iPod Touch, vilka program ska man ha?

• Thread starter Thread starter Pips
  • Start date Start date
Kan inte vänta till nya uppdateringen till iphone sker i juni (?). Då får gnällspikarna som gnäller över MMS gnälla över något annat :hihi .

Att den är sjukt överprissatt och att man binder sig till att använda iTunes för all komunikation med datorn?
Att man måste köpa allt användbart i appstore?
Att displayen är ömtåligare än porslin från Mingdynastin, och kostar lika mycket?
Att den bara går att köpa operatörslåst?

Jorå, nog ska vi hitta några saker att klaga på....

Att den är sjukt överprissatt och att man binder sig till att använda iTunes för all komunikation med datorn?
Att displayen är ömtåligare än porslin från Mingdynastin, och kostar lika mycket?

Den går att köpa olåst.
En stor display ÄR ömtålig.
De bästa apparna Jag har är gratis.
Itunes funkar klanderfitt så varför skulle jag vilja ha något annat?

När det gäller priset så kan man säga att ca 7.000 för iphonen är er bargin i jämförelse med 5.000 för n82:an.

Det är som att jämföra en rymdstation med en game & watch.

Sluta hacka på ajfan nu och leverera lite sköna appar i stället. Vi vet att alla som inte har ajfan tycker ajfan är helt värdelös.

Kan inte vänta till nya uppdateringen till iphone sker i juni (?). Då får gnällspikarna som gnäller över MMS gnälla över något annat :hihi .

Samma gnällspikar var i farten när apple bortrationaliserade floppyn och skriker nu när dvd är på väg bort. om 3 år finns varken floppy, mms eller dvd.

Last edited:
Den går att köpa olåst. Var då?
En stor display ÄR ömtålig. Andra tillverkares stora displayer håller bättre
De bästa apparna Jag har är gratis. Okej, det vet jag inget om, men fjärren till VLC kostade IAF
Itunes funkar klanderfitt så varför skulle jag vilja ha något annat? Nu har inte jag provat iTunes på länge, men då fuckade den upp alla mina hemslangade/rippade mp3 or, flyttade om biblioteken och dessutom hängde sig programmet ofta (vilket kan vara för att det var en tidig win-version)

Men någon anledning finns det väl till att folk jailbreakar skiten?

Jag föredrar att telefonen dyker upp som en tillfällig diskenhet så jag kan dra och släppa det jag vill till den, utan att behöva gå via något program, men det kanske bara är jag?

Den går att köpa olåst. Var då?
på hur många ställen som helst. sök.
En stor display ÄR ömtålig. Andra tillverkares stora displayer håller bättre
Hur många andra har 3.5"? polaren har sumpat sin i backen hur många gånger som helst och förvånas över att den håller. Min ligger i fickan så den lär inte paja.
De bästa apparna Jag har är gratis. Okej, det vet jag inget om, men fjärren till VLC kostade IAF
ja de kan ju inte ha alla features för alla människor default. de program som kostar brukar ligga på 7-40 spänn...
Itunes funkar klanderfitt så varför skulle jag vilja ha något annat? Nu har inte jag provat iTunes på länge, men då fuckade den upp alla mina hemslangade/rippade mp3 or, flyttade om biblioteken och dessutom hängde sig programmet ofta (vilket kan vara för att det var en tidig win-version)

För mig har itunes aldrig krånglat vare sig på gammelpc´n eller macen så där passar jag. Jag vet att 8.1 hade problem i win.
Men någon anledning finns det väl till att folk jailbreakar skiten?

Jag föredrar att telefonen dyker upp som en tillfällig diskenhet så jag kan dra och släppa det jag vill till den, utan att behöva gå via något program, men det kanske bara är jag?

Jailbrakar man den kan man ha i sådant som inte godkänts av apple och så kan man ha löjliga bakgrunder, mm. jag orkar inte bry mig.

Att få upp den som en diskenhet är skönt faktiskt speciellt när man kör pc. I macen funkar det däremot finfint då det finns program för bild, musik, mm som stödjer ajfan. Annars finns det en applikation som gör att fånen dyker upp som en tillfällig disk.

Last edited:

Ömtålig är den definitivt inte :3freak
Itunes är ju bland det enklaste som finns att använda liksom övriga äppelprodukter till skillnad från päronen som bara är fulla med virus. :död

VLC remote finns som en gratis variant och en betalvariant. I betalvarianten kan man öppna upp filer från mappar, går ej i gratis. 7kr kostar betalvarianten..

Tyckte inte heller om iTunes innan, men nu älskar jag programmet, fungerar super smidigt! Att man sen när man har hemma fest kan synka iPhone och touch till iTunes, där samtliga inblandade kan rösta på låtar från spellistan som de vill ha spelade är en jäkligt ball funktion! Lika så att sitta på muggen/ ligga i badet och byta låt..

VLC remote finns som en gratis variant och en betalvariant. I betalvarianten kan man öppna upp filer från mappar, går ej i gratis. 7kr kostar betalvarianten..

Tyckte inte heller om iTunes innan, men nu älskar jag programmet, fungerar super smidigt! Att man sen när man har hemma fest kan synka iPhone och touch till iTunes, där samtliga inblandade kan rösta på låtar från spellistan som de vill ha spelade är en jäkligt ball funktion! Lika så att sitta på muggen/ ligga i badet och byta låt..
Och när 3.0 kommer så behöver man inte ens hemmadatorn. Då stödjer ajfans blåtand airport.

Kom igen nu. Ingen som snokat fram lite bra applikationer? Det enda som suger på appstore är sökfunktionen bland apparna. Hur fan ska man hitta alla guldkort ur 35.000 st?

Upshift...! Räknar ut hjuleffekten på alla dina fordon - funkar utmärkt på bilarna, har inte testat hojen än (horisontell acc är förutsättning, alltså blir en bakhjulsrepa fel).

Annars gäller det ju att Jailbreaka!! Hur lätt som helst och massor av mjukvaror finns då - t ex screensplitter som medger att du kan spela upp ALLA format på din TV (med kabel) - Video ut är annars spärrad.
Back-up mjukvaror, av och påstängning av alla funktioner som annars bara drar ström... oändlig lista!
VLC är gratis via Cydia, men det finns ännu bättre musikhanterare.
När den väl är JB:ad dyker den även upp som ett USB-stick i PC miljö...

JAILBREAKA redan IDAG!!
Yellowsnow - AjFåne 3G
Redtool - AjPådd Tåtch

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...