Ipodmusik till mc-åkning?

quazar in da house:
Tips på bra musik till ipoden att ha i hörlurarna under hjälmen i vår?

På längre resor typ Enköping-Skåne blir det mycker Peps, Marley, Black Uhuru, The Roots, Johnny Cash, Miles Davies, laid back stuff....

På korta trippar runt The Hood blir det Metallica, Meatloaf, ZZ Top, 80-tals Metall & disco, ibland slår det slint och då blir det Country för hela slanten...

DP says: Har både en Ipod Shuffle & Nano beroende på resans längd...

Fadäs

Hmm, jag tycker det känns poröst med musik när man kör. Känns lite som om man tappar kontroll, eller är det en vanesak?

Hmm, jag tycker det känns poröst med musik när man kör. Känns lite som om man tappar kontroll, eller är det en vanesak?

Får ju prioritera körningen såklart. Ibland när man haft en spellista länge så kan man märka efter intensiva kurviga vägar/omkörningar att favvolåten har spelats utan att man märkt det. Har alltid lyssnat på musik även när jag övningskörde privat.
Eller du kanske aldrig pratar i mobil, lyssnar på radio/cd eller pratar med polare som åker med när du åker bil? Get real:hihi

Jag tycker det är överlägset att höra radfyran vråla.. men det kanske bara är jag det.

Förstår dock folk som gillar att ha mp3 :)

Och detta är ingen tråd för att uppmuntra kassa förare med dålig simultanförmåga att köra hoj med musik. Gäller att ha mer koll i speglar, mer hänsyn till trafiken samt avstånd till framförvarande och ett bra framförhållningssätt. Denna video kanske kan avskräcka från att köra över sin förmåga: http://bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=22034

Jag skulle då inte vilja överleva om jag körde ihjäl ett barn bara för att jag ville köra hoj över min förmåga eller verka cool

Last edited:
Jag tycker det är överlägset att höra radfyran vråla.. men det kanske bara är jag det.

Förstår dock folk som gillar att ha mp3 :)

Håller med i vissa fall, kan va gött att höra motorn vråla men blir ju som att lyssna på samma låt om och om och om och om igen till slut.
Var inte det någon som skrev (antar det inte är sant) att folk som väldigt ofta störde grannar med hög ljudvolym skulle få lyssna på typ astrid lindgrens barnmusik eller klassisk musik i några timmar i sträck så de skulle förstå hur grannarna hade det :D

Och detta är ingen tråd för att uppmuntra kassa förare med dålig simultanförmåga att köra hoj med musik. Gäller att ha mer koll i speglar, mer hänsyn till trafiken samt avstånd till framförvarande och ett bra framförhållningssätt. Denna video kanske kan avskräcka från att köra över sin förmåga: http://bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=22034

Jag skulle då inte vilja överleva om jag körde ihjäl ett barn bara för att jag ville köra hoj över min förmåga eller verka cool

Fy fan, jag ryste när jag såg den där filmen :(

Refused

exempelvis låten symbols :)

hoj med musik är riktigt jävla gött.

Nått annat är snowboard med musik, det är fan en helt annan upplevelse än snowboard utan musik

Ipodmusic?
Är det bara musik som går att lyssna i en ipod?
Eller är det ungefär som en del säger att man åker Rollerblades när det egentligen heter inlines?
Eller att man åker Burton när man egentligen åker snowboard.
Som att vi skulle kasta bort ordet bil och byta ut det mot Volvo för det är den vanligaste märket i Sverige?
Hoppa in i Toyotan lisa. Vi åker volvo till affären idag?

Nä jag rör inte ens i apple produkter med tång.
Så därför lyssnar jag inte på ipodmusik.

Refused

exempelvis låten symbols :)

hoj med musik är riktigt jävla gött.

Nått annat är snowboard med musik, det är fan en helt annan upplevelse än snowboard utan musik

OT! Jag är med i deras musikvideo Pump the brakes!

Last edited:
Ja jävlar, den där kampanjfilmen var riktigt jävla obehaglig... :( Har en gammal klasspolare som dog efter att ha blivit prejjad av en BMW i Malmö, han gick till fots...

Nåväl; mitt bidrag till låtlistan!

För bombrepan:
Sentenced - Vengence Is Mine (Ja, jag orkade göra snygga länkar XD) Och texten är i vanlig Sentencedbemärkelse störd.

Kenny Loggins - Danger Zone (Top Gun) Värsta låten, man är ju en riktig pilot där bakom styret

Cheap Trick - Mighty Wings (Också från Top Gun)

För dom där sköna posörgliden i stan när man vill känna sig tuff som fan:

Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town
Ruskigt dålig kvalitet, men jag orkade fan inte leta.

Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Albama

tillägg, jag orkar inte leda mer på SUG-YOUTUBE (Finns ju så mycket skit där, ibland kan man inte hitta en bra clean originalvideo...):
ZZ-TOP, Scorpions, Whitesnake m.fl.

J

jag orkar inte leda mer på SUG-YOUTUBE (Finns ju så mycket skit där, ibland kan man inte hitta en bra clean originalvideo...):
ZZ-TOP, Scorpions, Whitesnake m.fl.

Menar du inte att det finns så mycket skit där, till exempel ZZ-TOP, Scorpions och Whitesnake.
Ja så måste du ha menat. :hihi

Shit... helt plötsligt så blir jag kallsvettig. Filmen är verkligen något att se om man tycker att man mår för bra.

Bra inlägg där!

Jag kör sällan med musik i öronen. Dels för att det är lite meckigt att ta i och ur lurarna och fippla med sladd och spelare vid varje stopp. Men, framförallt är jag inte lika fokuserad på körningen när jag har musik på.

Glider man runt i en bil är det ju klockrent med musik, men när jag kör hoj är det bättre att vara mer koncentrerad på uppgiften.

Så, inget alls eller gula proppar är det som gäller för undertecknad.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back