Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ghost skrev:Nä nu är du ute & cyklar igen.
Det vet ju alla att man räknar antalet kugg både fram & bak så får man ett bråktal.
Om man sedan byter det främre eller det bakre drevet så får man ju ett annat bråktal, högre eller lägre.
Vilket som kommer passa dig bäst får du räkna ut själv.![]()
Slutsats1: Det är antalet kugg som bestämmer hur utväxlingen blir.
Slutsats2: Fler filar till folket!
![]()

Ironin flödar verjkligen fritt härThundercat skrev:Det är bara idioter som använder ironi som humor, jag har aldrig skrattat åt någon av GSXR1100R:s trådar.![]()

Ghost skrev:Min pappa är iaf mycket större än dig...![]()
Jag har aldrig skrattat åt dian trådar hellerThundercat skrev:Det är bara idioter som använder ironi som humor, jag har aldrig skrattat åt någon av GSXR1100R:s trådar.![]()

Thundercat skrev:Det är bara idioter som använder ironi som humor, jag har aldrig skrattat åt någon av GSXR1100R:s trådar.![]()
berggren_martin skrev:Skulle vilja påstå att den redan spårade ur i första inlägget.
Dock bör ironi (eller satir/allegori) inte förväxlas med sarkasm.

johanrehn80 skrev:Man får väl inget bråktal bara av att räkna kuggar :kocko
t-rex skrev:Jag har en kompis vars pappa är skitstor!
Vilket bra inläggMcB skrev:Ironiskt, säger du "Fina kläder du har".
Dubbelironiskt, säger du "Fula kläder du har"
Trippelironiskt, säger du "Fina kläder du har". Få behärskar denna ädla konst, eftersom sättet detta uttrycks på kräver ironisk precision.
Ovanstående text är saxad från www.susning.nu.
<IRONI>
GSXR1100R skrev:Vilket bra inlägg
Ghost skrev:Hur så, kuggade du på matten eller? Ska vi slåss?
Elemet för i h-e, det är element som man slänger i skallen på dom som inte fattar bråkjohanrehn80 skrev:Nä nu jävlar !!!
av att räkna kuggar får man fan inget bråk, men att slåss det ger bråk.
Bråktal får man PRECIS innan man dividerar de olika antal kugg med varandra.
Inte undra på att ironi inte funkar här på sporthojMcB skrev:Barn har däremot svårt för de dubbla budskap som ironin innebär.
berggren_martin skrev:Inte undra på att ironi inte funkar här på sporthoj![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |