Iranskt barnprogram

Spännande... Får Bolibompa att verka aningen blekt (jmfr tex Myror i brallan med "gissa bajset" :) ). :3freak

mb skrev:
Jag uppfattar den som en politisk film...

No shit Sherlock. :hihi
Varför iranier ska vara upprörda över vad som händer i demokratin Israel hellre än i deras egen diktatur kan vi ju lämna därhän just nu.

Kanske inte är så, men tror det är en palestinsk film som dubbats till persiska...?

Vilken skillnad det nu gör..

Vi gamlingar fick uppleva "Vilse i Pannkakan"! Kanske inte lika blodig men ruggig ändå! Jag säger bara "Storpotäten"!

Markus skrev:
Någon som kan översätta vad Chewie menar?
Hans farmor säljer knark och har blåa braller, så mycket hajjar jag.
(Jag kan inte fråga själv för Chewie erkänner sällan att jag inte är på hans ignore som han påstår, och just nu är han på sin vakt)

Japp, samtidigt som hon högläsar ur " Das Kapital " :rofl

JoUh skrev:
Kanske inte är så, men tror det är en palestinsk film som dubbats till persiska...?

Vilken skillnad det nu gör..

Ja, huvudkaraktärerna skall i alla fall efterlikna palestinier, inte iranier. Hur som helst är det rätt vrickat att dylika program sänds i tv över huvud taget, i annat än dokumentärt syfte.

Markus skrev:
No shit Sherlock. :hihi
Varför iranier ska vara upprörda över vad som händer i demokratin Israel hellre än i deras egen diktatur kan vi ju lämna därhän just nu.

Iranier i gemen är knappast så hemskt upprörda över Israels beteende, de koncentrerar sig mestadels på tyst revolt. Att sedan landets högsta ledning vill ge bilden av ett fromt folk som finner sig i utövandet av Sharia och inget heller vill än att utplåna Israel från jordens yta, det är en helt annan diskussion.

Markus skrev:
Någon som kan översätta vad Chewie menar?
Hans farmor säljer knark och har blåa braller, så mycket hajjar jag.
(Jag kan inte fråga själv för Chewie erkänner sällan att jag inte är på hans ignore som han påstår, och just nu är han på sin vakt)

Han borde åsyfta Bamse, världens mest dopade björn.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8