Ipodmusik till mc-åkning?

Jag kör sällan med musik i öronen. Dels för att det är lite meckigt att ta i och ur lurarna och fippla med sladd och spelare vid varje stopp. Men, framförallt är jag inte lika fokuserad på körningen när jag har musik på.

Glider man runt i en bil är det ju klockrent med musik, men när jag kör hoj är det bättre att vara mer koncentrerad på uppgiften.

Så, inget alls eller gula proppar är det som gäller för undertecknad.

Finns ju system där du slipper "fippla" med lurarna. De sittter fast i hjälmen.

Finns ju system där du slipper "fippla" med lurarna. De sittter fast i hjälmen.

Jag blir inte mer fokuserad på körningen för det. Jag fipplar ju givetvis inte med lurar/sladd/spelare under körning, det trodde jag var självklart.

Jag upplever att jag inte har samma fokus på körningen när jag kör med musik, därför undviker jag det oftast.

Jag blir inte mer fokuserad på körningen för det. Jag fipplar ju givetvis inte med lurar/sladd/spelare under körning, det trodde jag var självklart.

Jag upplever att jag inte har samma fokus på körningen när jag kör med musik, därför undviker jag det oftast.

Skit i musik då, så är ju problemet löst. Ett icke-problem med andra ord.

Aldrig hört talas om speciell ipodmusik. Tycker dock att en väldigt billig ipod shuffle är väldigt bra om man ska lyssna på musik medans man åker hoj.
MEN nu är det dåligt med musiktips, fler tack

pantera:

I´m broken
Cowboys from hell
walk
fuckin hostile

LOK

tommys ponny

AC/DC
highway to hell
thunderstruck

backyard babies
makin enemies is good
brand new hate

No fun at all(skate)

hela penguins and polarbears albumet

Detta skulle jag lyssna på OM jag åkte med musik men jag gillar att höra motorljudet!

Tävling om vem som känner till den hårdaste låten och länka youtube? Lyssnar alla hojåkare på såndär musik? Hårdrocksfrisyr trode jag hörde till harley och sånt.

Till moraltanterna: sköt er själva! Har alltid kört med musik och kommer alltid att göra det, var uppmärksam så funkar det utmärkt!

mitt tips, 1:a gången jag körde på Gotland Ring hade jag detta i lurarna, det gör att varje gång jag hör dom blir det lite "automatgas":D

[YOUTUBE-ID]ok9VYc7DUj8[/YOUTUBE-ID]

shit vad sjukt att ingen kommenterat de du sa om polisen. Jag blir så glad och rörd och hoppas på att dom personerna inte klarade kylan i vinter.

dock föredrar jag den ljuva sången från motorn 1-2 varv från varvstoppet. hehehe

Tävling om vem som känner till den hårdaste låten och länka youtube? Lyssnar alla hojåkare på såndär musik? Hårdrocksfrisyr trode jag hörde till harley och sånt.

Hörrudu, det är en jävla skillnad på att gilla riktig musik som Pantera mot att rulla omkring på kromsläde med hårdrocksfrilla och lyssna på Great White. :fakta :D

Jävligt hård musik och motorfordon hör ihop, så är det bara, fler frågor?

/J

för egen del så kommer jag inte lyssna på musik när jag kör, dels för att jag inte kommer höra speciellt mycket då det brusar och lever om så jäkla mycket.
men om jag ändå skulle göra det någon gång så tycker jag att marilyn manson - this is the new shit skulle passa perfekt.

[YOUTUBE-ID]iBKj16-f0E0[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...