Ironifria trådar

Mattias skrev:
Var kom jag in i bilden? Har jag någonsin påstått att jag ska rejsa?
Jag är arbetslös, fattig och talanglös. Dessutom har jag insett att för min del ger det för lite bang for the buck. Jag vill köra motorcykel när andan faller på, inte schemalagt och 20 mils bilresa bort.

Här kommer ett offentligt uttalande:

Jag kommer inte att tävla med motorcykel inom överskådlig framtid.

Lägg nu det på minnet.
Den senile fan har hittat på att vi ska tävla, för att ha något att spamma om. Jag instämmer med ditt uttalande i fetstil.

UrbanTiger skrev:
Inte vet jag :va Funderar på att göra som dom gjorde med Big Brother och skicka in en polisanmälan om kränkningar och annan skit. För så här får dom inte hålla på :gnissla

Nä nu får det vara nog!
piller.gif

UrbanTiger skrev:
Inte vet jag :va Funderar på att göra som dom gjorde med Big Brother och skicka in en polisanmälan om kränkningar och annan skit. För så här får dom inte hålla på :gnissla

Var du ironisk nu? :va

McB skrev:
Det var ju inte SÅ jag menade. :fatta!

Det vet jag väl, >just pulling yer leg, Mr Chicken<... [Brad Pitt-Snatch-voice-mode off]

Vad är klockan förresten? :tungan

(Grattis till klockan, vad blev det? En Tag?)

abstruse skrev:
Det vet jag väl, >just pulling yer leg, Mr Chicken<... [Brad Pitt-Snatch-voice-mode off]

Vad är klockan förresten? :tungan

(Grattis till klockan, vad blev det? En Tag?)

Du har (snart) PM. :)

Jag glömde en sak. Man bör också kunna indikera att inlägget är skrivet med glimten i ögat. Ögonglimt är ännu svårare att detektera över nätet än ironi.

Inlägget är skrivet med ironifaktor=0 och ögonglimt=off

Mycket bra idé! Detta kommer nog att spridas över de flesta forum på internet inom en snar framtid.

K-Micke skrev:
Jag glömde en sak. Man bör också kunna indikera att inlägget är skrivet med glimten i ögat. Ögonglimt är ännu svårare att detektera över nätet än ironi.

Inlägget är skrivet med ironifaktor=0 och ögonglimt=off
Nä, men seriöst nu va! Menar du verkligen allvar eller är detta också ironi? Det här är den mest förvirrande tråd jag nånsin läst. Vad var poängen egentligen?

berggren_martin skrev:
Nä, men seriöst nu va! Menar du verkligen allvar eller är detta också ironi? Det här är den mest förvirrande tråd jag nånsin läst. Vad var poängen egentligen?
Jag gissar på att K-Micke har tröttnat på att folk blir skitförbannade helt i onödan pga dom inte förstår sig på Ironi som humor.

K-Micke skrev:
Förslag på förbättring av forumet. Införandet av ironifria trådar.

När man skapar en ny tråd, så väljer man samtidigt om alla inlägg i tråden måste vara befriade från ironi.

I en ironifri tråd är det upp till postaren att se till så att sina inlägg är helt fria från ironi. Så småningom kan ett automatiskt ironifilter användas (när de är pålitliga).

Alla nya medlemmar måste posta enbart i ironifria trådar de 100 första inläggen. Detta för att andra ska få en chans att lära känna den "riktiga" personen, innan ironin släpps fri.

De som vet med sig att de saknar förståelse för ironi, eller helt enkelt saknar humor, bör enbart använda ironifria trådar.
sarkasm då?.. det måste man väl få anv sig av,,snälla :lol

GSXR1100R skrev:
Jag gissar på att K-Micke har tröttnat på att folk blir skitförbannade helt i onödan pga dom inte förstår sig på Ironi som humor.
Ok, men snart blir jag skitförbannad helt i onödan eftersom jag inte förstår vad K-Micke menar ;)

obs detta var ironi

En grej till: Man bör tala om om man har sin Flamesuit på sig när man postar extremt provokativa inlägg. För att undvika brännskador.

berggren_martin skrev:

Du bör absolut hålla dig till dom ironifria trådarna.

"Teknik och Meckhörnan" bör vara 100% fritt från ironi, annars kan det sluta i katastrof.

Exempel:

Fråga: Kan jag fylla motorn med sirap istället för olja?
Svar: Ja, för sjutton. <- OBS! Ironiskt svar.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...