IQ badboll på Mc D?

McB skrev:
På McDonalds jobbar nästan uteslutande fd. elever från samhäll- och naturprogrammen som antingen inte orkat studera vidare, eller inte klarat av inträdeskraven till högskolan. Det säger en del om vilka som studerar på högskolor, faktiskt...

En hel del andra idioter också, men visst är det kul att se kemisterna från gymnasiekorridoren stå och pyttsa pommes - det håller jag med om.

Markus skrev:
En hel del andra idioter också, men visst är det kul att se kemisterna från gymnasiekorridoren stå och pyttsa pommes - det håller jag med om.

Japp, mycket underhållande. När de är långsamma så ska man skandera, högt och tydligt: "Snabba på! Lite service-minded måste man väl vara med 67 kr i timmen!" :D

Domifuling skrev:
klart som fan man ska gnälla om man betalar för något och får fel.

Det klart, men man behöver inte bli skitarg, man kan istället fråga vad som gick fel! Jag fattar om man blir sur om det händer många gånger, det blir jag med, men försäk snacka med resturangechefen i så fall, han är den enda som kan göra nått näst efter Resturang ägaren, som kan vara svår att få tag på.

OM NÅN HAR NÅGRA FRÅGER OM VARFÖR DET BLIR FEL I DRIVEN PÅ ERAN RESTURANG SÅ KAN NI FRÅGA MIG, så svarar jag :)

Gör det här enkla testet och beställ en valfri meny och säg direkt "med Cola" så får ni 9 gånger av 10 en fråga om vad ni vill dricka till det. De är helt programmerade att fråga så och klarar inte att ta in mer information. :rofl

McB skrev:
På McDonalds jobbar nästan uteslutande fd. elever från samhäll- och naturprogrammen som antingen inte orkat studera vidare, eller inte klarat av inträdeskraven till högskolan. Det säger en del om vilka som studerar på högskolor, faktiskt...

Detta stämmer kanske in på din resturang, men jag som jobbar i kållered kan med gott samvete gentemot min arbetskambrater säga att så är det inte hos oss...

Ninjaboy skrev:
Gör det här enkla testet och beställ en valfri meny och säg direkt "med Cola" så får ni 9 gånger av 10 en fråga om vad ni vill dricka till det. De är helt programmerade att fråga så och klarar inte att ta in mer information. :rofl

haha...uch det är jätte pinsamt när nån gör det..... jag jobbar offta helger 10.30-19.15 då det är extremt mycket folk, när klockan börjar närma sig 6-7 så är man lite små trött i både ben och huvet....då blir det så vettni.... det är menskligt att fela...men det är många nya som blir proggramerade ja....

Att det skulle vara fler felbeställningar på McD än på något annat snabbtmatställe är ett löjligt påstående.
Blir du så jävla upprörd över ett sådant pissfel att du måste skriva på sporthoj och slänga dynga över alla som jobbar på McD så har du för lite problem...snacka med McD istället för att gnälla, de hjälper dig garanterat!

Santo skrev:
El Maco och Co.
Stor pommes
Cola utan is
ta med.

Svårt va?

en sak jag aldrig förstått är varför man beställer utan is?? isen gör ju att det blir kallt och gott, och kolsyran stannar längre om drickan är kall.... :)

kan ni inte förklara för mig varför man inte vill ha is, snälla??

Miss_Orchidee skrev:
en sak jag aldrig förstått är varför man beställer utan is?? isen gör ju att det blir kallt och gott, och kolsyran stannar längre om drickan är kall.... :)

Syrupläsk (pulveriserad läsk som blandas ut men vatten) är redan tillräckligt blaskig. De små tunna isbitarna smälter bort ganska snabbt och gör läsken ännu mer blaskig.

Miss_Orchidee skrev:

Därför att den redan utspädda Coca Colan tenderar att bli än mer utspädd med is i.

Klart. Isen tar en viss volym i muggen, och man kan ju OMÖJLIGT vis ta emot en mugg som inte är full! Därför blir det mer läsk...

McFille skrev:
Klart. Isen tar en viss volym i muggen, och man kan ju OMÖJLIGT vis ta emot en mugg som inte är full! Därför blir det mer läsk...

så är det inte. kommer samma mängd ur maskinen oavsett is eller inte.

Miss_Orchidee skrev:
Detta stämmer kanske in på din resturang, men jag som jobbar i kållered kan med gott samvete gentemot min arbetskambrater säga att så är det inte hos oss...

Eftersom det med största sannolikhet inte arbetar några akademiker på McDonalds, så kan vi alltså dra slutsatsen att majoriteten på McDonalds i Kållered inte ens har gått ut gymnasiet, alt. misslyckats fatalt i detsamma.

elvin2008 skrev:
så är det inte. kommer samma mängd ur maskinen oavsett is eller inte.

Jo, men om du LÄSER mitt inlägg så ser du att jag kan OMÖJLIGT vis ta emot en mugg som inte är full, och därför får personalen vara så snälla och fylla på muggen... :)

McFille skrev:
Ingen is = mer läsk...enkel matte! :)

Tyvärr fungerar din enkla matte inte i det här fallet...
3 markeringar på en mugg, nedersta linjen visar hur mycket is det ska vara, mellersta linjen visar hur mycket dricka det ka vara i muggen utan is, och övre visar hur mycket det ska vara med is och dricka. Markeringarna är utsatta efter mengden läsk ni betalar för köper du en mellan dricka sä betalar du för 0,4 L inte en droppe mer,
därför fylls inte muggen helt upp om du inte tar is

Enkel matte! :tummenupp

men självklart om nån ber om mer dricka påp ett trevligt sätt så är jag snäll och fyller, är man otrevlig får man bara vad man betalat för, mycket enkelt :)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back