ipod

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
tjena! ska köpa en ipod, har hört att det ska vara krångligt att föra över musik till den, hur e de igentligen med de???

Å så har jag hört att det ska vara nån ljud spärr på den finns det?? och i sånna fall hur tar man bort den???

krångligt? lägg in all musiken du vill ha/fixa spellistor mm i iTunes och koppla in iPod så uppdateras den (laddas + för över musik/ändrar spellistor)

ljudspärr vet jag inte, på min U2 special edition är det inte någon tror jag, men den är iofs ett år gammal så det kan ju fara så att det är på dom nya modellerna det är.

Nej det är inte krångligt.. Jag flyttar över från en mapp till ipoden med utforskaren. har inte Itunes installerat

Det är bara kryssa i "visa dolda mappar" så funkar det :tummenupp

Ljunghusens tips fungerar säkerligen fint, men jag tipsar endå att använda iTunes - lägg in all musik, koppla in iPoden till datorn, klart, den uppdaterar nu så att den har all musik och spellistor osv. som din dator/iTunes

Werzion skrev:
2094907 Ljunghusens tips fungerar säkerligen fint, men jag tipsar endå att använda iTunes - lägg in all musik, koppla in iPoden till datorn, klart, den uppdaterar nu så att den har all musik och spellistor osv. som din dator/iTunes

Fördelen med "mitt tips" är att man kan knalla till polaren utan ipod och itunes, och tanka över musik

r1man skrev:
2094767 tjena! ska köpa en ipod, har hört att det ska vara krångligt att föra över musik till den, hur e de igentligen med de???

Å så har jag hört att det ska vara nån ljud spärr på den finns det?? och i sånna fall hur tar man bort den???
så fort som du köpt din ipod (som förövrigt är underbar) så laddar du ner/köper anapod explorer och laddar ner gopod eller vad ljudspärrsgrejen heter så har du underhållning så det heter duga :tummenupp

r1man skrev:
2094767 tjena! ska köpa en ipod, har hört att det ska vara krångligt att föra över musik till den, hur e de igentligen med de???

...sedan...rekomenderar radiosändaren från övriga världen (ej laglig i swe)...då går e o lägga spelaren breve radio o sedan bara att ratta in frekvensen på fm bandet :tummenupp

Eastman skrev:
2095808 ...sedan...rekomenderar radiosändaren från övriga världen (ej laglig i swe)...då går e o lägga spelaren breve radio o sedan bara att ratta in frekvensen på fm bandet :tummenupp

Eller så tjackar man en sladd så att man kan koppla in spelaren på ett bra sätt istället.
Nu vet inte jag vad Ipodens FM sändare kostar eller har för räckvidd, men man kan tjacka en byggsats och bygga sig en likadan fast med bättre räckvidd för under hundringen.
Det är lika olagligt IOFS, och åker man dit för brott mot radiolagen så får man mellan dagsböter och ett par månader bakom galler för det.
Risken att åka dit är dock mindre än minimal, och jag tror aldrig att fängelse har utdömts för just det brottet.

Jag fälldes för brott mot radiolagen på åttiotalet och skulle få 40 dagsböter, vilket minskades till hälften efter ett lysande försvarstal av en finnig sextonåring, jag hade dock ingen inkomst då brottet begicks och kom således undan med minimibeloppet.
Jag blev dock ansedd som olämplig att inneha någonsomhelst radiosändare dom närmaste åren, vilket på den tiden kraftigt begränsade möjligheten att skaffa mobiltelefon (ni vet dom där stora väskorna med en passningstid på ett par timmar)

Ljunghusen skrev:
2094932 Fördelen med "mitt tips" är att man kan knalla till polaren utan ipod och itunes, och tanka över musik

hmm, alltid trott att man måste ha knark instalerat på datorn :)
Kanske skulle köpa en sån endå, det är typ det jag backat på :banana

Jag tycker hela iTunes-grejen är lite trixig. Men det kan bero på att jag inte kan det ordentligt. Eller kanske inte. Det enda jag vet med säkerhet är att sju timmar musik försvann när jag kopplade in spelaren i datorn. Något gick jävligt snett, men vad? No idea. Förbannad vart jag i alla fall. :argpådato

jezziiie skrev:
2097783 Jag tycker hela iTunes-grejen är lite trixig. Men det kan bero på att jag inte kan det ordentligt. Eller kanske inte. Det enda jag vet med säkerhet är att sju timmar musik försvann när jag kopplade in spelaren i datorn. Något gick jävligt snett, men vad? No idea. Förbannad vart jag i alla fall. :argpådato
du pluggade kanske i den i en dator som du inte har som standard men som hade uppdatera automatiskt inställt :tummenupp

vart får man tag i den grejen som sänder ut musiken på fmvågor

GuW skrev:
2095985 Eller så tjackar man en sladd så att man kan koppla in spelaren på ett bra sätt istället.
Nu vet inte jag vad Ipodens FM sändare kostar eller har för räckvidd, men man kan tjacka en byggsats och bygga sig en likadan fast med bättre räckvidd för under hundringen.
Det är lika olagligt IOFS, och åker man dit för brott mot radiolagen så får man mellan dagsböter och ett par månader bakom galler för det.
Risken att åka dit är dock mindre än minimal, och jag tror aldrig att fängelse har utdömts för just det brottet.

Jag fälldes för brott mot radiolagen på åttiotalet och skulle få 40 dagsböter, vilket minskades till hälften efter ett lysande försvarstal av en finnig sextonåring, jag hade dock ingen inkomst då brottet begicks och kom således undan med minimibeloppet.
Jag blev dock ansedd som olämplig att inneha någonsomhelst radiosändare dom närmaste åren, vilket på den tiden kraftigt begränsade möjligheten att skaffa mobiltelefon (ni vet dom där stora väskorna med en passningstid på ett par timmar)

Jag gissar på att du hade kranat upp effekten på din kortvågsradio?

Blip skrev:
2098385 Jag gissar på att du hade kranat upp effekten på din kortvågsradio?

Rätt så när som på att det var en 27MHz PR-radio, som täckte lite mer än det godkända frekvensbandet....
Numera får jag friska på med kilowatt på alla band mellan likström och bullugn... (ett felaktigt påstående, jag får använda kortare våglängder än man använder i bullugnen också...)

Efter sisådär tio år fick jag förnyat förtroende i etern, så då passade jag på att gå den smala vägen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg