iPOD -> PC och tvärtom

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Tjejen har en iPOD (30Gb U2-edition) och jag kan inget om Apple grejer och behöver HJÄLP!
Hennes gamla dator är skrotad och på den hade hon självklart en synkning med iTunes. Jag har nu installerat iTunes och vill kunna synka iPod:en med min dator. Men det funkar inte!

Går det inte att mha USB få iPod:en som en extern disk, och sen dra och droppa skivor/låtar/spellistor?

Det första iPod:en försöker göra när jag kopplar ihop den med datorn är att fråga om jag vill nollställa iPod:en. Nollställa??? Kan man inte flytta musik från en iPod till en dator?

Är det så att alla mina hemska fördomar mot Apple och Mac ska visa sig vara sanna? Att det är helt omöjligt att på ett vettigt och enkelt sätt kunna använda dom?

Tacksam för all hjälp och tips jag kan få.

tyvärr är det så i standardutförande för att förhindra olagliga handlingar - men sök lite på google, finns säkerligen programvara för att extrahera låtar från iPoden till datorn (om inte annat så finns låtarna i gömda mappar med världens skummaste/krypterade namn, låtar heter i stil med K543.mp3 O839.mp3 osv hehe)

Olagligt kopierande vill jag inte veta av då jag ligger Apple nära om hjärtat och har stor relaterad kontakter i Apple ;)
Visst skall du inte radera din fina iPod.. de låtar du har på iPoden kan du föra över på datorn igen, i iTunes har du en funktion som heter synkronisera med ipoden automatiskt.. kryssa bort denna och för över låtarna manuellt så kan du lägga om allt.
Lycka till!

Jag hade vrålproblem med Windows, iTunes och iPod. Helt hopplöst. Men en dag länkade någon till EphPod (http://www.ephpod.com/) och sedan dess har jag kunnat använda min iPod på riktigt. Hoppas det funkar för dig också.

Erkänn nu att det inte bara är iPod som inte fungerar.. problemet är ju ganska uppenbart!

BYT PC till Mac!!! Kör Wintel om ni måste på macen, nu när alla nya Apples datorer har Intel i sig så kan du köra Windows snabbar på macen än vad du gör på den snabbaste PC´n..
Men efter en dag i OSX kommer du aldrig titta åt Windows igen!

Ringo skrev:
2661234 ...Men en dag länkade någon till EphPod och sedan dess har jag kunnat använda min iPod på riktigt.
Vad menar du med "en dag länkade någon till EphPod"?
Är det ett program som ersätter iTunes, eller körs det tillsammans med iTunes?

Eureka skrev:
2661241

Jag har spenderat många dagar i OS X då vi endast använder Mac på jobbet (grafisk design) men aldrig i livet att jag använder Mac hemma. Kan definitivt förstå varför vissa gillar det, men det känns för "låst" för mig.

Eureka skrev:
2661241 Erkänn nu att det inte bara är iPod som inte fungerar.. problemet är ju ganska uppenbart!

BYT PC till Mac!!! Kör Wintel om ni måste på macen, nu när alla nya Apples datorer har Intel i sig så kan du köra Windows snabbar på macen än vad du gör på den snabbaste PC´n..
word:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Eureka skrev:
Erkänn nu att det inte bara är iPod som inte fungerar.. problemet är ju ganska uppenbart!
MickeG skrev:
:backontop Tack! Detta skall inte bli en pajkastning mellan PC- och Mac-användare :backontop
Vi diskuterar kopplingen iPod -> PC här, och inget annat!

Last edited:
philsson skrev:
2661582 Vad skit somhällst är bättre än I-tunes. Det sabbade min himla dator!. :mad:

PC ?? antar att den skulle havererat ändå :tummenupp

Ringo skrev:
2661446 Jag har spenderat många dagar i OS X då vi endast använder Mac på jobbet (grafisk design) men aldrig i livet att jag använder Mac hemma. Kan definitivt förstå varför vissa gillar det, men det känns för "låst" för mig.

Precis som grafisk design jobbar du i program som man kan göra på vilken PC som helst också..
Men det är ju det dagliga som är tjusningen att jobba i OSX!
Låst säger du ? på vilket sätt då menar du ?
Svårare att tanka filmer o musik olagligt :va

Vänner till mig använder PC och jag har alltid kört mac.. varje gång man visar upp musik, grafik, film eller vad man än gjort på sin mac så dreglar PC människorna och undrar hur man gjort det där! och jag svarar oftast.. nja tog en halvtimme att göra denna hemsida t.ex!
Jag undrar vem som är låst :)

Back to topic!

Last edited:
Eureka skrev:
2661625 PC ?? antar att den skulle havererat ändå :tummenupp
Ok, nu vet vi. MAC är bäst i hela världen! men jag gillar det fortfarande inte (I-tunes alltså).
Hade MAC ägt marknaden hade jag också kört det men det är just det.. att PC är så mycket mer utbrett, mer kompatibelt med det mesta (som finns på marknaden) och det finns mycket programvara. Däremot att köpa en MAC och köra windows på är ingen dum ide, får bara vänta tills det är dags att köpa ny dator.

philsson skrev:
2661660 Däremot att köpa en MAC och köra windows på är ingen dum ide, får bara vänta tills det är dags att köpa ny dator.

Det är en jävligt dum idé då anledningen till att Mac är så mkt bättre än Wintel är just för deras System OSX DAAA..
Men använder man bara ordbehandling och vill leva på stenåldern som så många så gör det, men då kan du nog behålla din gråa burk också :D

Over & Out!

Eureka skrev:
2691137 Det är en jävligt dum idé då anledningen till att Mac är så mkt bättre än Wintel är just för deras System OSX DAAA..
Men använder man bara ordbehandling och vill leva på stenåldern som så många så gör det, men då kan du nog behålla din gråa burk också :D

Over & Out!
du spelar inte så mkt spel va?

heimdal skrev:
2691267 du spelar inte så mkt spel va?

Nej leker gör jag med min Xbox 360!
Inte för att inte det finns spel till OSX .. FInns och blir över.. i.o.m att alla nya macar har Intel så kan man köra vilka spel som helst på en Mac.. så arrgumenten om att det inte finns spel för mac har ju tagit helt annan vändning då det finns mer spel för mac än för pc just nu och mer lär det bli :)

Körde Far Cry och lite andra PC spel i XP på min Mac för testa och bara visa att det gick för de grottmänniskor som bara trodde att det gick köra Wintelmaskiner.

Man har det bästa från 2 Världar!

OSX som inte får virus, riktigt snyggt och man blir inspirerad till att göra ngt kreativt varje gång man sätter sig vid datorn.
XP på macen om man vill spela alla senaste spel.. får man virus så drabbas ändå inte datorn, utan man raderar bara mappen med XP och lägger in nytt.
Behöver man säga mer...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...