Iron Maiden-fans

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Idag släpptes Bruce Dickinsons nya soloplatta "Tyranny of souls"

Första genomlyssningen säger :tummenupp

Men om den mäktar komma upp i klassen som "Accident of birth" och "Chemical Wedding"(Två av 90-talets bästa hårdrocksplattor enligt mig) befinner sig återstår att se.

Hmm, det hade jag missat, måste skaffas! :)
Håller med om Chemical wedding, grymt bra skiva.

Vafan, släpptes den idag?,
Den har funnits ute som torrent sen den 12 April! :va
jaja, tycker skivan var helt okej iallafall :tummenupp
Rock on Bruce :yoparty

Verkar riktigt bra efter första lyssningen. Tror att skivan kommer att växa ju fler varv den går.

Är det bara jag som tycker så eller låter Bruce olika på maidenplattorna jämnfört med hans soloalbum? :va

blacktriple skrev:
Verkar riktigt bra efter första lyssningen. Tror att skivan kommer att växa ju fler varv den går.

Är det bara jag som tycker så eller låter Bruce olika på maidenplattorna jämnfört med hans soloalbum? :va

Nä det stämmer, han låter mycket mer bekväm och avslappnad på sina soloplattor och jag tror att det beror på att han sjunger i en högre tonart på Maidenplattorna. Brucan är inte purung längre och låter betydligt mer ansträngd när han sjunger höga E och i synnerhet A (om han nu öht ger sig på det nu längre) än vad han gjorde för 20 år sedan, när han kör solo så tror jag dessutom att hans band stämmer ner gitarrerna ett tonsteg, till D och det gör faktiskt låtarna betydligt lättare att sjunga.

Chris Ash skrev:
Nä det stämmer, han låter mycket mer bekväm och avslappnad på sina soloplattor och jag tror att det beror på att han sjunger i en högre tonart på Maidenplattorna. Brucan är inte purung längre och låter betydligt mer ansträngd när han sjunger höga E och i synnerhet A (om han nu öht ger sig på det nu längre) än vad han gjorde för 20 år sedan, när han kör solo så tror jag dessutom att hans band stämmer ner gitarrerna ett tonsteg, till D och det gör faktiskt låtarna betydligt lättare att sjunga.

Så kan det nog vara. Redan på smygsoloalbumet "tattooed millionaire" hörde jag en viss röstskilldnad. Det var dock när han gick solo på riktigt och släppte "balls to picasso" den markanta skilldnaden kom.

Såg honom faktiskt på pumpehuset i Köpenhamn på picassoturnen. När var det? -93?

Ska bli kul till sommaren!!!

blacktriple skrev:
Såg honom faktiskt på pumpehuset i Köpenhamn på picassoturnen. När var det? -93?
-94.
-93 var han med Maiden under Fear of the dark-turnén. Som jag förövrigt såg i ett halvfullt Scandinavium.

Heinrich skrev:
-94.
-93 var han med Maiden under Fear of the dark-turnén. Som jag förövrigt såg i ett halvfullt Scandinavium.

Titta vad jag hittade i garderoben. Urvtättad. Sliten. Befaren.

Men det står i alla fall 1992 på den!

Bifogat

• Resize of IMGP2246.JPG
    Resize of IMGP2246.JPG
    79.9 KB · Visningar: 75
Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!