har de bara blivit en såndär fix ide att ja inte ska installera det

Om du gör en ren nyinstallrion fungerar det. De gånger jag stött på problem har det varit maskiner som man uppgraderat med SP2. Det verkar som SP2 ändrar viss saker som fuckar upp andra leverantörers program. Kör man en ren nyinstallation med SP2 och sedan installerar övriga program verkar man slippa problem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg